Acest articol este un ghid practic de răspuns la solicitarea unui client de a accepta o scădere a prețului motivată de o creștere a volumului de marfă achiziționată de la tine.

 

Astfel de situații se întâmplă des în afaceri: un client cere o reducere de preț la schimb cu creșterea volumului.

 

Cum reacționez?

Orice astfel de cerere este justificată. Relația voastră este una comercială și are la bază interesul reciproc. Mulțumește-i deci partenerului pentru propunere, cere-i timp să o analizezi și dă-i un termen până la care vei răspunde. Termenul trebuie să fie realist și trebuie respectat cu sfințenie: este vorba despre credibilitatea ta și despre poziția ta la negociere.

 

Cum iau decizia?

Rațional. Trebuie să iei decizia strict rațional, nu emoțional. Pentru asta fă-ți lecțile: scrie într-un tabel motivele pro și contra acceptării propunerii clientului.

 

Scaderea pretului corelata cu cresterea volumului
În această etapă este foarte important să înțelegi dacă propunerea partenerului îți asigură un profit mai mare decât în situația precedentă:

Q1 x (P1-C1) > Q0 x (P0-C0)

unde Q este cantitatea vândută; P este prețul unitar; C este costul unitar; 0 este situația actuală; 1 este situația în care accepți propunerea partenerului.

 

Este posibil să ai surpriza ca profitul total pe care ar urma să îl obții după scăderea prețului să fie mai mic decât profitul total actual, deși a crescut volumul tranzacției. Sau ca diferența să fie atât de mică încât să nu justifice asumarea riscului.

 

Cum comunic decizia?

Nu este nevoie să spui nu, dacă nu îți place propunerea. Propunerea partenerului tău este pur și simplu o propunere, deci ar fi nepotrivit să o respingi pur și simplu. Poți răspunde cu o altă propunere care te mulțumește pe tine și are șanse să îl mulțumească și pe el.

 

Ai putea să formuleazi cam așa: ”Dacă tu ești dispus să … (condiția ta), atunci și eu pot să … (oferta ta).

 

Fii gata să continui negocierea până când sunteți amândoi mulțumiți de rezultat!

 

Cum te ajută termene.ro să iei decizia?

Dacă ești client termene.ro ai la dispoziție o serie de instrumente suplimentare, menite să te ajute să iei decizia mai repede și mai corect:

 

  1. Identifici firma parteneră în platformă.
  2. Verifici nota termene.ro pentru riscul de insolvență. Dacă e mare, nu refuza automat, ci asigură-te prin instrumente de plată adecvate că nu rămâi cu marfa neplătită.
  3. Verifici capacitatea de plată calculată de termene.ro. Cum este față de comanda clientului?
  4. Verifici dacă este înregistrată cu facturi restante în sistemul RedBill.
  5. Verifici dacă are restanțe la ANAF.
  6. Verifici cine sunt acționarii și administratorii și verifici dacă cel care ți-a făcut propunerea este unul dintre ei. Este important să știi câtă putere reală are cel cu care negociezi.
  7. Verifici cifra de afaceri, profitul, numărul de angajați, ca să înțelegi dacă această firmă are capacitatea de a gestiona volumul suplimentar solicitat.
  8. Verifici solvabilitatea (de preferat să fie mai mare ca 150%).
  9. Durata de încasare a creanțelor, ca să înțelegi cât de important este termenul de plată pentru partener.
  10. Verifici viteza de rotație a stocurilor, ca să înțelegi cât de repede va vinde produsele cumpărate de la tine.

 

viteza rotatie stocuri
Iată doar câteva dintre informațiile pe care un client termene.ro le are la dispoziție ca să poată analiza rapid partenerii, clienții și furnizorii. În total, sunt 36 de tipuri de informații oficiale fiscale, financiare și juridice pe care le poți afla despre orice companie din România. Intră în platformă, fă-ți un cont gratuit și testează!

Dacă ți pe par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletter-ul

 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe