- Economica.net anunță că Hidroelectrica a redus prețul de vânzare a energiei către clienții proprii, dar l-a crescut pe cel cu care a vândut în piață.
Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, a avut, în primul trimestru al anului, prețuri mai scăzute și mult sub piață pentru proprii săi clienți din furnizare, dar prețuri mai mari pentru energia vândută în piețe.
Prețul mediu cu care Hidroelectrica a vândut energia pentru proprii clienți din furnizare a fost de doar 408 lei/MWh, în scădere cu 14% față de cel din primul trimestru al anului trecut. Prețul mediu cu care Hidroelectrica a vândut energie în piesele angro a fost însă de 529 de lei/MWh, în creștere cu 21% față de prețul mediu din primul trimestru al anului 2024, anunță Economica.net.
Producția a scăzut
Asta în condițiile în care producția de energie a Hidroelectrica a scăzut cu 38%, compania având cel mai prost trimestru 1 din punct de vedere al resurselor de apă din ultimii zece ani.
„În perioada ianuarie-martie 2025, prețul mediu de vânzare pe segmentul angro a înregistrat o creștere semnificativă de aproximativ 21% comparativ cu perioada similară din anul anterior. Această creștere a fost preponderent din tranzacționarea pe piețele forward, urmare a eliminării mecanismului reglementat MACEE începând cu data de 1 ianuarie 2025. Tranzacționarea pe piețele forward a permis companiei să obțină prețuri mai bune pentru energia electrica vândută, contribuind astfel la atenuarea impactului hidrologiei scăzute asupra veniturilor pe segmentul angro.
Mai mute amănunte din articolul din Economica.net.
Recomandări articole Business News by termene.ro
Big Read. Cum reacționează bursa la alegeri? Analiza indicelui BET în tururile prezidențiale din 2000 până în 2025
Big Read. Businessul românesc după aderarea la UE: Cifrele transformării (2008–2023) și ce înseamnă pentru viitor
INFOGRAFIC | Când cade un Guvern, cade și leul? Cum reacționează piața valutară la instabilitatea politică din România
Surse | România își asumă creșterea TVA din iunie 2025. Majorarea ar urma să fie de 2%
Procedura prin care firmele completează datele în platforma REGES-ONLINE, care va înlocui Revisal. Regulile au fost publicate de Ministerul Muncii
Cursul euro de 5,2 lei este pragul critic pentru economia românească. Zece afaceri cu exporturi generate, de fapt, prin procesarea importurilor
Afacerile afectate de creșterea cursului euro peste pragul de 5 lei. Ce produse și servicii se vor scumpi. Bancherii cred că euro ar putea staționa la 5,1 lei
Veniturile marilor firme au crescut cu 12,49%. Topul intermediar al celor mai mari 25 de companii în 2024, actualizat până la data de 8 mai
Clasamentul intermediar al companiilor cu cele mai mari profituri din 2024. Un câștig de 9 miliarde de lei a fost obținut de firmele din Top 25
Transporturile și IT-ul conduc topul firmelor performante din 2024, după venituri. Scăderi ușoare în domenii precum retailul și consultanța
Cei mai mari 25 de angajatori, pe baza bilanțurilor intermediare, și-au mărit personalul cu 2.377 de angajați în 2024
Titlurile Tezaur din luna mai vin cu dobânzi mai mari față de luna aprilie. Care sunt randamentele pentru o investiție
Cum s-ar aplica companiilor din România impozitul pe venit în locul celui pe profit. Avantaje și dezavantaje
Turismul eco de la Marea Neagră, de lângă plaja din Vadu, a ajuns să genereze venituri de 2 milioane de euro. Afacerile au crescut de 20 de ori într-un deceniu
Afacerile din Breb, satul maramureșean care poate intra în lista Best Tourism Villages, se împart între turism, construcții și transport
Grupul UMB, înființat de Dorinel Umbrărescu, se apropie de venituri anuale de 3 miliarde de euro. Companiile sunt lidere la creșterea veniturilor în 2024
Companiile care și-au suspendat activitatea după ce au depus bilanțul pe 2023 aveau 8.651 de angajați
Surprinzător, România a exportat mai mult în Ucraina decât a importat. Surplus de peste un miliard de euro după startul războiului
Evoluția economiei din România versus Slovacia