Business News

Studiu despre cheltuielile părinților din Statele Unite cu începerea anului școlar. Cât cheltuie o familie pentru activitățile extrașcolare

23 august 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Părinții americani cu venituri reduse şi medii spun că vor cheltui mai puţin în acest scop în 2024, cu 4%, respectiv 9%, din cauza faptului că au mai puţini bani disponibili pentru cumpărături (47%) sau pe fondul temerilor cu privire la evoluţia economiei (44%), reiese din studiul Deloitte back-to-school 2024.

Doar cei cu venituri ridicate estimează că vor cheltui mai mult anul acesta (+5%), însă doar pentru că şi produsele destinate revenirii la şcoală s-au scumpit (67%), conform unui comunicat al Deloitte.

Bugetul din 2024 e cel din 2023

În aceste condiții, bugetul estimat pentru astfel de cumpărături rămâne apropiat de cel de anul trecut (echivalentul a 586 de dolari/copil, cu 11 dolari mai puţin decât în 2023), iar piaţa totală se menţine în jurul a 32 de miliarde de dolari. Vânzările de haine, accesorii şi rechizite şcolare rămân constante, dar cele de produse de tehnologie (computere, hardware, terminale electronice sau abonamente digitale) scad cu 11% faţă de 2023. În situaţia în care intervin presiuni pe buget şi trebuie reduse costurile, părinţii spun că vor reduce sumele alocate pentru rechizite şcolare (40%) şi pentru îmbrăcăminte (28%), potrivit comunicatului.

Activitățile extrașcolare costă aproape 600 de dolari

Pe de altă parte, însă, 86% dintre părinţi şi-au înscris copiii la activităţi extraşcolare, pentru care estimează că vor cheltui aproximativ 582 de dolari per lună pentru fiecare copil pe an.

Aceştia susţin că astfel de activităţi sunt importante pentru că reprezintă o investiţie în viitorul copiilor (73%), sunt benefice pentru sănătatea mintală a acestora (58%) şi le ocupă timpul când ei sunt la muncă (56%).

Cumpărăturile școlare

Pentru realizarea cumpărăturilor, 70% dintre părinții americani preferă comercianţii localizaţi în proximitatea lor, care oferă opţiuni de livrare şi de retur favorabile. Majoritatea aleg magazinele generaliste – mass merchants – (77%) şi pe cele online (65%), atractive din perspectiva preţurilor şi a confortului oferit.

Dintre cumpărătorii online, 33% plănuiesc să utilizeze metoda „cumpără online – ridică din magazin”, în urcare de la 21% în 2023. În plus, 33% dintre participanţii la studiu intenţionează să utilizeze social media (faţă de 21% în 2023), iar 18% spun că vor folosi inteligenţa artificială generativă, pentru că le poate furniza recenzii pentru produse şi astfel economisesc timp şi bani.

Prețul contează și în Europa

Totodată, conform studiului, pentru cumpărătorii americani, preţul este mai important decât loialitatea – 67% vor schimba brandul dacă cel preferat devine scump, 62% vor face cumpărăturile la magazine accesibile în locul celor preferate, iar 50% vor alege mărcile proprii ale retailerilor în defavoarea celor cu notorietate.

„Rezultatele studiului evidenţiază faptul că părinţii sunt preocupaţi de reducerea cheltuielilor, în general, şi acordă o importanţă tor mai mare economisirii. Comportamentul se regăseşte şi în ţările europene, unde consumatorii încă nu sunt suficient de încrezători în procesul de reducere a inflaţiei şi rămân prudenţi în privinţa cheltuielilor. Conform Eurostat, în primul trimestru din acest an, consumul populaţiei a crescut cu 0,2% în zona euro, în timp ce rata de economisire a avansat cu 1,4% comparativ cu trimestrul anterior. În aceste condiţii, comercianţii trebuie să îşi adapteze gama de produse pentru a satisface cerinţele de preţ ale cumpărătorilor, să îşi diversifice canalele de vânzare şi modul în care interacţionează cu clienţii, atât fizic, cât şi în online”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, şi Liderul industriei de retail şi bunuri de larg consum, se menţionează în comunicat.

 

 

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro