Care sunt cele mai dese comenzi de mâncare de pe Glovo. Printre preferințe, românii comanda tot mai des un bol poke si apă din supermarket
În Articol
- Glovo România, cel mai important serviciu de livrare la adresă a mâncării prezent în România de peste 6 ani, a prezentat ultimele tendințe ale românilor atunci când vine vorba de comenzile de mâncare din restaurante și supermarketuri.
Conducerea Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, a prezentat printr-un comunicat de presă o analiză a celor mai importante trenduri printre comenzile intermediate de aplicație. Este vorba de trenduri „care și-au pus amprenta în obiceiurile de consum ale românilor în ceea ce privește mâncarea și tipologia produselor comandate la domiciliu”, susțin reprezentanții companiei.
Trenduri la comenzile din restaurante
Potrivit datelor platformei, principalele tendințe care s-au remarcat în ultimii ani vin atât din zona culinară, respectiv reinterpretări ale unor preparate clasice care câștigă din ce în ce mai mult teren în preferințele consumatorilor, din dorința clienților de a consuma produse mai sănătoase, dar și din diversificarea tipurilor de produse ce pot fi livrate rapid.
Burgerii smashed
Este vorba de burgerii ale căror chifle de carne sunt presate în timpul gătirii. Aceștia „au trecut deja de la un produs de nișă la unul mainstream”, susțin reprezentanții Glovo.
Consumul de smashed burgers a înregistrat creșteri semnificative între 2020 – 2024, iar din 2022 acesta s-a dublat de la an la an, „ceea ce reflectă atât interesul utilizatorilor, cât și adaptarea pieței la cererea consumatorilor”, se mai precizează în comunicatul de presă.
Burgerii în general
De altfel, întreaga categorie de burgeri este printre cele mai căutate, România fiind țara cu cele mai multe comenzi de burgeri din regiunea Europei de Sud-Est. Numai în ultimul an au fost livrați peste 8 milioane de burgeri la nivel național.
Bolul poke
Un alt preparat a cărui popularitate crește rapid este bolul poke, un preparat cu specific hawaiian ce are la bază orez sau alte surse de proteină, precum tofu sau ou, și care conține în mod tradițional pește crud sau marinat, tăiat cubulețe, în combinație cu legume, fructe și sosuri.
În ultimul an, numărul de comenzi de boluri poke s-a triplat, utilizatorii din Capitală fiind pe primul loc la numărul de comenzi, conform analizei Glovo.
Salata Caesar
În egală măsură, se remarcă evoluții semnificative și pe categoria de preparate sănătoase, în topul celor mai comandate produse din 2023 situându-se salata Caesar, avocado toast și poke-ul cu somon, susțin reprezentanții Glovo.
Această categorie a înregistrat o creștere substanțială din 2021 până în 2023, numărul de produse comandate fiind mai mare cu peste 400% în 2022 și cu peste 50% în 2023, conform analizei Glovo.
„O creștere importantă se remarcă și în numărul de restaurante care oferă astfel de preparate, acesta crescând cu aproximativ 25% anul acesta față de 2023, în timp ce în 2022 numărul locațiilor s-a dublat față de anul anterior”, se precizează în comunicatul Glovo.
Trendurile la comenzile din supermarket și magazine specializate
Un alt trend care s-a conturat în ultimii ani este reprezentat de livrările de la supermarket.
Românii își comandă și apa de băut prin aplicație
Cu o creștere masivă între 2019 și 2020, ca urmare a restricțiilor din pandemie, atât numărul de produse achiziționate, cât și cel de comenzi livrate au continuat să înregistreze creșteri notabile și în anii următori. „De altfel, cele mai comandate produse de la supermarket sunt alimente de bază, precum apă, pâine și fructe și legume”, susțin reprezentanții Glovo.
Livratorii aduc și mâncarea animalelor de companie
Pe lângă comenzile de produse alimentare de la supermarket, și categoria de produse pentru animalele de companie a evoluat rapid în popularitate din 2021 până în 2023, înregistrând creșteri de la an la an în ceea ce privește numărul de produse comandate. Potrivit analizei Glovo, și numărul de pet shops din platformă s-a mărit, în 2023, de exemplu, fiind listate de 3 ori mai multe astfel de locații decât în anul anterior.
Nu în ultimul rând, datele Glovo relevă și o creștere rapidă în categoria de magazine de specialitate. În prezent, platforma reunește peste 650 de shop-uri specializate, parteneri activi, ponderea cea mai mare fiind în București. În ultimii doi ani, categoria de specialități locale, care cuprinde shop-uri de panificație, patiserie, măcelării, produse gourmet, etc., a înregistrat un trend pozitiv, având o creștere cu 34% în 2023, comparativ cu 2022, dar și o creștere în ceea ce privește numărul de parteneri care își doresc să utilizeze platforma Glovo pentru a-și comercializa produsele.