Segmentarea pieței urmărește identificarea grupurilor de consumatori cu aceleași caracteristici (tipuri de piețe), pentru a adapta produsele și marketingul acestora într-un mod eficient pentru respectivele grupuri. Ce înseamnă segmentarea […]
În România, pentru autorizarea funcționării, un comerciant are nevoie de înregistrarea fiscală la Registrul Comerțului. O firmă primește un Cod Unic de Înregistrare după ce se înregistrează la Registrul Comerțului, […]
Cei 4P sunt cele patru elemente majore care au făcut posibilă definirea „mixului de marketing”, adică toate alegerile și acțiunile implementate de companie pentru a satisface piața și pe clienții […]
A avea o pagină web nu este, întotdeauna, suficient. Dacă încercăm să vindem un produs sau un serviciu pe Internet, e clar că vrem ca foarte mulți oameni să știe […]
Tendințele politice, economice, tehnologice și socio-culturale influențează în mare măsură orice afacere. Deși unii antreprenori își concentrează atenția mai mult asupra mediului intern al companiei și micromediului reprezentat de furnizorii […]
Diagrama Gantt reprezintă un instrument deosebit de important pentru analiza și planificarea proiectelor. Aceasta ilustrează grafic un program complex de activitate care ajută la planificarea, coordonarea și urmărirea sarcinilor specifice. […]
Conform prevederilor legislative în vigoare în România, orice companie care are angajați trebuie să dețină un document privitor la drepturile salariale ale acestora. Statul de plată sau statul de salarii, […]
Pentru orice tip de afacere, atât tradițională, cât și din mediul online, este nevoie de o strategie eficientă pentru o penetrare cât mai bună a pieței. În plus, ca urmare […]
Conform Ordonanței Guvernului nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizarea operatorilor și efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare, art. 2 alin. 1, AEGRM constituie un sistem de […]
Avantajul competitiv se referă la factori care permit unei companii să producă bunuri sau servicii mai bine sau mai ieftin decât rivalii săi. Avantajele concurențial/competitiv generează o valoare mai mare […]
În relațiile comerciale, un bilet la ordin reprezintă unul dintre principalele instrumente financiare de plată prin intermediul cărora entitățile își asigură o garanție pentru recuperarea anumitor sume de bani. Ca […]
Înființat în 2004, la inițiativa sectorului bancar românesc (mai exact, a 24 de bănci ce acționau în România), Biroul de Credit are ca scop „furnizarea de informații reale, actualizate şi […]
Chiar și companiile profitabile pot eșua, dacă activitățile lor operaționale nu generează suficienți bani pentru a rămâne lichidă. Acest lucru se poate întâmpla dacă profiturile sunt legate de creanțe restante […]
Analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) este o tehnică prin care poți evalua performanța, concurența, riscul și potențialul afacerii tale sau a unei părți din afacere (o linie de […]
Indicatorii financiari sunt instrumente extrem de utile pentru companii, deoarece le facilitează cunoașterea, organizarea și planificarea situației lor economice, în vederea atingerii obiectivelor/rezultatelor financiare dorite. Indicatorii economico-financiari sunt instrumente care […]
Orele suplimentare înseamnă orele lucrate de un angajat în afara programului normal de lucru. Pentru a defini orele suplimentare este necesar să știm ce reprezintă timpul de muncă. Acesta este […]
Din momentul în care ți-ai înregistrat firma la Registrul Comerțului, ai 30 de zile la dispoziție ca să-ți cumperi registrul unic de control pentru fiecare dintre sediile principale sau secundare […]
Cultura organizațională este într-un fel stilul de viață general al companiei. „Dacă doriți să provocați o dezbatere viguroasă, începeți o conversație despre cultura organizațională. Deși există un acord universal cu […]
Amortizarea activelor fixe ajută companiile să câștige venituri dintr-un activ în timp ce cheltuie o parte din costul său în fiecare an în care activul este utilizat. Dacă nu este […]
Dacă ești persoană fizică autorizată, întreprindere individuală sau ai un SRL neplătitor de TVA și vrei să faci tranzacții cu firme impozabile din UE, atunci ai nevoie de codul special de […]