• De 1 mai și Paște vânzările Vipp Fashion, firma din Bârlad ce deține lanțul de cofetării Anastasia Vipp Cakes, unul dintre cele mai cunoscute din zona Moldovei, au fost duble în raport cu anul trecut, unul dintre cele mai cerute produse fiind, desigur, cozonacul, dar și torturile și pasca, a declarat Ada Cazacu pentru Termene.ro.

„Spre deosebire de 2023, am avut foarte mulți clienți veniți din străinătate, români sau de alte naționalități, dar și mulți clienți locali, care au cumpărat produse tradiționale pentru a trimite rudelor din străinătate. Foarte bine vândută, spre deosebire de ceilalți ani, a fost pasca. În plus, în a doua zi de Paște am avut cofetăriile deschise, iar lumea a cumpărat torturi și prăjituri. Cred că au simțit nevoia să consume și altceva decât produsele tradiționale. Per total, veniturile de Paște au fost duble față de 2023”, a precizat aceasta.

Distribuția

Vipp Fashion vinde atât prin punctele de desfacere proprii, respectiv cofetăria din Bârlad, cofetăria din incinta Kaufland Bârlad și punctul de vânzare de la sediu, cât și online, colaborând  cu emag.ro și alte marketplace-uri.

Vânzările online ridică însă unele probleme din cauza curierilor, care se mai întâmplă să nu livreze la timp, așa că au existat situații în care ”cozonacul a ajuns la destinatar după Paște”.

Tot de Paște, business-ul condus de Ada Cazacu a trebuit să se confrunte mai mult decât în alte perioade ale anului cu concurența neloială făcută de cofetari care lucrează la negru, producând dulciuri acasă, un fenomen care s-a dezvoltat tot mai mult în ultimul timp și care tocmai de aceea este greu de controlat de autorități.

Dincolo de concurența neloială, aceste mici afaceri sunt un risc reputațional pentru cofetarii din zonă, deoarece lucrează de multe ori în condiții insalubre, iar clienții se îmbolnăvesc, explică Ada Cazacu: „Doar în zona noastră, a Bârladului, sunt în 27 astfel de persoane. În trecut, 2 cofetării care produceau fără autorizație au îmbolnăvit zeci de turiști străini cu salmonela, iar aceștia le-au în judecată”.

Dulciurile Vipp Fashion la Casa Albă

Binecunoscute în zona Moldovei dar și în restul țării, cofetăriile Anastasia Vipp Cakes au un portofoliu impresionant, alcătuit din produse tradiționale, produse de fine cusine, dar și creații proprii, cum ar fi torturile fără zahăr sau torturile cu cremă de roșii care atunci când au fost lansate au fost premiate în cadrul unor competiții internaționale celebre, cum ar fi Gastro Pan.

În prezent, realizăm „nu mai puțin de 55 de creme și 70-80 de feluri de prăjituri”, detaliază Ada Cazacu, menționând că în cei zece ani de când a demarat business-ul produsele pe care le realizează cofetarii firmei au ajuns aproape peste tot în lume, inclusiv la Casa Albă. „Singurul loc în care nu am ajuns încă este Australia”.

Cozonacul de 15 kilograme

Una dintre creațiile de marcă ale firmei este și cozonacul de 15 kilograme. În varianta sa de lux, cozonacul este împodobit cu flori create din aluat de cozonac și colorate cu diverse vopseluri naturale obținute din zmeură sau alte fructe și chiar împodobit cu foiță de aur. În mod normal, un kilogram costă aproape 70 de lei, dar în funcție de detalii prețul total al unui cozonac de 2-3 kilograme poate ajunge și la 500 de lei, explică Ada Cazacu.

An de an, cea mai mare podere în vânzările totale, aproape 40%, o dețin însă torturile, un produs pe care cofetarii VIPP Fashion l-au reinventat. „An de an am încercat să producem lucruri noi, și am investit în tehnologii și în oameni talentați”, spune proprietara afacerii.

Demarat în urmă cu 10 ani, business-ul VIPP Fashion se bazează pe o echipă de zece oameni, câțiva dintre aceștia fiind în firmă chiar de la început. În 2023, cifra de afaceri netă a firmei a fost de 987.000, în creștere cu circa 15% față de anul anterior, iar profitul de 88.500 de lei.

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe