Economica.net | Cine practică un adaos comercial mai mare: hypermarketul sau magazinele de cartier
- Economica.net a făcut o analiză a prețurilor de la hypermarket și de magazinele de cartier pentru a afla ce tip de afaceere are un adaos comercial mai mare cine pune mai mult la preț.
De la furnizor la raft, prețul mediu al produselor comercializate în magazinele din România este, în medie, cu 18,6% mai mare, cu diferențe de semnificative pe categorii de magazine. Micii retaileri își pun adaosuri comerciale medii de peste 20%, arată o cercetare a Academiei de Științe Economice la inițiativa Penny România.
Marjele comerciale practicate, în medie, în retailul autohton, în 2023, a fost de 18,6%, cu diferențe notabile între companiile mici, care și-au pus adaosuri medii de 24,3%, și cele mari care s-au limitat la o medie de 17,2%, potrivit unui studiu realizat de ASE, la cererea companiei Penny, anunță Economica.net.
Magazinele de cartier
Mai exact, potrivit studiului, cele 42 de companii din comerțul cu amănuntul cu cifre de afaceri anuale de peste 100 de milioane de lei, reprezentând 0,1% din totalul firmelor din acest domeniu, au practicat adaosuri comerciale medii de 17,2%, cu 1,6 pp sub media sectorului, având în vedere o rată a rentabilității exploatării a acestora de 3,5%, cu 0,5 puncte sub media sectorului de 4%.
Mai multe amănunte în articolul din Economica.net.
Recomandări articole Business News by termene.ro
Munca umană mai are un avantaj competitiv de cel puțin 5 ani în fața Inteligenței Artificiale