Calendarul complet al Start-Up Nation 2025. De la 1 iunie se depun cererile de finanțare pentru granturile de 50.000 de euro
În Articol
- Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Bogdan Ivan, a anunțat după ședința de guvern în care a fost aprobată forma finală a programului Start-Up Nation 2025 și calendarul înscrierilor.
„Ceea ce îi rog pe oameni să se informeze foarte bine, să se informeze în baza a ceea ce comunicăm oficial din partea Ministerului Economiei și Digitalizării și să folosească surse de încredere atunci când vorbim despre resursele pe care le pot accesa în această perioadă. Revin încă o dată cu termenele. 15 aprilie e începutul încărcării aplicațiilor în platforma informatică, urmând ca ele să fie evaluate într-un termen foarte scurt, iar în data de 15 octombrie să semnăm și să dăm și avansurile de 50%”, a declarat Bogdan Ivan.
Calendarul complet al înscrierilor la Start-Up Nation 2025
- 15 aprilie – se deschid înscrierile la cursurile antreprenoriale. Înainte de lansare, MEDAT va anunța lista formatorilor selectați, pentru ca viitorii antreprenori să se poată înscrie la cursuri.
- 1 iunie – lansarea modulului online de înscriere la finanțare, pentru firmele înființate de beneficiarii finali care au trecut prin cursuri. Înscrierea va fi activă pe site-ul https://minimis.imm.gov.ro
- 1 octombrie – 1 noiembrie – selecția antreprenorilor.
- 15 octombrie – semnarea contractelor finanțare pentru 7.500 de antreprenori.
„E un moment extrem de important pentru antreprenorii din România care așteaptă acest program extrem de important.
Ce este important
„Avem patru lucruri care fac diferența: unu – pentru prima dată, vorbim despre o finanțare care vine exclusiv din fonduri europene, 450 de milioane de euro, doi – vorbim de cea mai mare alocare de la debutul acestui program, trei – vorbim despre competențe pentru antreprenorii care urmează să obțină finanțare, și nu doar de o finanțare pur și simplu, și patru – folosim noile tehnologii și inteligență artificială pentru o platformă prin care antreprenorii vor putea să-și încarce aceste proiecte. Ele vor fi evaluate mult mai rapid și, în același timp, vom avea o dinamică mult mai clară a acestui program”,a mai explicat Bogdan Ivan.
„Ce este foarte important? Faptul că vorbim despre o alocare de 50.000 euro, faptul că sunt stimulate acele activități de producție și de procesare, în special în industria alimentară, în industria electronică și în IT. Vorbim, de asemenea, de un stimul pentru industria prelucrării lemnului, hârtie și carton și, de asemenea, vorbim despre un model care se va putea implementa inclusiv în zona rurală, în special în acele zone defavorizate din punct de vedere economic, care pot să aibă și să creeze acces la resurse pentru cât mai mulți tineri antreprenori”, a punctat ministrul.
Publicul țintă
”Publicul țintă pentru aceste programe îl reprezintă tinerii până în 35 de ani și, în această paradigmă, vreau să vă spun că ceea ce este extrem de important se leagă de faptul că, în momentul de față, vorbim despre termene foarte scurte. Programul va începe oficial astăzi, de când a fost publicat în Monitorul Oficial. Depunerea primelor solicitări pentru cursurile de formare antreprenorială vor fi făcute începând cu data de 15 aprilie, urmând ca până la finalul lunii octombrie să fie semnate toate contractele și acordat avansul în valoare de 50%”, a explicat membrul Guvernului României.
„Un alt avantaj este faptul că toate dobânzile la creditele punte pentru antreprenori vor fi la jumătate față de cota de piață și, de asemenea, în momentul de față vorbim despre un număr total al noilor locuri de muncă în valoare de aproximativ 15.000 de noi locuri de muncă create în urma acestor investiții”, a completat Bogdan Ivan.
„Ce este eligibil și ce se poate finanța – echipamente tehnologice, soluții IT, soluții care vin cu o amprentă prietenoasă asupra mediului, de la sisteme de climatizare, ventilație, cheltuieli pentru înființarea firmei, cheltuieli pentru mobilier, aparatură birotică, utilități, salarii, tot ce înseamnă componente de marketing online folosind instrumente digitale, precum și consultanță pentru întocmirea documentației și cheltuielile aferente mijloacelor de transport, chiar și a creditelor și garanțiilor obținute din partea băncilor”, a încheiat ministrul.