Magazinele Profi vor aplica soluții de AI pentru a face promovare de produse în rândul celor 4 milioane de clienți
În Articol
- Retailerul Profi Rom Food SRL a anunțat că intră oficial pe piața de retail media în parteneriat cu un startup-ul românesc care pune la dispoziție o platformă AI pentru a realiza promovare de produse și branduri în spațiile magazinelor Profi.
Profi Rom Food, lanțul cu aproximativ 1.750 de magazine la nivel național, își va folosi ecranele digitale din magazine și rețeaua radio proprie, aplicația mobilă, website-ul și canalele de social media și marketing direct pentru a promova branduri, deschizând astfel o nouă linie de business ca jucător pe piața de retail media.
Serviciul este realizat printr-un parteneriat cu compania românească de tehnologie Footprints AI care, folosind inteligența artificială, produce și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail media și retail data insights din lume și operează cea mai extinsă rețea de retail media din România, cu acces la date reale și anonimizate de la peste 8,5 milioane de consumatori români.
Footprints AI este startup-ul românesc de tehnologie ce dezvoltă și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de omnichannel retail media din lume. Footprints AI operează cea mai largă rețea de retail media, incluzând parteneriate cu retaileri precum Profi, Lagardere, Auchan, Tazz, Bolt Food și alții.
Cum va fi utilizat AI-ul în rețeaua magazinelor Profi
„Orice brand care dorește să-și facă reclamă în magazinele Profi poate accesa serviciile de retail media al retailerului care, urmare a parteneriatului cu Footprints AI, oferă brandurilor posibilitatea de a-și targeta eficient consumatorii pe baza comportamentului lor de cumpărare, folosind date anonimizate acumulate de retailer și analize avansate”, anunță reprezentanții Profi.
Practic, pe baza datelor de cumpărare anonimizate acumulate de Profi, brandurile pot direcționa campanii publicitare către audiențe cu caracteristici socio-demografice și comportamente de consum dorite, audiențe ce sunt generate de Inteligența Artificială dezvoltată de către Footprints AI.
În plus, brandurile pot urmări în timp real performanțele campaniilor, optimizându-și astfel strategiile de marketing.
Cu 28.000 de angajați, Profi operează aproximativ 1.750 de magazine proprii și partenere din aproape 870 de localități urbane și rurale.
„Prin lansarea acestei rețele de retail media, deschidem o oportunitate unică pentru branduri și agenții să își maximizeze impactul campaniilor publicitare, folosind date reale și targetare precisă. Ne dorim ca partenerii noștri să valorifice aceste capabilități inovatoare, care le permit să fie mai aproape de consumatorii lor și să obțină rezultate excepționale”, a declarat Andrei Bica, Chief Finacial Officer, Profi.
Cum se va face targetarea în magazine
Potrivit acestuia, în cazul unei campanii retail media, spre exemplu, costul de achiziție a unui consumator (user aquisiton) pot ajunge la 0,26-0,28 de euro per user față de 8-9 euro la cât se ridică aceste costuri folosind alte mijloace de promovare. De asemenea, urmare a unei astfel de campanii, vânzările pot crește, în funcție de situație și obiective, și cu 20%.
„Practic, într-un astfel de mediu, tu, ca brand, nu ai competiție și poți face o targetare similar cu cea pe care o poți face online. De aceea, această platformă poate fi folosită cu rezultate bune chiar și în zona de non- FMCG ( produse de larg consum n.red) cât și pentru lansarea, testarea și validarea unor produse noi”, mai spune Dan Marc.
Recomandări articole Business News by termene.ro legate de AI
Articolul general:
https://termene.ro/articole/agentii_ai
Articole pe fiecare agent de pe Termene:
Cum funcționează Agentul AI TRM pe platforma Termene.ro – Business News
AI Asistent Task: Automatizarea task-urilor cu ajutorul AI – Business News (termene.ro)