Loading the Amira Audio Citește articolul...

Biroul directorial nu reprezintă doar mediul în care îţi desfăşori activitatea, ci şi imaginea companiei pe care o reprezinţi. Amenajarea acestui spaţiu trebuie să transmită mesajul de piaţă al companiei, dar, în acelaşi timp, să poarte amprenta personalităţii celui care îl ocupă. Colegii de echipă, clienţii şi partenerii de afaceri vor fi întâmpinaţi în acest loc care devine deodată parte a strategiei de resurse umane, de business şi de marketing. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să obții un birou executiv primitor, elegant și care impune respect.

 

Atenție la amplasare

Camera aleasă pentru amenajarea biroului trebuie să reflecte poziţia din firmă. Este firesc ca biroul directorial, în care se iau cele mai importante decizii şi care găzduieşte şedinţe esenţiale pentru bunul mers al companiei, să aibă parte de cea mai bună privelişte.

 

Mobilierul trebuie să fie calitativ și funcțional

Dincolo de criteriile estetice şi de calitatea materialelor, mobilierul unui birou trebuie să fie în primul rând funcţional. Ţine cont de specificul activităţii şi integrează în încăpere toate corpurile de mobilier de care ai nevoie, de la masa de lucru până la bibliotecă. În special, scaunul directorial trebuie să aibă caracteristici ergonomice, având în vedere că vei petrece multe ore aşezat. Este un gest de eleganţă să arăţi aceeaşi grijă şi pentru sănătatea celor care trec pragul biroului tău pentru discuţii, aşadar şi scaunele oaspeţilor trebuie să fie comode şi ergonomice. Dacă ai nevoie de dosare sau volume tipărite în desfăşurarea activităţii cotidiene, acestea nu trebuie să-ţi ocupe tot spaţiul de pe birou, ci trebuie aşezate în ordine, în rafturi de bibliotecă.

 

Lumina contează

Iluminatul joacă un rol deosebit de important în clădirile de birouri. În primul rând, trebuie să te preocupe gradul de lumină naturală la care ai acces în fiecare zi de lucru. Expunerea la razele soarelui în timp ce lucrezi creează o atmosferă relaxantă şi îmbunătăţeşte productivitatea. Este şi motivul pentru care clădirile mari de birouri au pereţii din sticlă. Mediul de lucru perfect presupune, însă, îmbinarea luminii naturale cu mai multe corpuri de iluminat artificial. Plafonierele de la Decorino te ajută să delimitezi diferite spaţii create în biroul tău şi să obţii intensitatea perfectă pentru fiecare moment. Lămpile de podea sunt o idee excelentă datorită discreţiei cu care îţi ghidează paşii prin încăpere.

 

Folosește aparatură de top

Biroul directorial trebuie să-ţi pună la dispoziţie toate instrumentele necesare pentru a performa în domeniul tău de activitate. În privinţa calculatorului pe care lucrezi, acesta trebuie să fie un model de top la nivel hardware şi software, cu un monitor generos care să nu-ţi producă oboseală sau dificultăţi de vedere. Dacă trebuie să rămâi conectat la actualitatea dintr-un domeniu, pe un perete poţi instala un televizor de mari dimensiuni. Pandemia de coronavirus a transformat şedinţele fizice în întâlniri online, aşadar, asigură-te că eşti conectat la o cameră video şi un microfon de cea mai bună calitate, cu posibilitatea de a susţine prezentări de tip flipchart sau electronice.

 

Mai mult decât birou

Unele întâlniri găzduite în biroul tău nu au succesul scontat dacă sunt purtate peste masa de lucru. Diferenţa de nivel de la scaunul directorial la cel al oaspetelui creează o distanţă care poate aduce dificultăţi în comunicare. Din acest motiv este bine ca în birou să ai o masă secundară, cu fotolii sau canapele de acelaşi tip, în care să discuţi de la egal la egal cu interlocutorii tăi. Pentru o primire elegantă, asigură-te că ai la dispoziţie tot timpul apă de băut, o cafea şi chiar o tărie pentru ocazii speciale.

Elementul definitoriu pentru un birou executiv este reuşita combinaţiei dintre stil şi ergonomie, astfel încât să creeze un climat bun de discuţii, indiferent că vorbim despre o şedinţă de lucru, o întâlnire cu un potenţial client sau vizita unui partener de afaceri.

 

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe