Cum sunt explicate de conducerea instituției erorile noului portal al Registrului Comerțului
În Articol
- Angajații Registrului Comerțului, dar și antreprenori s-au plâns că noul portal al instituției nu funcționează mereu, după lansarea de la 1 august.
- myportal.onrc.ro este adresa noului portal în care antreprenorii ar trebui să poată înființa o firmă în 24 de ore, conform promisiunilor conducerii Registrului Comerțului.
Conducerea Oficiului Național pentru Registrul Comerțului (ONRC) ne-a transmis că sincopele din funcționarea noului portal, denumit ONRC v2, sunt explicate de cantitatea mare de date care este încărcată.
„Oficiul Național al Registrului Comerțului își desfășoară activitatea de ținere a Registrului Comerțului, a Registrului Beneficiarilor Reali și a Buletinului Procedurilor de Insolvență exclusiv în sistem computerizat prin intermediul Sistemului informatic integrat ONRC la nivel național”, ne-a transmis Valentina Burdescu, directorul instituției, printr-un răspuns scris.
„În cadrul portalului de servicii au fost adaptate o serie de servicii on-line pentru a asigura comunicarea bidirecțională integral on-line cu solicitanții de servicii, printre altele, și de asemenea, au fost realizate servicii on-line noi”, se mai precizează în informațiile oferite Termene.ro.
Erorile platformei ar fi temporare
Mai mult, conform conducerii instituțiile, problemele care au apărut nu au fost unele permanente, ci doar temporare.
Astfel, în perioada 26 iulie 2024 – 07 august 2024 s-au înregistrat de 84.950 solicitări, din care 45.664 solicitări prin portalul de servicii on-line (33.115 certificate constatatoare și furnizări de informații legale – CCFIL, 552 înmatriculări, 2.753 mențiuni, 337 radieri, 4.456 rezervări denumire și 4.451 alte tipuri de solicitări), conform conducerii instituției.
„Noul portal de servicii on-line al ONRC aduce o serie de schimbări necesare în sfera serviciilor publice online prin reutilizarea informațiilor, automatizarea proceselor, autentificarea prin intermediul identității virtuale oferite prin serviciul ROeID, înregistrarea automată a solicitărilor și transferul automat al informațiilor și documentelor în sistemul back-office pentru soluționare, emiterea automată de informații și documente pe zona de denumire firmă și furnizare informații”, ni se mai precizează în răspunsul primit.
Ce s-a schimbat pe noul portal
Principalele evenimente de viață ce privesc Registrul Comerțului și care pot fi înregistrate prin serviciile on-line disponibile pe portalul de servicii on-line al ONRC vizează:
- înființarea unei firme,
- modificarea elementelor actului constitutiv
- și/sau a datelor înregistrate în registrul comerțului (denumire, sediu, durata de funcționare, obiect de activitate, acționari/asociați, administratori, puncte de lucru, activități autorizate a fi desfășurate etc.),
- radierea unei firme,
- furnizarea de informații privind firmele înregistrate în registrul comerțului (certificat constatator privind datele la zi, raport istoric privind toate mențiunile înregistrate în registrul comerțului),
- furnizarea de informații privind calitățile exercitate de o persoană în cadrul firmelor înregistrate în registrul comerțului (date la zi și raport istoric).
- Furnizarea de informații privind firmele înregistrate în registrul comerțului – raport istoric privind toate mențiunile înregistrate în registrul comerțului și furnizarea de informații privind calitățile exercitate de o persoană în cadrul firmelor înregistrate în registrul comerțului – date la zi și raport istoric reprezintă servicii on.
Registrului Beneficiarilor Reali
În ceea ce privește Registrului Beneficiarilor Reali, „evenimentele de viață ce pot fi înregistrate prin serviciile on-line disponibile pe portalul de servicii on-line al ONRC vizează depunerea declarației privind beneficiarii reali ai unei firme și furnizarea de informații privind beneficiarii reali ai unei firme (date la zi și raport istoric)”, ne mai precizează conducerea ONRC.
Furnizarea de informații privind beneficierii reali ai unei firme – date la zi și raport istoric reprezintă serviciu on.
Buletinul Procedurilor de Insolvență
Principalele evenimente de viață ce privesc Buletinul Procedurilor de Insolvență și care pot fi înregistrate prin serviciile on-line disponibile pe portalul de servicii on-line al ONRC vizează publicarea actelor de procedură emise în cadrul procedurilor de insolvență de către instanțele judecătorești și practicienii în insolvență, furnizarea publicației Buletinul Procedurilor de Insolvență, furnizarea de informații privind debitorii publicați (certificat constatator privind datele la zi, raport istoric privind toate actele publicate pentru un debitor).