Cheia succesului în afaceri nu mai constă doar în găsirea unui avantaj competitiv prin comparație cu concurența ta. Arta deciziei manageriale rezidă în identificarea unui avantaj competitiv sustenabil, care va trece proba timpului. 

 

Tehnologia, capitalul disponibil pe piață și viteza cu care circulă informațiile îți ajută concurenții să te imite și să copieze rapid aproape orice avantaj competitiv ai avea, după ce a fost validat de clienți prin deciziile lor de cumpărare. 

 

Odată copiat și implementat de competiție, avantajul tău competitiv dispare și trebuie reinventat mereu. Este un demers obositor, consumator de efort, timp și bani – asemănător chinului lui Sisif de a împinge veșnic către vârf un bolovan care, odată ajuns acolo, se rostogolea din nou la vale, iar cazna trebuia reluată perpetuu. 

 

De aceea, experții în management caută să identifice acele surse de avantaj competitiv sustenabil pe care concurența nu este dispusă să le copieze datorită faptului că nu se potrivesc modelului de business sau competențelor deținute.

 

Este oare posibil să fii leneș și totuși să ai succes?

Se spune că oamenii comozi dar care reușesc în viață nu se bazează pe o risipă de efort și energie, ci pe alegeri și decizii inteligente. 

 

Știu că ești un om de afaceri inteligent și informat. Bazează-te și tu pe aceste cinci importante surse de avantaj competitiv sustenabil:

 

1. Abilitatea de a recunoaște tendințele și schimbările din piață mai repede decât concurenții tăi

Nu trebuie să rămâi agățat de vechile modalități de a rezolva problemele. Acestea s-au dovedit de succes în trecut, dar acum nu mai țin pasul cu schimbările accelerate, în creștere exponențială, din societate și din economie. Comparația cu media sectorială din domeniul tău de activitate, pe baza codului CAEN, la care ai acces prin intermediul platformei termene.ro te poate ajuta să identifici aceste tendințe ale pieței.

 

2. Abilitatea de a empatiza cu clienții în mai mare măsură decât o face concurența ta

Analiza periodică a portofoliului de clienți prin termene.ro te poate ajuta să înțelegi la timp evoluțiile prin care trec afacerile clienților tăi și deciziile pe care trebuie să le iei pentru a putea ține pasul.

 

3. Abilitatea de a comunica mai eficient beneficiile produsului tău decât competitorii tăi

Monitorizarea evoluției firmei tale în ultimii ani în raport cu principalii concurenți, cu ajutorul termene.ro, te poate sprijini în demersul de a stăpâni punctele tari (indicatorii verzi) și slabe (indicatorii roșii) ale afacerii tale în raport cu competiția și de a valorifica oportunitățile, evitând riscurile din piață.

 

4. Capacitatea de a eșua mai des decât concurenții tăi, dar a te ridica imediat din nou în picioare

În ziua de astăzi, fără creativitate și inovație nimeni nu mai poate avea succes pe o piață competitivă, intens concurențială. Creativitatea și inovarea presupun însă experimentare, deci asumarea riscului de a eșua cu proiectele tale noi. Cu cât experimentezi mai mult, cu atât sunt șanse mai mari să găsești alegerea inteligentă, validată de piață. Cheia este de a crea o cultură organizațională care permite și încurajează experimentele și eșecurile fără ca aceasta să te ducă la faliment – micile eșecuri sustenabile din care înveți însă mult. Termene.ro te poate ajuta să definești riscurile comerciale și de plăți pe care ți le poți asuma în relația cu partenerii tăi de afaceri și să stabilești acel nivel de expunere care îți permite să experimentezi, să te dezvolți și să îți extinzi piața fără să eșuezi definitiv în afaceri.

 

5. Răbdarea de a aștepta mai mult decât concurenții tăi înainte de a lua o decizie importantă, cu impact ridicat

Învață din greșelile concurenței pentru ca tu să greșești mai puțin. Acțiunile haotice și deciziile emoționale te duc sigur în prăpastia insolvenței și falimentului. De aceea, atunci când concurenții tăi sunt doar instinctuali și emoționali în deciziile lor de piață, tu fii prudent și calculat, analitic și informat, cu ajutorul termene.ro.

 

Dacă vrei să rămâi competitiv pe piață, trebuie să-ți cunoști sursele de avantaj competitiv comparativ cu concurența ta

 

Datele sunt noul petrol, spunea Clive Humby încă din 2006. O resursă valoroasă dar care, nerafinată, nu poate fi folosită eficient. Pentru a avea valoare economică și utilitate socială, datele trebuie stocate, procesate, rafinate, analizate și utilizate cu cap.

 

Ghidul „Cum să îți conduci afacerea mai bine decât concurența ta” realizat de termene.ro te ajută să transformi informația de afaceri în atuul tău. El detaliază care sunt factorii competitivității în afaceri la care poate contribui semnificativ o platformă de inteligență în afaceri și cum te ajută tabloul de bord, ca manager, să adopți decizii mai inteligente decât concurența ta. 

 

 

Ghid - Cum să îți conduci afacerea mai bine decât concurența

 

Dacă ți pe par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletter-ul

 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe