Business News

Știrile zilei, 30 octombrie. Ford a început să monteze și bateriile electrice pe automobilele produse la Craiova. Avion TAROM, reținut temporar

30 octombrie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Monitorizarea începe dimineața, de la 08.00, și va continua din 3 în 3 ore până ora 22.00.

Producătorul auto Ford a confirmat miercuri că va asambla la Craiova baterii pentru mașini electrice, după cum a scris Economedia în exclusivitate încă din luna septembrie. Marți, Ford Otosan Craiova a marcat inaugurarea unei noi linii de asamblare a bateriilor, destinată să sprijine producția viitoare de vehicule electrice. Informațiile Economedia arătau că în România se va face asamblarea propriu-zisă a bateriilor, adică ultimul pas al procesului de producție a bateriilor. Asamblarea se va realiza la fabrica de la Craiova a Ford. Linia de asamblare, dezvoltată pe divizia de motoare, a fost realizată prin fonduri proprii ale companiei, conform informațiilor Economedia.

Un avion al companiei aeriene naționale TAROM a fost reținut, temporar, la sol, în Olanda, la Amsterdam, de o companie specializată în recuperarea compensațiilor, cu argumentul neplății unor sume de bani. În replică, TAROM transmite că sechestrul impus asupra combustibilului aeronavei a fost realizat fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții săi, nici la sediul central și nici la reprezentanța companiei din Bruxelles, arată Boarding Pass.

România a rămas, cel mai probabil, conform analizei Profit.ro, cel mai mare producător de gaze din Uniunea Europeană și în trimestrul al treilea, cei doi mari producători autohtoni, Romgaz și OMV Petrom, anunțând un nivel total al extragerilor similar celui din aceeași perioadă a anului trecut și situat în apropierea celui din trimestrul al doilea, în care, pentru prima dată în istoria blocului comunitar, a devenit liderul producției de gaze din UE. Datele publicate de cele 2 companii autohtone par a contrazice calculele făcute de Oxford Institute for Energy Studies, care a anunțat revenirea Olandei pe primul loc în topul producătorilor degaze din UE, în cazul României britanicii estimând o scădere a producției interne de 9% în trimestrul al treilea față de trimestrul prcedent, de la 2,3 miliarde mc, la 2,1 miliarde mc.

Constructorul turc Makyol Insaat estimează că va avea nevoie de circa 1.000 de oameni la autostrada Sibiu – Făgăraș, iar pentru asta oferă salarii nete de pot ajunge la 1.500 de euro pe lună, relatează Turnul Sfatului. Compania a anunțat începerea lucrărilor, se lucrează acum la organizarea de șantier de la Cîrța, acolo unde vor dormi peste 400 de muncitori, dar și la construcția drumurilor tehnologice ce vor fi folosite pentru construcția autostrăzii. Salariile oferite de Makyol Insaat și anunțate pe platforma Bestjobs sunt între 930 și 1.500 de euro, adică peste 7.500 de lei în mână. Astfel, pentru un inginer care să lucreze la birourile de la Cîrța salariul este între 1200 și 1.325 de euro net pe lună. Se cere o experiență între 2 și 10 ani, un program de 9 ore, cinci zile pe săptămână, anunță Economedia.ro

România se pregătește pentru alegeri prezidențiale și parlamentare, cu o campanie electorală concentrată pe diviziunile interne mai degrabă decât pe gravele probleme regionale, este concluzia Politico în legătură cu momentul alegerilor românești. Rezultatul electoral, scrie publicația, ar putea menține România pe calea ei, în mare parte pro-europeană, centristă – sau o poate înclina către politici mai naționaliste, care ar suna alarma la Bruxelles din cauza proximității strategice a țării de Ucraina și a rolului de economie cheie din sud-estul Europei. De la un candidat care a ocupat recent funcția de adjunct al șefului NATO, dar este acuzat că are legături cu un propagandist de la Kremlin, la altul care laudă deschis un fost lider fascist, alegătorii români se confruntă cu un peisaj politic puternic polarizat, anunță Curs de Guvernare.

Subsidiara din România a companiei spaniole GMV a fost desemnată de Agenția Spațială Europeană (ESA) să conducă misiunea CyberCUBE, o inițiativă cheie în cadrul programului Cyber Evolutions al Centrului de Operațiuni de Securitate Cibernetică (CSOC) al ESA. Consorțiul condus de GMV, care include echipele GMV din România (contractor principal) și Spania, împreună cu Alén Space, un pionier în domeniul explorării spațiului, care s-a alăturat GMV în 2023, va gestiona întregul ciclu de viață al misiunii CyberCUBE – de la specificații și proiectare la achiziții, asamblare, verificare, validare și lansare, precum și în cadrul operațiunilor orbitale inițiale, anunță Economedia.ro.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro