Atunci când îți petreci multe ore la birou și ai un stil de viață sedentar, există riscul să ai de-a face cu dureri de spate. Principalul responsabil pentru apariția acestor dureri nu este statul propriu-zis la birou, ci de fapt poziția în care stai pe scaun. De aceea, pentru a preveni și a scăpa de simptomele neplăcute, trebuie să ai mai multă grijă la felul în care stai la birou și la orele petrecute în fața calculatorului.

 

Ce e de făcut atunci când apar primele dureri?

Apariția primelor dureri de spate sunt un semn că nu ai tocmai cele mai bune obiceiuri la birou și că ar trebui să faci câteva schimbări. Însă, în primă fază, vei dori să afli ce poți face pentru a calma aceste simptome neplăcute.

 

Deși nu tratează cauza și doar asigură calmarea durerilor, analgezicele sunt o soluție de moment care te va ajuta să te relaxezi. Însă, înainte de a administra vreun tratament, este important să citești despre clasificarea analgezicelor. Astfel, vei ști care va fi eficient în situația ta.

 

Care este poziția corectă la birou?

Deși analgezicele vor calma durerea pe moment, acestea nu vor contribui la dispariția sa, ci va trebui să îți corectezi poziția de la birou. Ține spatele drept, sprijinit de spătarul scaunului, astfel încât să se formeze un unghi de 90 de grade între spate și picioare, care vor trebui să atingă podeaua.

 

Spatele și umerii trebuie să fie cât mai relaxați, așa că asigură-te că îți așezi scaunul astfel încât poziția să fie una confortabilă. De asemenea, brațele ar trebui și ele așezate astfel încât să formeze un unghi de 90 de grade. Pentru sănătatea ochilor, ecranul calculatorului sau al laptopului ar trebui să fie ușor înclinat spre spate într-un unghi de aproximativ 10 grade.

 

Alte sfaturi pentru eliminarea durerii de spate

Corectarea poziției în care stai pe scaun la birou este esențială însă, uneori, acest lucru nu este suficient. Există riscul să ai în continuare dureri de spate dacă îți petreci foarte multe ore la birou, fără să te miști. De aceea, ar trebui ca, o dată la o oră, să te ridici de pe scaun, să te plimbi puțin prin cameră și să faci câteva exerciții ușoare de stretching, evitând mișcările prea bruște.

 

Și un stil de viață sedentar poate contribui la apariția durerilor musculare. De aceea, este bine să încerci să fii cât mai activ. Dacă nu ești un mare fan al sportului, și plimbările zilnice vor fi de mare ajutor. Asigură-te și că folosești un scaun special pentru birou, cu design ergonomic, și nu un scaun de bucătărie sau altă piesă de mobilier care nu îți permite să stai într-o poziție corectă.

 

Dacă ai luat toate aceste măsuri și durerile încă persistă, este posibil să ai de-a face cu o deformație a coloanei vertebrale sau cu alte afecțiuni. Așadar, este recomandat să ceri părerea unui medic cu privire la tratamentul recomandat.

 

Ai grijă de spatele tău și scapă de pozițiile incorecte de la birou, pentru a evita complicațiile și durerile insuportabile. Pentru o viață sănătoasă, încearcă să adopți un stil de viață cât mai activ și să faci mișcare cel puțin 30 de minute zilnic.

 

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe