Finanțări

Dropshipping în România: Cum funcționează, context legal și avantaje

Te gândești să începi un business online, dar parcă nu ai vrea să investești prea mulți bani de la început și să riști să rămâi cu produsele nevândute? Avem o […]

Detalii

Dividendele: Ce sunt și cum se calculează?

Nu numai companiile plătesc dividende. Piața internațională de capital ne arată că diverse fonduri mutuale și fonduri tranzacționate la bursă (ETF) plătesc, de asemenea, dividende. Dacă vorbim despre companiile cotate […]

Detalii

Cifra de afaceri: Ce este și cum se calculează?

Cifra de afaceri este unul dintre cei mai importanți indicatori financiari de care trebuie să țină cont orice antreprenor. Pentru că reflectă totalul veniturilor obținute de o companie într-o anumită […]

Detalii

Bonitate financiara: Ce înseamnă și cum se analizează?

În sistemul de creditare bancară, credibilitatea reprezintă suportul material și etic, fiind un element esențial în acordarea unui credit. Câștigarea încrederii presupune cunoașterea clientului, lucru ce se poate realiza printr-o […]

Detalii

Obiectivele SMART: Ce sunt, exemple și cum pot fi setate?

SMART este un instrument eficient de management, care oferă claritatea, concentrarea și motivația de care ai nevoie ca să-ți atingi obiectivele. De asemenea, îți poate îmbunătăți capacitatea de a le […]

Detalii

Regulamentul intern: Prevederi & Rol

Regulamentul intern al unei companii este un document întocmit unilateral de către angajator, în care acesta definește regulile referitoare exclusiv la desfășurarea activității din unitatea respectivă. Aceste reguli sunt aplicabile […]

Detalii

Sistemul TVA la încasare: Ce trebuie să știi despre acesta?

Dacă deții o societate comercială în România, care este înregistrată în scopuri de TVA, trebuie să știi că ai posibilitatea de a opta pentru sistemul TVA la încasare. Ce înseamnă […]

Detalii

Plafon TVA: Care sunt limitele în 2020?

Legislația fiscală din România a înregistrat o mulțime de modificări în 2020. Din rândul schimbărilor fac parte și plafoanele în funcție de care se realizează anumite încadrări fiscale. Astfel, este […]

Detalii

Insolvența: Ce înseamnă și în ce constă procedura de insolvență?

Insolvența unei firme poate fi cerută doar în anumite condiții (pentru datorii ce depășesc un anume prag valoric), iar procesul efectiv, pentru a fi unul echitabil pentru fiecare creditor, are […]

Detalii

Legea contabilității nr. 82/1991 [Actualizată 2020]

Contabilitatea este activitatea specializată în măsurarea, evaluarea, cunoaşterea, gestiunea şi controlul activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, precum şi a rezultatelor obţinute din activitatea persoanelor fizice și juridice, după cum o […]

Detalii

Ce este și cum ne ajută codul SWIFT?

Un cod SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) este un cod format din opt până la unsprezece cifre care identifică o bancă, precum și țara în care se află. […]

Detalii

Totul despre CIP (Centrala Incidentelor de Plăți)

Centrala Incidentelor de Plăți reprezintă o structură specializată în colectarea, stocarea şi centralizarea informaţiilor specifice incidentelor de plăţi produse de titularii de cont cu cecuri, bilete la ordin și cambii, după […]

Detalii

Segmentarea pieței: Importanță, tipuri și exemple

Segmentarea pieței urmărește identificarea grupurilor de consumatori cu aceleași caracteristici (tipuri de piețe), pentru a adapta produsele și marketingul acestora într-un mod eficient pentru respectivele grupuri.   Ce înseamnă segmentarea […]

Detalii

CUI firma: Ce este si cum ii poti verifica valabilitatea?

În România, pentru autorizarea funcționării, un comerciant are nevoie de înregistrarea fiscală la Registrul Comerțului. O firmă primește un Cod Unic de Înregistrare după ce  se înregistrează la Registrul Comerțului, […]

Detalii

Mixul de marketing: Care sunt cei 4P și 7P în marketing

Cei 4P sunt cele patru elemente majore care au făcut posibilă definirea „mixului de marketing”, adică toate alegerile și acțiunile implementate de companie pentru a satisface piața și pe clienții […]

Detalii

11 metode de promovare online, pentru îmbunătățirea vânzărilor

A avea o pagină web nu este, întotdeauna, suficient. Dacă încercăm să vindem un produs sau un serviciu pe Internet, e clar că vrem ca foarte mulți oameni să știe […]

Detalii

Analiza PEST(LE): Ce presupune, importanță în afaceri și exemple

Tendințele politice, economice, tehnologice și socio-culturale influențează în mare măsură orice afacere. Deși unii antreprenori își concentrează atenția mai mult asupra mediului intern al companiei și micromediului reprezentat de furnizorii […]

Detalii

Diagrama Gantt: Ce este și cum se realizează?

Diagrama Gantt reprezintă un instrument deosebit de important pentru analiza și planificarea proiectelor. Aceasta ilustrează grafic un program complex de activitate care ajută la planificarea, coordonarea și urmărirea sarcinilor specifice. […]

Detalii

Statul de plată: Ce este și cum se completează?

Conform prevederilor legislative în vigoare în România, orice companie care are angajați trebuie să dețină un document privitor la drepturile salariale ale acestora. Statul de plată sau statul de salarii, […]

Detalii

Strategii de marketing online: Sfaturi și beneficii pentru afaceri

Pentru orice tip de afacere, atât tradițională, cât și din mediul online, este nevoie de o strategie eficientă pentru o penetrare cât mai bună a pieței. În plus, ca urmare […]

Detalii