TACOS cu BizZilla, formula marketingului eficient
Dacă ești om de marketing, probabil că știi deja formula TACOS: TA+CO=S
- TA este piața țintă (Target Area)
- CO este oferta comercială (Commercial Offering)
- S sunt vânzările (Sales)
Dacă vrei vânzări mai mari (S), trebuie să extinzi piața țintă (TA) sau să îmbunătățești atractivitatea ofertei comerciale (CO). Sau ambele.
Hai să devenim practici. Să zicem că vinzi servicii destinate clinicilor medicale din județul Prahova. Oare care o fi mărimea pieței tale țintă? Răspunsul unui absolvent de ASE e previzibil: ”comanzi un studiu de piață”. Mda, desigur! Doar dacă ai buget de marketing nelimitat și tot timpul din lume. Noi, cei din lumea reală, ne descurcăm cu ceea ce avem. Și dacă ceea ce avem este BizZilla, e suficient.
Prin urmare, care este piața mea țintă, câte clinici medicale sunt în Prahova?
Intru în BizZilla, selectez la filtre: județul Prahova, toate companiile, cod CAEN 8622, activități de asistență medicală specializată afișează și ….
Obțin instant răspunsul: 190 de companii, dintre care 183 în funcțiune. Le pot sorta după marime, pot să export întreaga listă în MS Excel și de acolo o pot importa în sistemul CRM pe care îl folosesc.
Aceasta este piața mea țintă. Dacă vreau să o măresc, pot să extind activitățile mele într-un alt județ. Mă întorc la BizZilla, înlocuiesc Prahova cu alt județ și analizez. Sau merg în tab-ul Statistici și văd firmele cu codul CAEN dorit distribuite pe hartă, pe județe.
Dacă ceea ce vând eu se potrivește și altor firme, să zicem cabinetelor veterinare, mă întorc în BizZilla și caut cabinetele veterinare din Prahova (cod CAEN 7500). În momentul căutării sunt 107 firme cu codul CAEN 7500 în Prahova, dintre care 98 sunt în funcțiune.
Începe să-mi placă marketingul cu BizZilla! Fără angajări de firme de consultanță, fără rezultate incerte. Rapid și exact, fără să mă mișc de la biroul meu. O cană de cafea mai târziu, am de ales între un plan care presupune extinderea activităților într-un alt județ și unul care presupune abordarea unui alt segment de piață. În ambele cazuri știu exact care este piața mea țintă, cine sunt firmele care o formează și le pot analiza, una câte una.
Planurile mele sunt acum concrete. Cunoscând TA (piața țintă), pot proiecta sau reproiecta oferta comercială (CO) ca să fie cât mai atractivă. Vânzările (S) se pot dezlănțui!
Departamentul de sales nu va primi doar o descriere vagă a unor posibili clienți, ci o listă cu potențiali cumpărători pe care oamenii de vânzări îi pot aborda direct. Și nu numai o listă, ci și informații competitive despre fiecare dintre ei.
Fără bani cheltuiți pe cine știe câte studii de marketing. Fără onorarii pentru consultanți care vor trebui mai întâi să-ți înțeleagă afacerea și abia apoi să-ți dea sfaturi, iar tu să vezi rezultatele abia pe la sfârșitul anului fiscal.
BizZilla este un instrument extraordinar în mâinile marketerului profesionist. Te-ajută să lucrezi repede și exact.
O porție de TACOS cu BizZilla, vă rog!
[shortcode_newsletter]