Business News

Raportul „Digitalizare în Europa” pune firmele din România pe ultimul din UE loc la vânzări online

6 mai 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

În acest clasament, România este secondată de Luxemburg, cu 13,4%. La polul opus, țările unde există cel mai mare procent de firme care apelează la e-commerce sunt Lituania și Suedia, cu 38,9% și, respectiv, 38,1%.

Doar 40% dintre IMM-urile locale folosesc social media ca să își promoveze produsele și serviciile

Tot în 2023, firmele din România au fost pe penultimul loc în Uniunea Europeană la utilizarea social media pentru promovare online, vânzare etc, doar 40,5% din numărul total de business-uri folosind Meta, LinkedIn etc în acest scop, după cum reiese din raportul Eurostat. Firmele de dimensiuni mari au înțeles mai bine utilitatea social media, peste 60% (61,2%) din companiile mari folosind aceste canale de promovare. În rândul firmelor mici procentul a fost de numai 39,8%.

În acest clasament România este urmată doar de Bulgaria, unde 38% dintre firmele de mici și mari dimensiuni folosesc social media. La polul opus, țările UE în care aceste mijloace sunt utilizate intens sunt Malta (peste 87% dintre companiile mici și mari) și Danemarca (82,5%), media la nivelul Uniunii Europene fiind de 60,9%.

Situația la nivelul UE

Potrivit Eurostat, în 2023, aproape toate persoanele juridice (94%) din Uniunea Europeană aveau acces la Internet în bandă largă.

În ceea ce privește vânzările online, în 2023, 23% dintre firmele din UE au declarat că apelaseră a e-commerce în anul anterior, o evoluție semnificativă față de 2013, când o pondere de doar 16% din firme foloseau e-commerce. 20% dintre firmele din UE au folosit diverse website-uri sau aplicații pentru vânzarea produselor, 17% și-au vândut produsele prin intermediul propriilor site-turi sau aplicații, iar 8% au apelat la marketplace-uri.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro