Transavia s-a menținut și în 2024 peste pragul de un miliard de lei în afaceri. Mai mult, compania și-a majorat atât veniturile, cât și profitul
În Articol
- În 2024, Transavia a înregistrat o cifră de afaceri de 1,115 miliarde lei (+10%) și un profit net de 277 milioane lei (+33%), menținându-și poziția de lider în industria avicolă. Compania rămâne solidă financiar, fără datorii și cu o reputație excelentă.
- Analiza este realizată cu ajutorul datelor platformei Termene.ro.
Evoluția companiei în 2024 Transavia SA, din Sântimbru, județul Alba, unul dintre cei mai mari producători de carne de pasăre din România, a continuat șirul performanțelor financiare în 2024, consolidându-și poziția de companie de top.
Cifra de afaceri, pentru 2024, a atins valoarea de 1,115 miliarde lei, marcând o creștere de 10% față de 2023. Reamintim că, în 2023, compania a depășit pentru prima dată pragul afacerilor de un miliard de lei.
Compania Transavia SA a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 1,011 miliarde de lei. Era primul an pentru societatea din Alba când își ridică veniturile peste pragul un miliard de lei.
Asta după ce în anul precedent, în 2022, cifra de afaceri a fost de 991 de milioane de lei. Creșterea de la an la an a fost, între 2022 și 2023, de 1%.
Profitul
De asemenea, profitul net din 2024 a urcat la 277,2 milioane de lei, cu 33% mai mult comparativ cu anul precedent. Aceste rezultate confirmă un model de afaceri eficient și o capacitate operațională excelent gestionată.
Compania a reușit aceste rezultate în pofida unei ușoare scăderi a numărului de angajați (2.240, față de 2.255 în 2023, -1%), semn că eficiența operațională a crescut.
Transavia se menține în clasa A de rating de insolvență, cu o probabilitate de insolvență de doar 0,04% și un scor de risc comercial scăzut (8,8 din 10).
Acționariatul companiei
Societatea activează în principal în domeniul prelucrării și conservării cărnii de pasăre (CAEN 1012), dar are și activități secundare diverse: colectare de deșeuri, distribuție apă, producție de energie electrică, logistică etc.
Firma deține puncte de lucru în județul Alba și zone adiacente, cu infrastructură integrată pe verticală (ferme, abatoare, fabrici de nutrețuri, logistică proprie).
Transavia este o companie cu capital 100% românesc, aflată sub controlul familiei Popa.
Președinte și fondatorul Transavia este Ioan Popa, acesta deține 20,000157824%. Restul acțiunilor sunt deținute de familia sa, astfel: Theodora Popa-Liteanu (78,216639286%), Vasile Popa (cu 0,35%), Toader Popa (0,356640578%), Eugen Popa (0,356640578%), dar și Eugenia Opriș (0,356640578%), Maria Gândilă (0,356640578%).
Punctele forte ale companiei
Transavia are activitate internațională susținută, exportând în țari precum Croația, Bulgaria, Congo, Estonia și Macedonia, iar la import predomină statele din UE, inclusiv Austria, Franța și Belgia. Domeniile vizate includ atât regnul animal, cât și echipamente tehnologice și materii prime.
Transavia nu figurează cu datorii restante la ANAF, iar indicatorii financiari arată o capacitate de plată foarte bună (39,2 milioane lei) și zero facturi restante, potrivit datelor Termene.ro.
Printre punctele forte ale Transavia se numără:
- profitabilitate ridicată și creștere constantă: profitul net s-a triplat față de 2021.
- integrare pe verticală: control total asupra lanțului de producție.
- diversificarea activităților auxiliare: energie, construcții, logistică, ape industriale.
- reputație solidă și rating de risc scăzut, reflectat în lipsa incidentelor financiare.
De asemenea, valoarea activelor totale a depășit 1,7 miliarde de lei, iar capitalurile proprii au crescut la 1,59 miliarde lei, o dovadă clară a solidității financiare.
Despre Transavia
Fondată în 1994, cu sediul în Sântimbru (județul Alba), Transavia este o companie 100% românească specializată în creșterea puilor, procesarea și comercializarea cărnii de pasăre. Cu peste 2.200 de angajați și o cifră de afaceri de peste 1,1 miliarde de lei, Transavia este un simbol al succesului antreprenorial autohton și unul dintre puținii mari producători din industria alimentelor cu capital integral românesc. Compania este prezentă pe piața internă și internațională prin brandul „Fragedo”.