De ce contează | Expansiunea La Cocoș, un nou capitol pentru capitalul românesc în topul retailerilor alimentari
Retailerul alimentar La Cocoș își continuă expansiunea rețelei de magazine și va intra în noi orașe din România, conform informațiilor transmise de companie către Termene Business News. De ce contează?
Această extindere marchează un nou capitol pentru capitalul românesc în sectorul de retail, întrucât aduce La Cocoș spre topul retailerilor din piața locală, mai ales după atragerea de investitori în acționariatul companiei deținută de familia Nica.
Informații cheie
- La Cocoș va deschide 3 magazine noi în 2025: Craiova (august), Pitești (august) și Arad (septembrie)
- Retailerul are 4 magazine în prezent: două în Ploiești, unul în București și unul în Brașov, acesta din urmă fiind deschis în ianuarie 2025
- La Cocoș este o afacere antreprenorială înființată în 2014 de familia Nica
- În decembrie 2024, un consorțiu de investitori format din BERD (Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare), Morphosis Capital și CEECAT Capital a preluat 56% din acțiunile retailerului.
- Vânzările La Cocoș s-au ridicat la 236,5 mil. euro în 2024 (1,2 mld. lei), în creștere cu 20% față de 2023, conform informațiilor anunțate de companie.
- Ținte: vânzări de peste 300 mil. euro în 2025 / vânzări de peste 1 mld. euro în următorii 5 ani.

Grafic: Evoluția anuală a cifrei de afaceri înregistrată de retailerul alimentar La Cocoș în perioada 2013-2023.
De ce contează
Expansiunea La Cocoș și performanța financiară recentă marchează un moment important pentru capitalul românesc în sectorul de retail alimentar din România.
„Până în decembrie 2024, rețeaua a funcționat ca o afacere de familie si a fost, de asemenea, prima rețea 100% românească care a intrat în Top 10 retaileri din România, ocupând poziția a zecea”, după cum a comunicat La Cocoș în informațiile transmise.
Piața de retail alimentar din România este dominată în mod tradițional de retaileri cu capital străin, de la nemți, francezi și olandezi, până la fonduri regionale. Chiar și cei mai mari jucători cu capital românesc au avut de obicei o prezență la scară medie.
Topul celor mai mari retaileri alimentari din România este condus de Lidl Discount, cu afaceri de peste 21,7 mld. lei în 2023, urmat de Kaufland România, cu afaceri de peste 18,3 mld, respectiv Profi Rom Food, cu afaceri de peste 12,9 mld. lei, conform Termene.ro. Clasamentul ia în calcul doar firma principală pe care activează retailerii, nu și firmele secundare.
Pe lângă expansiunea organică a jucătorilor din piață, sectorul de retail alimentar a fost marcat recent de tranzacții și consolidări. În perioada 2023-2024, Carrefour a preluat magazinele Cora din România. În 2024-2025, Mega Image preia majoritatea magazinelor Profi de la fondul de investiții MidEuropa.

Tabel: Topul celor mai mari retaileri alimentari din România în anul 2023, clasificați după cifra de afaceri.
De ce contează? O campanie #ConformTermeneRO
