Jumbo și-ar putea încetini expansiunea în România din cauza majorărilor de taxe | Profit.ro

Profit.ro anunță că Majorarea TVA în România a afectat profitul Jumbo și va fi transferată în prețuri în cele din urmă, anunță președintele retailerului grec de jucării.

Creșterea cotei standard de TVA, implementată în august, a fost absorbită pentru a menține competitivitatea pe piață și “relația unică preț-valoare recunoscută de consumatori”, transmitea compania în octombrie.

Cu câteva zile înainte, Apostolos Vakakis, fondatorul, președintele și, totodată, cel mai mare acționar Jumbo, a precizat că majorarea TVA a avut un impact de 10% asupra marjei brute a grupului din primul semestru, conform Profit.ro.

Transferul taxelor în prețuri

“Pe lângă asta, au realiniat diversele cote de TVA la produse în defavoarea consumatorului. De ce au făcut asta? Să sperăm că știu ce fac. Doar această măsură ne-a afectat marja brută, toate celelalte lucruri fiind egale”, spune Vakakis.

Întrebat de ce Jumbo nu a transferat costurile cu creșterea TVA către consumatorii finali, având în vedere că este, de fapt, o taxă de consum, Vakakis a declarat că toate costurile trebuie, la un moment dat, să fie transferate către consumatori, însă, din prisma concurenței, “cu cât mai târziu, cu atât mai bine”.

Mesajul cu pinguinii

“Pinguinii care sar primii în apă sunt primii mâncați de balene. Odată ce balenele sunt sătule, atunci, desigur, pinguinii ca noi vor sări și ei în apă, dar mai târziu. Nu avem niciun fel de eroism în această privință”, este mesajul fondatorului Jumbo privind situația pieței din România după majorarea TVA de la 19% la 21%.

Mai multe amănunte în articolul publicat de Profit.ro.

Distribuie acest articol