Ce companii părăsesc piața rusească
În Articol
Cifrele săptămânii
Platforma Termene.ro și Asociația Zi de Bine au lansat campania Scut pentru Ucraina, prin care și-au propus să contacteze telefonic mai mult de 10.000 de companii și să strângă 1 milion de euro, 2 TIR-uri cu produse necesare și 50.000 de locuri de cazare pentru ucrainenii care și-au abandonat casele din cauza războiului. Așa arătau rezultatele campaniei vineri, la ora 15:
10.105 apeluri au efectuat membrii echipei Termene.
6.500 de reprezentanți ai companiilor au discutat cu membrii echipei.
888 de firme s-au oferit să doneze. 257 dintre ele au contribuit cu produse, 738 — cu bani, iar 151 — cu cazare.
2.285 de firme au contribuit la alte inițiative.
80.000 de euro au donat persoanele juridice.
Află cum poți ajuta și tu aici.
Ce companii părăsesc piața rusească
Într-un clip devenit viral, un analist financiar invitat de o televiziune de la Moscova a fost întrebat de situația bursei, după sancțiunile anunțate de mai multe țări. Ca răspuns, analistul a desfăcut o sticlă și a închinat simbolic pentru „sufletul” economiei rusești. Dincolo de măsurile anunțate la Washington D.C., Tokyo sau Bruxelles în ultimele zile, mai mulți giganți și-au anunțat retragerea sau cel puțin întreruperea activității în Federația Rusă.
- Reprezentanții Apple au ieșit de pe piața rusească, motivând că sunt „profund îngrijorați” de invazia rusă și sunt alături de cei „care suferă din cauza violenței”.
- Cozi imense s-au format joi în magazinele Ikea din Moscova, după ce compania suedeză a anunțat că pune pe pauză activitățile din Rusia și Belarus.
- Compania petrolieră British Petroleum (BP) a renunțat la participarea de 20% pe care o avea în cadrul Rosneft, un gigant din domeniul energiei deținut în majoritate de statul rus.
- BMW a oprit producția uzinei din Rusia și a stopat exporturile în această țară. De altfel, industria auto a înregistrat numeroase retrageri, între care Mercedes, Ford, Volkswagen, Toyota, Volvo, Renault, Hyunday, Mitsubishi sau General Motors au anunțat că se retrag parțial sau complet de pe piața rusească.
- Unul dintre anunțurile recente vine de la Microsoft, care a anunțat că suspendă vânzările de produse și servicii în Rusia.
- Alte branduri care părăsesc Rusia sunt Boeing, Airbus, Exxon, H&M, Shell, Mastercard și Visa.
De văzut
Acest clip e făcut înainte de invazia rusească în țara vecină, însă explică bine motivațiile unei acțiuni ce pare greu de înțeles.
„Ucraina a câștigat războiul, chiar dacă va pierde lupte în continuare”
Armand Goșu, istoric specialist în spațiul rus, vorbește despre scenariile viitoare în conflictul ucrainean.
De citit
4 generații de ucraineni ce fug de război, 4 istorii de la Est (Scena9.ro)
O femeie născută în plin război mondial, o fiică care și-a trăit tinerețea în epoca Brejnev, o nepoată care a prins destrămarea URSS și cinci strănepoți ale căror vieți sunt deja date peste cap de invazia rusească în Ucraina. Sunt patru generații pe care războiul le-a alungat de acasă și care pleacă acum spre necunoscut.
6 narațiuni ale propagandei putiniste despre războiul din Ucraina (Pressone.ro)
Pentru a contextualiza și explica puțin mai în detaliu narațiunile propagandei rusești, PressOne a stat de vorbă cu Marius Ghincea, cercetător la Institutul Universitar European (IUE) din Florența, expert în politici publice și asistent universitar la Johns Hopkins School of Advanced International Studies, unde predă un curs introductiv de relații internaționale.
[shortcode_newsletter]