Esența weekendului, 7-8 decembrie. Ungaria este lovită de un nou val de criză. Bosch se extinde în România
În Articol
- Este din nou weekend, 7-8 decembrie, iar „Esența weekendului” va rezuma știrile importante pentru mediul de afaceri și va oferi și explicații, puncte de vedere legate de evenimentele prezentate. Rubrica editorială va fi actualizată pe parcursul weekendului de mai multe ori.
Monitorizarea începe sâmbătă dimineața, de la 8.00, și va continua din 6 în 6 ore până ora 22.00.
Justiția americană a aprobat legea care permite închiderea sau vânzarea forțată a platformei
Ungaria este lovită de un nou val de criză
Fabrica BMW din Debrețin ar fi afectată de criza din industria auto europeană, potrivit unor informații de presă. În consecință, producătorul german de automobile a decis să modifice calendarul de producție. Astfel, din cauza incertitudinii resimțite în industria auto, calendarul de producție la fabrica BMW din Debrețin a fost modificat. În locul celor trei serii de modele planificate inițial, doar producția a două modele poate fi asigurată în noua fabrică, deoarece în legătură cu a treia, compania a decis să o producă în Germania, arată Rador, conform Profit.ro. Grupul german BMW a decis să construiască noile modele electrice Seria 3 bazate pe platforma Neue Klasse la uzina sa principală din München, în timp ce seriile iX3 și iX4 vor fi produse la uzina din Debrețin. Prin această mișcare, compania și-a inversat planurile anterioare, în esență „luând” Seria 3 de la uzina din Ungaria și reorganizând producția, potrivit unor surse din acest sector, informează 24.hu. La momentul anunțării construcției fabricii de la Debrețin, în 2018, BMW a declarat că noua fabrică va avea o capacitate suficientă pentru a produce 150.000 de mașini pe an. Se pare că acum capacitatea fabricii ar putea fi de 80-90 de mii de mașini/an în a doua jumătate a acestui deceniu mai degrabă decât 150 de mii.
Scumpirea gazelor afectează competivitatea industriei europene
Gazele s-au scumpit din nou iar industria europeană este pe cale să piardă și mai mult din competitivitate Industria europeană este pe cale să piardă și mai mult din competitivitate, deoarece prețurile ridicate la energie electrică, creșterea prețurilor la gazele naturale și îngrijorările cu privire la aprovizionarea cu gaze în această iarnă sporesc incertitudinea cu privire la activitatea industrială pe fondul creșterii costurilor, scrie Oil Price, conform Economica.net. Prețurile de referință europene la gazele naturale se situează în jurul nivelului maxim al ultimului an atins luna trecută, în condițiile în care valurile de frig din noiembrie au spulberat speranțele că vom avea pentru al treilea an la rând, o iarnă relativ blândă. În ultimele săptămâni, Europa și-a redus stocurile de gaze naturale în cel mai rapid ritm din 2016 încoace, deoarece cererea a crescut odată cu temperaturile mai scăzute. Acest lucru se adaugă la iminenta încetare a furnizării de gaze prin conducte rusești către Europa prin Ucraina după 31 decembrie și la concurența din ce în ce mai mare pentru furnizarea de gaze naturale lichefiate (LNG) spot cu piețele din Asia, în condițiile cererii crescute specifice iernii.
Forvia închide centrul din Oradea, unde lucrau aproape 5.000 de oameni
Reprezentanții Forvia Hella confirmă pentru Profit.ro decizia de închidere a centrului tehnic din Oradea, precizând că este vorba despre o „decizie strategică”. Ei susțin că una dintre cauze este evoluția neașteptată a ritmului de vânzare a vehiculelor electrice, însă industria auto se confruntă în ansamblul ei cu o încetinire a producției. „Decizia are la bază creșterea semnificativă a presiunii concurențiale în industria auto europeană. Pe de o parte, producția de vehicule din Europa este considerabil mai scăzută decât s-a estimat inițial. Pentru anul 2025, proiecțiile pentru Europa prevăd doar 16-17 milioane de vehicule produse, cu trei-patru milioane mai puțin decât se anticipa în 2020. Se estimează că piața va stagna la acest nivel până în 2030. Pe de altă parte, ritmul de electrificare în Europa a încetinit considerabil”, au transmis reprezentanții companiei pentru Profit.ro
În schimb, Bosch se extinde în România
Grupul Busch, unul dintre cei mai mari producători din lume de soluții complete de vacuum, își extinde prezența în România. Grupul Busch, din care fac parte firmele Busch Vacuuum România, Composites Busch România și Pfeiffer Vacuum România, a decis să își întărească prezența pe piața locală prin noi investiții în Parcul Industrial Nervia din Apahida, județul Cluj, informează societatea prin intermediul unui comunicat transmis către Economica.net. Busch este unul dintre cei mai mari producători de soluții complete de vacuum, inclusiv pompe de vid, sisteme de vid, suflante, compresoare și sisteme de reducere a gazelor. Anul acesta, Busch Vacuum România sărbătorește 10 ani de activitate pe piața din România, perioadă în care a furnizat pompe, sisteme și servicii pentru diverse sectoare de activitate. „Prin încorporarea Pfeiffer Vacuum în Busch Group, acum vom putea oferi împreună clienților noștri din România cele mai bune soluții pentru toate aplicațiile tehnologice de vid”, a punctat Andrei Varga, Director General al Busch România.