În ultimele luni, pe fondul consumării șocului electoral din final de 2024, încrederea în economie a revenit peste media pe termen lung, consumatorii rămânând totuși mai reticenți în a cheltui, după cum reiese din datele Comisiei și ale INS, care au semnalat o calmare a consumului, anunță Curs de Guvernare.
Ce semnale vin de la gigantul mondial Unilever, cu fabrici în România, în materie de prețuri
Gigantul mondial Unilever, care operează la Ploiești o fabrică de condimente și la Suceava una de înghețată ( Betty Ice) a raportat pentru primul trimestru al anului cea mai mică creștere a volumelor vândute din trimestrul 3 al lui 2023 încoace, când trendul a fost negativ. Potrivit ultimei raportări financare, este vorba despre un plus de 1,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condițiile în care au fost trimestre cu creșteri de până la 3,6% ( în Q3 2023), anunță Economica.net.
UE are o dependență periculoasă de China chiar și pentru cipurile low-tech
Auditorii Uniunii Europene au avertizat luni că blocul comunitar are o dependență periculoasă de China pentru microcipurile convenționale, care alimentează totul, de la autoturisme până la mașini de spălat, potrivit Politico, citat de Curs de Guvernare.
Într-un raport publicat luni, Curtea de Conturi Europeană (CCE) a avertizat că unul din trei cipuri low-tech provine din China. Avertismentul vine în contextul în care UE este „departe de a atinge” propriul obiectiv de a reprezenta 20% din lanțul valoric global al microcipurilor până în 2030 – o țintă stabilită prin Actul European privind Cipurile din 2023, care urmărește să reducă dependența blocului de regiuni străine.
Raportul este încă un semn că UE întâmpină dificultăți în reducerea unora dintre cele mai evidente dependențe de tehnologie străină pentru servicii esențiale și critice, în ciuda eforturilor de la Bruxelles de a face blocul mai „suveran din punct de vedere tehnologic.”
Jumbo a pregătit o strategie de extindere accelerată în România
Retailerul grec Jumbo a pregătit o strategie de extindere accelerată în România, planul pentru următorii ani fiind deschiderea a 1 – 2 hipermarketuri pe an, relevă datele analizate de Profit.ro. Astfel de planuri au fost acum decise și pentru Grecia (un magazin nou la fiecare 3 ani), Cipru (încă două hipermarketuri în următorii 5 ani), Bulgaria (un alt hipermarket în următorii 2-3 ani plus un magazin online în acest an), Israel (două hipermarketuri până la sfârșitul anului 2025). Grupul Jumbo deține în prezent 89 de magazine, dintre care 53 sunt în Grecia, 6 în Cipru, 10 în Bulgaria și 20 în România. Prin parteneriate, grupul are prezență cu 36 de magazine în 7 țări (Albania, Kosovo, Serbia, Macedonia de Nord, Bosnia, Muntenegru și Israel). În 2024, vânzările grupului au crescut cu 6,33% față de 2023, la 1,14 miliarde euro. Câștigul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) s-a ridicat la 424,55 milioane, de la 398,10 milioane de euro în 2023.