De ce contează | Românii se întorc spre second hand. Înmatriculările de mașini noi au scăzut în 2025, dar cele second hand au crescut. Topul comercianților auto din România
Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în mai 2025 cu 32,74% față de mai 2024, atingând un volum de 10.521 de unități, conform celor mai recente date ale Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). De ce contează?
Evoluția înmatriculărilor de autoturisme noi este de obicei unul dintre indicatorii care arată sentimentul consumatorilor, puterea lor financiară într-o anumită perioadă sau incertitudinea care duce la mai puține achiziții, fie din partea persoanelor fizice, fie din partea persoanelor juridice. Datele ACAROM arată o încetinire pe autoturisme noi, dar o creștere pe autoturisme second-hand. O parte din această dinamică poate fi explicată prin calendarul programului RABLA, care a început mai devreme în 2024 decât în 2025.
Informații cheie
- 53.745 de autoturisme noi au fost înmatriculate în primele cinci luni din 2025, în scădere cu 12,% față de primele cinci luni din 2024.
- 33.043 de autoturisme second hand au fost înmatriculate pentru prima dată în România în mai 2025, în creștere cu 32,28% față de mai 2024.
- 163.983 de autoturisme second hand au fost înmatriculate pentru prima dată în România în primul trimestru din 2025, în creștere cu 30,15%.
- Dacia a fost cea mai vândută marcă de autoturisme în primele cinci luni 2025 (14.875 de unități), urmată de Toyota (4.880 de unități), Skoda (4.390 de unități), Volkswagen (4.012 de unități) și Renault (3.202 unități).
De ce contează
Renault Commercial Roumanie conduce topul comercianților auto (cu amănuntul și cu ridicata) din industria locală. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 5,4 mld. lei în 2023, cel mai recent an cu date disponibile complete. Profitul s-a situat la circa 71,1 mil. Lei, conform Termene.ro.
Pe locul doi în clasament se află Porsche România, cu o cifră de afaceri de aproape 4,59 mld. lei în 2023 și un profit de peste 358 mil. lei. Mercedes-Benz România ocupă locul al treilea în topul comercianților, cu o cifră de afaceri de peste 2,88 mld. lei și un profit de 40,7 mil. lei.
BMW România se află pe locul șapte în clasament, cu o cifră de afaceri de aproape 1,76 mld. lei și un profit de 23,5 mil. lei. Totodată, Hyundai Auto România ocupă poziția zece în top, cu o cifră de afaceri de aproape 980 mil. lei și un profit de 79,6 mil. lei. Firma Euro Inter Trade Corporation, importatorul Volvo, se află pe locul 20 în clasament, cu o cifră de afaceri de 382,8 mil. lei și un profit de 14,6 mil. lei.
