• Analiză cu datele platformei Termene.ro. Cei mai cunoscuți și celebri jucători de pe piața autohtonă în domeniul „comerț cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializate” sunt Inditex, cunoscută pentru marca sa populară – Zara, și H&M. Cu toate acestea, compania poloneză Pepco a avut o cifră de afaceri superioară în 2022. În 2023, Pepco și-a continuat creșterea și așteaptă publicarea bilanțului Inditex România pentru a vedea dacă a rămas liderul pieței și în 2023.

Pepco Retail SRL din București a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 2,58 miliarde de lei, cu 11% mai mult decât anul precedent. În 2022, cifra de afaceri a fost de 2,3 miliarde de lei. Astfel, s-a înregistrat o creștere de aproape 300 de milioane de lei de la un an la altul. Pepco Retail SRL a înregistrat un nou record în ceea ce privește cifra de afaceri anuală în 2023.

Pepco este parte a grupului Pepkor, un grup internațional de retail cu peste 4500 de magazine în Africa, Australia și Europa. Pepco și-a început activitatea în Polonia în anul 2004 și a devenit lider de piață pe segmentul de îmbrăcăminte și produse pentru casă, cu peste 1500 de magazine și 16000 de angajați.

Profitul a crescut

Pepco Retail SRL a înregistrat un profit de 330 milioane de lei în 2023, o creștere de 107% față de anul precedent. În 2022, compania a raportat un profit de 157 de milioane de lei.

Anul trecut, numărul angajaților raportat de Pepco Retail SRL a fost de 3573, cu 6% mai mult decât în anul precedent.

Domeniul de activitate al firmei este „comerț cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializate”, cod CAEN 4771.

Acționarul unic este compania poloneză Pepco Holdings SPZOO.

Pepco în competiție cu Inditex și H&M

Unele dintre cele mai cunoscute rețele de retail de îmbrăcăminte, Inditex și H&M, au intrat pe piața autohtonă de peste 15 ani. De atunci, multinaționalele încearcă să-și sporească cifra de afaceri și profiturile de la an la an. Cu toate acestea, un concurent intrat în România în 2015 a reușit să obțină o cifră de afaceri mai mare în 2022.

H&M Hennes&Mauritz SRL din București a realizat o cifră de afaceri de 1,3 miliarde de lei în 2023, în creștere cu peste 300 de milioane de lei față de anul precedent. Acționarii subsidiarei din România sunt H&M Hennes&Mauritz International AB din Suedia (99%) și H&M Hennes&Mauritz AB tot din Suedia, cu restul de 1%. H&M are acum deschise în România 52 de magazine, dintre care cele mai multe în București, cu 13 astfel de unități.

Inditex România SRL din București a realizat o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de lei în 2022, în creștere cu 106% față de anul precedent. Profitul firmei a fost de 299 de milioane de lei, cu 1805 angajați. Pentru anul 2023, bilanțul societății nu a fost încă publicat de Ministerul Finanțelor. Acționarul unic al SRL-ului din România este compania spaniolă Industria de Diseno Textil SA. Inditex deține 142 de magazine în România, majoritatea amplasate în centre comerciale de tip mall.

În România, Pepco are deschise 453 de magazine, fiind a doua piață ca mărime după cea din Polonia.

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe