Prin comparație, în celelalte zone ale țării, tariful maxim sare cu puțin de 4.000 de lei, în timp ce diferențele întegistrate în categoriile medii de șoferi sunt și de 40%.
Tariful de referință calculat de KPMG pentru Autoritatea de Supraveghere Financiară(ASF) este cu mult mai mare în București decât în restul țării din motive evidente chiar din raportul publicat de ASF în luna noiembrie, privind acest indicator.
Mai multe accidente în București
Mai precis, lăsând la o parte ceilalți indicatori, numărul accidentelor din București este semnificativ mai mare decât în restul țării, în timp ce severitatea accidentelor, adică costul reparației efective a mașinii acoperite de RCA, este și ea peste media țării.
Menționăm că tariful de referință RCA nu reflectă prețurile efective de vânzare, însă este un indicator bun pentru evoluția viitoare a acestor prețuri, în condițiile în care este construit pe baza plăților și cheltuielilor suportate de asigurători, adică indicatorii în funcție de care sunt construite și prețurile, de către actuarii firmelor.
Conform calculelor Economica.net bazate pe datele din ultimul raport ASF privind tarifele de referință, media frecvenței accidentelor în București, adică procentul accidentelor acoperite RCA în totalul mașinilor asigurate, se apropie de 8%, cu un vârf de peste 12% în cazul tinerilor de sub 30 de ani care conduc mașini puternice, cu motoare de peste 300 de Kilowatti, și un minim de 5,9% în cazul șoferilor între 51 și 60 de ani, care conduc mașini cu putere mai mică de 50 de KW.
O capitală riscantă din punct de vedere rutier
Nivelul mediu de 8% plasează București în topul celor mai riscante capitale europene, din acest punct de vedere, cu mult chiar și peste Paris, de exemplu, unde frecvența daunei nu sare de 3%.
Mai multe amănunte în articolul publicat de Economica.net.



























