• În 2023, firmele locale au fost pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul vânzări online, doar 12,9% dintre business-urile românești folosind Internetul în acest sens, după cum reiese din raportul Digitalizare în Europa 2024 publicat zilele acestea de biroul european de statistică, Eurostat.

În acest clasament, România este secondată de Luxemburg, cu 13,4%. La polul opus, țările unde există cel mai mare procent de firme care apelează la e-commerce sunt Lituania și Suedia, cu 38,9% și, respectiv, 38,1%.

Doar 40% dintre IMM-urile locale folosesc social media ca să își promoveze produsele și serviciile

Tot în 2023, firmele din România au fost pe penultimul loc în Uniunea Europeană la utilizarea social media pentru promovare online, vânzare etc, doar 40,5% din numărul total de business-uri folosind Meta, LinkedIn etc în acest scop, după cum reiese din raportul Eurostat. Firmele de dimensiuni mari au înțeles mai bine utilitatea social media, peste 60% (61,2%) din companiile mari folosind aceste canale de promovare. În rândul firmelor mici procentul a fost de numai 39,8%.

În acest clasament România este urmată doar de Bulgaria, unde 38% dintre firmele de mici și mari dimensiuni folosesc social media. La polul opus, țările UE în care aceste mijloace sunt utilizate intens sunt Malta (peste 87% dintre companiile mici și mari) și Danemarca (82,5%), media la nivelul Uniunii Europene fiind de 60,9%.

Situația la nivelul UE

Potrivit Eurostat, în 2023, aproape toate persoanele juridice (94%) din Uniunea Europeană aveau acces la Internet în bandă largă.

În ceea ce privește vânzările online, în 2023, 23% dintre firmele din UE au declarat că apelaseră a e-commerce în anul anterior, o evoluție semnificativă față de 2013, când o pondere de doar 16% din firme foloseau e-commerce. 20% dintre firmele din UE au folosit diverse website-uri sau aplicații pentru vânzarea produselor, 17% și-au vândut produsele prin intermediul propriilor site-turi sau aplicații, iar 8% au apelat la marketplace-uri.

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe