Business News

Clasamentul Superbrands România va avea o nouă ediție. Cum vor fi analizate cele mai importante mărci

24 iulie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

În noua ediție a Superbrands România vor fi evaluate din perspectivă reputaţională atât brandurile comerciale, cât şi cele de business.

Criteriile luate în considerare în procesul de selecţie, pentru ambele categorii, Consumer şi Business sunt reputaţia, încrederea, calitatea şi diferenţierea pe piaţă, conform metodologiei respectate la nivel global în programele Superbrands, desfăşurate în diverse pieţe, anunță reprezentanții BDR Associates.

Puterea brandului

A fost constituit Consiliul Onorific Superbrands, în care au fost invitate să participe 30 de personalităţi din diferite industrii şi sectoare de activitate, lideri de companii multinaţionale, specialişti în management, marketing, publicitate, comunicare strategică, branding, media şi consultanţă în domenii relevante, conform unui comunicat de presă.

„Puterea brandului, la putere! Aşa aş defini noua ediţie a programului Superbrands pentru România 2024-2025. Vom evalua, din nou, impactul brandurilor în economie, în parteneriatele de afaceri, în viaţa comunităţii sau a consumatorului de rând, inclusiv din perspectiva ESG, cu sprijinul Ipsos şi al Consiliului Onorific format din treizeci de personalităţi marcante, în business şi în practicile de branding. Anul viitor, programele Superbrands sărbătoresc 20 de ani de prezenţă în România. Este nu doar un excepţional reper aniversar, dar şi o confirmare a faptului că brandurile lider sunt cea mai puternică voce reputaţională a României.”, a declarat Cătălina Rousseau, Preşedinte şi CEO, BDR Associates / Country Manager Superbrands România.

1.804 branduri comerciale vor fi analizate

Ipsos România este, şi în această ediţie, partenerul strategic al Superbrands pentru activităţile complexe de pregătire şi implementare a etapei de cercetare de piaţă. Pentru brandurile de business se adaugă, în premieră pentru România, şi criteriul ESG (Mediu, Sustenabilitate, Guvernanţă).

Potrivit listei definitivate de către sociologii de la Ipsos, în prima fază a programului au fost incluse 1.804 branduri comerciale din 61 de categorii şi domenii, printre care: servicii financiar-bancare, industria auto, retail, materiale de construcţii şi accesorii, servicii medicale, servicii de curierat, companii aeriene, mass-media, servicii de streaming, festivaluri, hoteluri, restaurante şi staţiuni, platforme de food delivery, cluburi sportive, precum şi produse alimentare şi băuturi, produse de îngrijire personală şi a gospodăriei, îmbrăcăminte şi încălţăminte şi alte categorii.

Aceste branduri intră acum în etapa de jurizare, derulată de către Consiliul Onorific Superbrands. În urma votului Consiliului, lista scurtă a brandurilor comerciale astfel selectate va face obiectul etapei a doua de selecţie, şi anume cercetarea de piaţă în rândul consumatorilor.

Branduri de Business

În paralel cu cercetarea pentru categoria Consumers, Ipsos va elabora şi lista de branduri de Business, care vor intra, ulterior, în etapa de evaluare de către Consiliul Onorific al Superbrands. Consiliul este cel care va decide şi valida lista finală a brandurilor din sectorul de business, declarate eligibile pentru statutul de Superbrand în România în ediţia curentă.

Etapele ulterioare ale programului includ, ca la fiecare ediţie: anunţarea rezultatelor jurizării şi, respectiv, ale cercetării de piaţă, odată ce acestea au fost finalizate; elaborarea cărţii Superbrands România Volumul XI şi invitarea unor branduri reprezentative pentru piaţa locală să îşi spună povestea succesului reputaţional şi de branding în carte; lansarea volumului XI Superbrands România şi acordarea trofeelor Superbrands în cadrul galei festive preconizate a avea loc în debutul anului 2025, odată cu sărbătorirea a 20 de ani de existență a Programelor Superbrands în România.

Superbrandurile

Netflix s-a plasat pentru prima dată pe primul loc la ediția Superbrands 2021-2022, conducând în creștere cu 4 locuri față de 2019.

La fel ca în ediția precedentă, Dedeman își menține constantă poziția în clasament, urmat de brandul Facebook, care urcă 34 de locuri, comparativ cu ediția 2019. Clasamentul primelor 20 de mărci mai cuprinde Visa, Uber, Dr. Oetker, Banca Transilvania, compari.ro, eMAG, Nike, Mastercard, Borsec, Pampers, Ikea, Lidl, Glovo, YouTube, Fan Courier, Adidas, Sony PlayStation, branduri ce demonstrează stilul de viață majoritar adoptat în perioada de restricții impuse de pandemie.

 

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro