Finanțări

Segmentarea pieței: Importanță, tipuri și exemple

Segmentarea pieței urmărește identificarea grupurilor de consumatori cu aceleași caracteristici (tipuri de piețe), pentru a adapta produsele și marketingul acestora într-un mod eficient pentru respectivele grupuri.   Ce înseamnă segmentarea […]

Detalii

CUI firma: Ce este si cum ii poti verifica valabilitatea?

În România, pentru autorizarea funcționării, un comerciant are nevoie de înregistrarea fiscală la Registrul Comerțului. O firmă primește un Cod Unic de Înregistrare după ce  se înregistrează la Registrul Comerțului, […]

Detalii

Mixul de marketing: Care sunt cei 4P și 7P în marketing

Cei 4P sunt cele patru elemente majore care au făcut posibilă definirea „mixului de marketing”, adică toate alegerile și acțiunile implementate de companie pentru a satisface piața și pe clienții […]

Detalii

11 metode de promovare online, pentru îmbunătățirea vânzărilor

A avea o pagină web nu este, întotdeauna, suficient. Dacă încercăm să vindem un produs sau un serviciu pe Internet, e clar că vrem ca foarte mulți oameni să știe […]

Detalii

Analiza PEST(LE): Ce presupune, importanță în afaceri și exemple

Tendințele politice, economice, tehnologice și socio-culturale influențează în mare măsură orice afacere. Deși unii antreprenori își concentrează atenția mai mult asupra mediului intern al companiei și micromediului reprezentat de furnizorii […]

Detalii

Diagrama Gantt: Ce este și cum se realizează?

Diagrama Gantt reprezintă un instrument deosebit de important pentru analiza și planificarea proiectelor. Aceasta ilustrează grafic un program complex de activitate care ajută la planificarea, coordonarea și urmărirea sarcinilor specifice. […]

Detalii

Statul de plată: Ce este și cum se completează?

Conform prevederilor legislative în vigoare în România, orice companie care are angajați trebuie să dețină un document privitor la drepturile salariale ale acestora. Statul de plată sau statul de salarii, […]

Detalii

Strategii de marketing online: Sfaturi și beneficii pentru afaceri

Pentru orice tip de afacere, atât tradițională, cât și din mediul online, este nevoie de o strategie eficientă pentru o penetrare cât mai bună a pieței. În plus, ca urmare […]

Detalii

Totul despre AEGRM (Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare)

Conform Ordonanței Guvernului nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizarea operatorilor și efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare, art. 2 alin. 1,  AEGRM constituie un sistem de […]

Detalii

Avantajul competitiv: Ce este și cum vă poate ajuta afacerea?

Avantajul competitiv se referă la factori care permit unei companii să producă bunuri sau servicii mai bine sau mai ieftin decât rivalii săi. Avantajele concurențial/competitiv generează o valoare mai mare […]

Detalii

Bilet la ordin: Ce este și cum se utilizează?

În relațiile comerciale, un bilet la ordin reprezintă unul dintre principalele instrumente financiare de plată prin intermediul cărora entitățile își asigură o garanție pentru recuperarea anumitor sume de bani. Ca […]

Detalii

Ce trebuie să știm despre Biroul de Credit?

Înființat în 2004, la inițiativa sectorului bancar românesc (mai exact, a 24 de bănci ce acționau în România), Biroul de Credit are ca scop „furnizarea de informații reale, actualizate şi […]

Detalii

Ce este cash-flow-ul și de ce trebuie monitorizat?

Chiar și companiile profitabile pot eșua, dacă activitățile lor operaționale nu generează suficienți bani pentru a rămâne lichidă. Acest lucru se poate întâmpla dacă profiturile sunt legate de creanțe restante […]

Detalii

Analiza SWOT: Ce este, importanță și limitări

Analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) este o tehnică prin care poți evalua performanța, concurența, riscul și potențialul afacerii tale sau a unei părți din afacere (o linie de […]

Detalii

Totul despre indicatorii financiari ai unei firme

Indicatorii financiari sunt instrumente extrem de utile pentru companii, deoarece le facilitează cunoașterea, organizarea și planificarea situației lor economice, în vederea atingerii obiectivelor/rezultatelor financiare dorite.  Indicatorii economico-financiari sunt instrumente care […]

Detalii

Ore suplimentare: Cum se plătesc și care este cadrul legal

Orele suplimentare înseamnă orele lucrate de un angajat în afara programului normal de lucru. Pentru a defini orele suplimentare este necesar să știm ce reprezintă timpul de muncă. Acesta este […]

Detalii

Registrul unic de control: Acte necesare, preț și cadru legal

Din momentul în care ți-ai înregistrat firma la Registrul Comerțului, ai 30 de zile la dispoziție ca să-ți cumperi registrul unic de control pentru fiecare dintre sediile principale sau secundare […]

Detalii

Cultura organizațională: Ce este, tipuri și importanță

Cultura organizațională este într-un fel stilul de viață general al companiei. „Dacă doriți să provocați o dezbatere viguroasă, începeți o conversație despre cultura organizațională. Deși există un acord universal cu […]

Detalii

Amortizarea activelor fixe: Ce este și cum se calculează?

Amortizarea activelor fixe ajută companiile să câștige venituri dintr-un activ în timp ce cheltuie o parte din costul său în fiecare an în care activul este utilizat. Dacă nu este […]

Detalii

Cod TVA intracomunitar: Ce este și cum se obține?

Dacă ești persoană fizică autorizată, întreprindere individuală sau ai un SRL neplătitor de TVA și vrei să faci tranzacții cu firme impozabile din UE, atunci ai nevoie de codul special de […]

Detalii