Business News

Noul conținut al Formularului 112 a fost publicat. Va fi completat pentru declararea contribuțiilor sociale aferente lunii septembrie

14 octombrie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Acest ordin vine ca urmare a modificărilor legislative aduse prin Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și alte reglementări asociate. În conformitate cu acest act normativ, autoritățile au fost obligate să emită avizele necesare, care au fost comunicate prin diverse adrese oficiale.

Ordinul comun privind Formularul 112 a fost semnat de către președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Gabriela-Florentina Ionescu, în colaborare cu președintele Casei Naționale de Pensii Publice, Daniel Baciu, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Valeria Herdea, și președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, Florin-Irinel Cotoșman.

Declarația 112, cunoscută și sub denumirea scurtă D112 sau chiar Formularul 112, este definită oficial ca „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”.

Detalii despre formularul 112

Conform ordinului, formularul 112 este o declarație de impunere, destinat angajatorilor și persoanelor asimilate acestora, care au obligația de a depune declarația prin mijloace electronice de transmitere la distanță. Formularul va include două anexe: „Anexa angajator” și „Anexa asigurat”, care sunt parte integrantă a documentului.

Articolul 2 al ordinului stabilește că formularul se completează și se depune conform instrucțiunilor incluse în anexa nr. 6, iar prevederile acestui ordin se vor aplica începând cu veniturile aferente lunii septembrie 2024.

Pentru transparență și accesibilitate, ordinul și anexele aferente vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1006 bis.

Fiecare declarație trebuie depusa pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care este datorata contributia sociala si impozitul pe venit. Este si o excepție, mai exact depunerea trimestriala, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru entitățile care fac parte din categoriile următoare.

Cine depune Formularul 112

Formularul 112 „Declarație  privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” se depune de către:

  1. persoanele fizice rezidente care realizează venituri din desfăşurarea unor activităţi în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevăzut de lege;
  2. persoanele fizice nerezidente care realizează venituri de natura celor menționate la punctul 1 , cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internaționale la care România este parte;
Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro