De ce contează | Retailerul Annabella, controlat de familia Mutu, a finalizat preluarea celor 87 de magazine Profi și Mega Image

Scris de
Alex Ciutacu
Retailerul alimentar cu capital românesc Annabella a finalizat cu succes preluarea celor 87 de magazine Profi și Mega Image, conform unui anunț al companiei. De ce contează?

Mutarea înseamnă aproape o dublare pentru rețeaua de magazine controlată de familia Mutu, în contextul în care Annabella a depășit în ultimii ani pragul de 100 de magazine și s-a extins în județe noi.

Oportunitatea a apărut în contextul în care grupul Ahold Delhaize a fost obligat de autoritățile de concurență să renunțe la 82 de magazine Profi și 5 magazine Mega Image pentru a primi aprobarea pentru tranzacția prin care a preluat Profi de la fondul Mid Europa Partners.

Informații cheie

  • Annabella a finalizat cu succes preluarea celor 82 de magazine Profi și 5 magazine Mega image.
  • Până acum, rețeaua de magazine s-a dezvoltat în județele Vâlcea, Argeș, Olt și Dâmbovița, dar tranzacția aduce magazine noi în Cluj, Bihor, Timiș, Bacău, Vrancea și Constanța, piețe unde compania nu a fost prezentă anterior.

De ce contează

Într-o piață de retail alimentar dominată de marile lanțuri internaționale, capitalul antreprenorial românesc este marginal, reprezentând puțin peste 2% din întregul sector. Astfel, dezvoltarea unui retailer autohton precum Annabella este cu atât mai importantă.

Povestea brandului Annabella a început în 1994, cu un magazin în care se vindeau fructe și legume în Râmnicu Vâlcea. Afacerea a fost dezvoltată de Dorina Mutu și Dan Mutu, care s-au cunoscut pe când lucrau împreună la fabrica de conserve Râureni.

În anul 2000, familia Mutu definește mai clar conceptul Annabella, un magazin cu autoservire, dedicat în proporție de 75% retailului alimentar, restul fiind ocupat de produse non alimentare. În 2008, familia Mutu a cumpărat fabrica de conserve Râureni, intrând astfel în producție.

În 2012 a început un proces de rebranding pentru magazinele Annabella, iar familia Mutu a testat și lansat concepte și formate noi. Până în 2014, rețeaua cuprindea 50 de magazine și a continuat să se dezvolte în anul următor, atât organic, cât și prin tranzacții, cum a fost cea din 2023, când a preluat 13 magazine Best Market de la omul de afaceri Ion Șoloman, conform ZF. Astfel, compania a depășit 100 de magazine.

Compania care operează magazinele Annabella se numește Annabella SRL și are acum sediul în județul Vrancea. Este controlată de DMD Capital Partners Holding SRL, entitate deținută în proporții egale de Dan-Constantin Mutu și Dorina Mutu. În grup regăsim și producătorul Fabrica de Conserve Râureni, dar și alte firme.

Afacerile Annabella SRL au ajuns la 683,2 mil. lei în 2024, în creștere cu 13% față de anul 2024, în timp ce profitul s-a situat la 22,3 mil. lei, în scădere cu 26%, iar numărul de angajați a crescut cu 12%, până la 1.383 de oameni.

A doua cea mai mare companie pe care cei doi o controlează prin intermediul holdingului este Annabella Fabrica de Conserve Raureni SA, cu o cifră de afaceri de aproape 176 mil. lei în 2024, în scădere cu 5% față de anul anterior, un profit net de aproape 13,9 mil. lei, în scădere cu 11%, respectiv 341 de angajați, în scădere cu 6%.

Distribuie acest articol