Te gândești să începi un business online, dar parcă nu ai vrea să investești prea mulți bani de la început și să riști să rămâi cu produsele nevândute? Avem o […]
Nu numai companiile plătesc dividende. Piața internațională de capital ne arată că diverse fonduri mutuale și fonduri tranzacționate la bursă (ETF) plătesc, de asemenea, dividende. Dacă vorbim despre companiile cotate […]
Cifra de afaceri este unul dintre cei mai importanți indicatori financiari de care trebuie să țină cont orice antreprenor. Pentru că reflectă totalul veniturilor obținute de o companie într-o anumită […]
În sistemul de creditare bancară, credibilitatea reprezintă suportul material și etic, fiind un element esențial în acordarea unui credit. Câștigarea încrederii presupune cunoașterea clientului, lucru ce se poate realiza printr-o […]
SMART este un instrument eficient de management, care oferă claritatea, concentrarea și motivația de care ai nevoie ca să-ți atingi obiectivele. De asemenea, îți poate îmbunătăți capacitatea de a le […]
Regulamentul intern al unei companii este un document întocmit unilateral de către angajator, în care acesta definește regulile referitoare exclusiv la desfășurarea activității din unitatea respectivă. Aceste reguli sunt aplicabile […]
Dacă deții o societate comercială în România, care este înregistrată în scopuri de TVA, trebuie să știi că ai posibilitatea de a opta pentru sistemul TVA la încasare. Ce înseamnă […]
Legislația fiscală din România a înregistrat o mulțime de modificări în 2020. Din rândul schimbărilor fac parte și plafoanele în funcție de care se realizează anumite încadrări fiscale. Astfel, este […]
Insolvența unei firme poate fi cerută doar în anumite condiții (pentru datorii ce depășesc un anume prag valoric), iar procesul efectiv, pentru a fi unul echitabil pentru fiecare creditor, are […]
Contabilitatea este activitatea specializată în măsurarea, evaluarea, cunoaşterea, gestiunea şi controlul activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, precum şi a rezultatelor obţinute din activitatea persoanelor fizice și juridice, după cum o […]
Un cod SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) este un cod format din opt până la unsprezece cifre care identifică o bancă, precum și țara în care se află. […]
Centrala Incidentelor de Plăți reprezintă o structură specializată în colectarea, stocarea şi centralizarea informaţiilor specifice incidentelor de plăţi produse de titularii de cont cu cecuri, bilete la ordin și cambii, după […]
Segmentarea pieței urmărește identificarea grupurilor de consumatori cu aceleași caracteristici (tipuri de piețe), pentru a adapta produsele și marketingul acestora într-un mod eficient pentru respectivele grupuri. Ce înseamnă segmentarea […]
În România, pentru autorizarea funcționării, un comerciant are nevoie de înregistrarea fiscală la Registrul Comerțului. O firmă primește un Cod Unic de Înregistrare după ce se înregistrează la Registrul Comerțului, […]
Cei 4P sunt cele patru elemente majore care au făcut posibilă definirea „mixului de marketing”, adică toate alegerile și acțiunile implementate de companie pentru a satisface piața și pe clienții […]
A avea o pagină web nu este, întotdeauna, suficient. Dacă încercăm să vindem un produs sau un serviciu pe Internet, e clar că vrem ca foarte mulți oameni să știe […]
Tendințele politice, economice, tehnologice și socio-culturale influențează în mare măsură orice afacere. Deși unii antreprenori își concentrează atenția mai mult asupra mediului intern al companiei și micromediului reprezentat de furnizorii […]
Diagrama Gantt reprezintă un instrument deosebit de important pentru analiza și planificarea proiectelor. Aceasta ilustrează grafic un program complex de activitate care ajută la planificarea, coordonarea și urmărirea sarcinilor specifice. […]
Conform prevederilor legislative în vigoare în România, orice companie care are angajați trebuie să dețină un document privitor la drepturile salariale ale acestora. Statul de plată sau statul de salarii, […]
Pentru orice tip de afacere, atât tradițională, cât și din mediul online, este nevoie de o strategie eficientă pentru o penetrare cât mai bună a pieței. În plus, ca urmare […]