Cum alegi o agenție de marketing cu care să colaborezi, mai ales în această perioadă în care e clar că fară publicitate nu ai nicio șansă, dar mai ales când este plin de agenții de marketing pe piață?

Iată o întrebare cu care se confruntă foarte multe afaceri, mai ales cele aflate la început, care nu cunosc foarte bine domeniul acesta și care au și un buget limitat când vine vorba despre promovare. Vom încerca în acest articol să îți prezentăm câteva criterii pe care să le iei în considerare în momentul în care vei alege firma cu care să lucrezi sau de ce nu, freelancerul cu care să colaborezi.

 

Marketing Online 

Când vorbim despre marketing online și despre agenții implicit, trebuie să luam în considerare serviciile pe care le oferă sau pe care ar trebui să le ofere. Un marketer este acel profesionist care știe să creeze strategia și campaniile de promovare din punct de vedere tehnic, folosind tool-uri precum Facebook Ads și Google Ads. Până acolo, însă, mai este nevoie și de serviciile unui copywriter și ale unui graphic designer.

 

Content strategist 

Agențiile mai experimentate folosesc și un content strategist. Pe lângă serviciile despre care vorbeam mai înainte, în care se investesc bugete de promovare, o agenție de marketing se concentrează și pe partea de promovare organică. Aceasta implică crearea unei strategii de conținut organic.

 

Conținutul organic 

Conținutul organic se referă la păstrarea vie în vizorul prospecților a afacerii tale, iar acest lucru se realizează simplu, dar nu ușor, prin postări relevante, informative pe rețelele de socializare. Un alt scop al acestei promovări organice este crearea engagement-ului de care orice afacere are nevoie ca de aer. Probabil ai auzit de expresia dacă nu ești online, nu exiști. Ei bine, pentru a exista, ai nevoie de acest conținut organic, construit, gândit de un content strategist.

 

Planul și strategia content-ului

Content strategist-ul este acea persoană care se ocupă de buna organizare a echipei, construiește un plan de conținut pe o perioadă de cel puțin o lună, dar stabilește și tema, direcția și modelul de comunicare cu publicul afacerii tale. În ceea ce privește criteriile pe care trebuie să le iei în considerare, vom menționa trei pe care le știi cu siguranță, dar vom veni și cu o recomandare în ceea ce privește testarea agenției de marketing.

 

Portofoliu

Primul lucru care ne vine în minte tuturor când alegem o agenție de marketing este portofoliul. Este corectă și relevantă această cerință. Totuși, trebuie să luăm în considerare că publicitatea nu este o știință fixă, iar serviciile pe care o agenție le vinde către un client pot să nu fie pe placul nostru. De obicei, agențiile mari au două strategii când vine vorba de crearea unei campanii de promovare.

Clienții fie aleg să meargă în totalitate pe mâna agenției și a ideilor lor, fie propun ei strategia, iar agenția trebuie doar să o implementeze. Înainte să faci alegerea, analizează portofoliul agenției, dar, și mai important, vezi cu ce tip de clienți au lucrat.

Există pe piața românească agenții de marketing începătoare, care au lucrat mai degrabă cu antreprenori ”de weekend”, și agenții care au fost angajate de firme de top, cărora le-au creat campanii de răsunătoare. Asta nu înseamnă că nu trebuie să luam în considerare agențiile mici. De foarte multe ori, mai ales dacă ai un buget restrâns, un freelancer sau un start-up în marketing pot fi soluția potrivită pentru tine.

 

Feedback

Apoi, recomandările altora sau feedback-ul pe care îl are o agenție de marketing reprezintă e un alt criteriu foarte important. Dar și aici poate fi tricky. Avem tentația să ne axăm mai mult pe feedback-urile negative decât pe cele pozititve. Este evident că orice agenție poate avea și feedback-uri mai puțin plăcute.

Trebuie să le analizam cu atenție și să vedem dacă sunt relevante. Un alt semnal de alarmă este faptul că agenția are doar feedback-uri pozitive. Să fim serioși, ce serviciu sau produs are doar recenzii pozitive?! Este posibil ca recenziile publicate să nu fie reale.

Sfatul nostru e să ceri respectivei agenții contactul ultimului client și să-l suni ca să obții o părere onestă; sau să-ți ofere chiar agenția măcar o recomandare primită de la unul dintre clienții cu care a lucrat.

 

Echipa 

Cum spuneam și în introducere, echipa este foarte importantă. O agenție de marketing, prin definiție, trebuie să fie constituită dintr-o echipă. Fiecare aspect al marketing-ului să fie acoperit de un profesionist.

Este important să ți se prezinte întreaga echipă și eventual, înainte să începeți colaborarea, să stai de vorbă cu toți oamenii, să îi cunoști, să testezi chimia și să afli ce experiență are fiecare în parte pe domeniul său. Trebuie să iei în considerare că sunt și agenții nou-deschise care lucrează în sistem outsourcing – pentru fiecare proiect în parte, își creează echipa potrivită din freelanceri.

 

Recomandare: testează agenția

O idee care ar putea să te ajute în ceea ce privește când alegi o agenție de marketing alături de care să dezvolți o strategie de promovare pe termen lung, ar fi bine să le propui să lucrați o lună de probă, înainte să semnați un contract pe un termen mai lung. Nu mă refer să lucreze gratuit o lună pentru că nu cred că vei găsi astfel de voluntari.

Vei plăti tariful convenit, dar vei afla exact calitatea serviciilor. După ce se încheie această primă lună, vei avea o imagine clară asupra a ceea ce vei primi în schimbul banilor pe care îi vei plati.

Este foarte important de menționat că în această luna tu vei descoperi doar felul în care livrează, ce livrează și cum se desfășoară comunicarea cu ei. Rezulatele în cifre în ceea ce privește marketing-ul nu se pot măsură după prima luna, dar vei avea cel puțin o perspectiva aceea ce se poate întâmpla.

 

Dacă ți se par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletterul

 

Abonează-te la newsletterele Termene specializate

24/7 Finanțe | 24/7 Transporturi | 24/7 Construcții | 24/7 Consultanță | 24/7 Retail

 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe