Business News

Economica.net | Noi taxe pe gaze și pe carburanții auto în România

30 mai 2025, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Din 2027 va intra în vigoare noul sistem de taxare al carburanților auto și al gazelor naturale, pentru care clienții finali vor plăti taxă de carbon în prețuri. Recent, a avut loc prima licitație europeană cu noile certificate de carbon aferente viitorului sistem de taxare EU ETS 2.

Luna mai a adus o premieră: pentru prima dată, a fost tranzacționat în Europa, deocamdată doar futures, un certificat de carbon aferent viitorului sistem de taxare a emisiilor ETS 2, pe piața ICE. Prețul a fost de 73,5 euro pe tona de carbon, conform Economica.net.

De ce este important?

Începând cu anul 2027, intră în vigoare în statele Uniunii Europene mecanismul obligatoriu ETS 2, de taxare obligatorie a emisiilor de carbon ale sectorului auto și al încălzirii rezidențiale. Cu alte cuvinte, va fi inclusă o taxa de carbon – acum nu există – în prețul carburanților auto și în factura de gaze. Atât furnizorii de carburanți cât și cei de gaze livrate consumatorilor finali pentru încălzire vor fi obligați să cumpere aceste noi certificate de carbon, iar contravaloarea lor va fi inclusă în prețul de vânzare către clienții finali.

De aceea, această primă tranzacție – în iulie vor debuta tranzacțiile și pe EEX, cea mai lichidă piață pentru tranzacțiile cu certificate de carbon pe actualul mecanism EU ETS – este foarte importantă pentru că indică un prim preț orientativ, al emisiilor sectorului auto și rezidențial, care urmează să fie obligatoriu plătite din 2027.

Mai multe amănunte în articolul publicat de Economica.net.

Recomandări articole Business News by termene.ro

Big Read: Europenizarea și „reromânizarea”. Cum s-a transformat sistemul bancar românesc în 25 de ani (I)

Conform Termene.ro: Adevărul despre Business, bazat pe date

Analiză. Cine face business acasă la Nicușor Dan? Topul firmelor din Făgăraș: jocuri de noroc, industrie, textile și comerț

Constanța în date. Profitul companiilor de la malul mării s-a triplat în mai puțin de un deceniu. Cum arată mediul de business din Constanța în cifre

Cronologie. Istoria principalelor finanțări atrase de Iulian Dascălu pentru grupul Iulius: aproape 1,8 miliarde de euro în ultimii 25 de ani

De ce contează | Grupul polonez Maspex vrea să preia Purcari. Topul firmelor cu acționariat polonez din România

De ce contează | Grupul Hengst deschide un hub IT în România. Topul firmelor cu acționariat german din piața locală

De ce contează | Darryl Nirenberg este noul ambasador SUA în România. Topul firmelor cu acționariat american din piața locală

De ce contează | Stay Fit Gym se extinde accelerat și amenință poziția liderului World Class. Topul afacerilor cu săli de fitness din România

Analiză | Firmele care au depus bilanțul pentru 2024 până la 26 mai au plătit taxe cu aproape 3 miliarde de euro mai mult decât în 2023

Transportul aerian din România a depășit pragul veniturilor de un miliard de euro. Afacerile rămân însă slab rentabile. Topul companiilor aeriene

Analist economic: „Majorarea TVA ar fi un fel de harachiri financiar”. Evaziunea fiscală și reducerea consumului, marile pericole

Criterii actualizate pentru ca ANAF și Vama să identifice firmele cu risc fiscal ridicat

Producătorii de alimente se așteaptă de câteva luni la majorarea TVA. „Greul abia acum începe”, avertizează companiile din industria alimentară

Oficial | România și-a asumat la Bruxelles să reducă deficitul bugetar cu 1,7% din PIB prin creșterea de taxe

Guvernul a recunoscut la Bruxelles că majorarea TVA este singura soluție pentru creșterea veniturilor. Alimentele și medicamentele ar putea fi exceptate

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro