Business News

Afacerile companiei din Dubai care administrează terminalul de containere din Portul Constanța au ajuns la jumătate de miliard de lei

12 iunie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Constanta South Container Terminal SRL din București a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 513 milioane de lei. Este cu 54% mai mare decât anul precedent. În 2022, cifra de afaceri a fost de 333 de milioane de lei. S-a înregistrat astfel o creștere de aproape 180 de milioane de lei de la an la an, între 2023 și 2022.

Constanta South Container Terminal SRL este parte din DP World România, companie din Dubai, Emiratele Arabe Unite, care administrează de peste 20 de ani traficul containerelor în Portul Constanța. Practic, compania din Dubai se ocupă de operațiunile de descărcare/încărcare a containerelor și depozitarea acestora până când se finalizează procesul de vămuire.

DP World România este format din Constanta South Container Terminal SRL și DP World Logistics SRL din București. Societatea din Capitală a avut o cifră de afaceri de 47,7 milioane de lei în 2023.

Aniversarea

DP (Dubai Ports) a aniversat luna trecută, în luna mai, două decenii de la intrarea în România, moment cu ocazia căruia a anunțat că va continua investițiile în Portul Constanța.

DP World, compania care realizează investiția, intenționează să crească fluxurile de marfă cu aproximativ 1 milion de tone pe an, stimulând comerțul, creșterea economică și oportunitățile în țara noastră și Europa.

Compania din Dubai anticipează că investițiile sale vor încuraja și vor permite altor companii importante să își mute sau să își extindă unitățile de producție din regiune. Producția de automobile a crescut rapid în ultimii ani în regiune și este de așteptat să crească în continuare.

De asemenea, firmele de automobile investesc din ce în ce mai mult în Ungaria, Polonia și Turcia, ceea ce face ca lanțurile de aprovizionare robuste și infrastructura logistică să fie din ce în ce mai importante, nu doar pentru România, ci și pentru regiunea înconjurătoare.

Portul Constanța, cel mai mare port de containere de la Marea Neagră, va beneficia de două noi facilități, în urma unei investiții de 115 milioane de euro concretizate într-un terminal de mărfuri grele, mari și complexe și un nou terminal (RO-RO), care va gestiona un vârf de 80.000 de vehicule pe an.

Noile facilități au în vedere toate modurile de transport (feroviar, rutier și maritim) și întăresc legăturile dintre Marea Neagră, Marea Nordului și Marea Adriatică cu Europa continentală, permițând inclusiv creșterea sectorului auto din regiune. Portul Constanța va deveni un hub tot mai important pentru comerțul european, oferind un impuls semnificativ comerțului zonal și permițând creșterea economică în întreaga regiune.

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Guvernul României salută cea mai recentă investiție a DP World în infrastructura logistică a țării noastre. DP World este un partener puternic pentru România de douăzeci de ani, iar portul Constanța a deschis România către noi piețe și oportunități comerciale, a oferit locuri de muncă stabile și calificate și a catalizat dezvoltarea unei game întregi de afaceri adiacente”, a declarat Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

A crescut cifra de afaceri, a crescut și profitul

Constanta South Container Terminal SRL a înregistrat în 2023 un profit de 189 de milioane de lei. A fost de fapt o creștere a profitului cu 65% față de anul precedent. În 2022, compania a raportat un profit de 114 milioane de lei.

Numărul mediu al angajaților societății a fost în 2023 de 510 persoane, cu 7% mai mult decât în 2022.

Obiectul principal de activitate al Constanta South Container Terminal SRL este „activități de servicii anexe transportului pe apă”, cod CAEN 5222.

Acționarul unic este firma DP World FZE din Emiratele Arabe Unite.

Despre DP World

Șeicul Ahmed Bin Sulayem, unul dintre cei mai bogați oameni de afaceri din Dubai, controlează acest grup conform datelor presei internaționale. Grupul a fost format în 2005 prin fuziunea Dubai Ports Authority și Dubai Ports International. DP World gestionează 70 de milioane de containere aduse de aproximativ 70.000 de nave anual.

DP World Constanța are un contract de concesiune a terminalului de containere din Portul Constanța, contract încheiat cu Administrația Porturilor Maritime Constanța, până în anul 2049.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro