Business News

Protecția Consumatorilor intervine în procedura de folosire a cardurilor de fidelitate oferite clienților

6 aprilie 2023, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) schimbă regulile de afișare a prețurilor, inclusiv în mediul online, și interzice utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate dacă nu se asigură prin ele beneficii consumatorilor. 

 

Măsurile sunt propuse de Direcția Generală Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din cadrul ANPC și fac parte dintr-o propunere de Ordin cu caracter normativ referitor la obligația operatorilor economici de a asigura consumatorilor informații clare și neechivoce cu privire la prețul produselor. De fapt, principalul sector vizat este cel farmaceutic.

Principalele modificări

Ordinul pregătit de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor prevede următoarele:

Sugestii referitoare la propunerile de mai sus pot fi trimise pe adresa ANPC până pe 10 aprilie.

De ce sunt necesare modificările

„Urmare a acțiunilor de control au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse, pe care în condiții normale poate nu le-ar achiziționa”, se arată în proiectul Ordinului ANPC.

Neregula semnalată se referă la afișarea pe produs, cu cifre de dimensiuni mai mari, a prețului mai mic dar care este valabil doar la comercializarea prin intermediul cardului emis de operatorul economic/ farmacie. Prețul mai mare, aplicabil fără card, se trece cu cifre mai mici, astfel încât consumatorul care nu posedă un card la operatorul economic respectiv este indus în eroare prin aplicarea prețului mai mare.

„În plus, nu sunt limitate cazurile în care operatorii economici solicită consumatorului cardul de fidelitate fără a rezulta din bonul de casă eliberat vreo reducere de preț, consumatorul fiind astfel indus în eroare.

Având în vedere situația constatată, este evidentă existența pe piața a unor practici care urmăresc să determine consumatorul să ia o decizie de cumpărare, oferindu-se perspectiva unui avantaj material. De fapt, acest avantaj nu este real pentru toți consumatorii, având doar menirea de a contribui la adaptarea rezoluției de a cumpăra”, se mai arată în propunerea de Ordin al ANPC.

Autoritățile recunosc chiar că principalul sector vizat este cel farmaceutic și speră ca prin actualele reglementări să fir oferite informații clare cu privire la prețurile practicate.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro