Business News

Motivarea angajaţilor: 3 metode prin care poți stimula o echipă

23 septembrie 2021, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Atunci când conduci o echipă îţi revine responsabilitatea motivării angajaţilor pentru obţinerea celor mai bune rezultate. Pentru aceasta trebuie în primul rând să-i cunoşti, să oferi fiecăruia sarcinile care i se potrivesc cel mai bine conform competenţelor personale şi mai ales să le oferi condiţii bune de lucru. Iată trei sfaturi concrete prin care vei putea realiza ceea ce-ţi propui împreună cu echipa ta.

Comunică

În orice relaţie, comunicarea este esenţială. Raporturile de muncă nu fac excepţie de la regulă. Dimpotrivă, lipsa de comunicare nu poate avea nicio scuză în mediul în care trăim în prezent. Mai ales că acum ai la dispoziţie o diversitate de metode prin care îţi poţi face ideile cunoscute şi le poţi primi pe ale altora. În funcţie de specificul activităţii pe care o coordonezi şi de mediul în care lucrezi, vei putea discuta personal, faţă către faţă, telefonic, prin videoconferinţă sau în scris, folosind orice platformă de comunicare doreşti. Important este ca mesajul să fie bine articulat şi să ajungă la destinatar. Se spune deseori despre comunicare că este o stradă cu două sensuri. Aşadar, pe lângă responsabilitatea ta personală de a-ţi dezvolta abilitatea de a deveni un bun comunicator, încurajează-i pe cei din jur să-şi exprime ideile și în public dar şi în privat. Cel mai bun început pentru o relaţie de serviciu bazată pe comunicare este să receptezi cu atenţie ceea ce ţi se spune sau scrie. Ideile, opiniile şi feedbackul fiecăruia contribuie la obţinerea rezultatelor dorite de compania pe care o reprezinţi.

Creează un mediu de lucru plăcut

Pentru mulţi angajaţi, timpul petrecut la serviciu rivalizează cu perioada petrecută acasă. De modul cum se simte fiecare în acest mediu depind confortul fizic şi psihic, factori care influenţează randamentul oferit. Angajaţii sănătoşi şi fericiţi sunt predispuşi să fie motivaţi şi implicaţi la locul de muncă. În amenajarea acestui spaţiu, ţine cont de luminozitate, zgomot, calitatea aerului, nevoia de intimitate, ambianţă şi zonele de relaxare. Încurajarea unui stil de viaţă sănătos se face în primul rând prin exemplul personal. Ţine cont de faptul că, în calitate de lider de echipă, trebuie să fii un model din toate punctele de vedere, de la felul cum te prezinţi la ce mănânci şi cum vorbeşti. Aprovizionează spaţiul de masă cu produse şi gustări cât mai sănătoase şi naturale, iar pentru hidratare comandă apă la sticlă, cutie sau PET şi renunţă la răcoritoarele carbogazoase. Prin promovarea obiceiurilor sănătoase îţi ajuţi angajaţii să menţină nivelul optim de energie şi să reducă stresul în care trăiesc.

Oferă posibilitatea de a creşte

Plafonarea este unul dintre cele mai mari pericole ale unui angajat. Atunci când ajung la un nivel confortabil şi nu-și doresc să mai crească începe declinul profesional. Există numeroase scuze invocate de cei care ratează oportunităţile de creştere, de la lipsa timpului la costurile ridicate ale programelor de formare. Pentru a evita acest context trebuie să ai o imagine de ansamblu a echipei pe care o conduci. Stabileşte o strategie coerentă de creştere şi investeşte în programe care îi ajută să devină mai buni. Pune-le la dispoziţie o listă de cursuri plătite de companie şi încurajează-i să le urmeze pe cele care îi vor face mai buni în domeniul în care activează. Fiecare se va simţi motivat de acest demers, iar echipa, ca întreg, va beneficia de noile competenţe dobândite.

Întrucât motivaţia este un aspect esenţial în orice domeniu de activitate, trebuie să depui eforturi constante pentru a stimula interesul membrilor echipei tale. Foloseşte-te de cele mai bune instrumente pentru crearea unui climat de muncă pozitiv şi vei vedea rezultatele în creştere.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro