Cum stai cu vânzările în magazinul tău online?

 

Fie că ești proprietar al unui magazin online la început de drum, sau ești deja prezent pe piața de e-Commerce de ceva vreme, știi că fără vânzări business-ul tău n-are șanse să reziste.

 

Așadar, dacă vrei să te bucuri de mai multe vânzări și să îți duci business-ul la următorul nivel, aplică și tu următoarele tehnici de vânzări și vezi cum cifrele tale vor crește.

 

Curios despre ce e vorba? 

 

Să-i dăm drumul!

1. Crește încrederea în brandul tău

Oamenii au nevoie de dovezi de încredere pentru a apăsa pe butonul „Adaugă în coș”

 

Iată ce poți să faci pentru a crește încrederea vizitatorilor/ clienților în brand-ul tău:

  • Analizează calitatea produselor tale. 

 

Asigură-te că produsele pe care le vinzi întrunesc standardele de calitate impuse prin lege.

  • Interacționează cu clienții tăi în online.

 

Interacțiunea umană este un alt aspect important care te ajută să câștigi încrederea clienților în brandul tău.

 

Așadar, creionează o super strategie de postări în social media care să crească nivelul de interacțiune în comunitatea ta.

 

De exemplu, poți posta diferite quiz-uri și concursuri, stories amuzante din viața magazinului tău și poți cere feedback-ul urmăritorilor tăi.

  • Fă-le o primire cum se cuvine în magazinul tău

 

Este esențial să transmiți aceeași imagine umană și în magazinul tău.

 

Așadar, asigură-te că pagina Despre noi este completată (în mod ideal, cu o poveste frumoasă despre brand). Au un impact pozitiv și pozele cu echipa aici.

 

În plus, asigură-te că ai completate datele firmei, politica de confidențialitate, termenii și condițiile de utilizare a site-ului, informații despre metoda de plata și retur și informații despre garanția produselor.

 

De asemenea, afișează și numărul de telefon pe site și o adresă de contact activă unde poți fi contactat de către clienți.

  • Clienții sunt asul tău din mânecă 

 

Recenziile și testimonialele clienților sunt mai importante decât crezi.

 

Acestea deschid calea către alți clienți care poate că nu te cunosc sau care au nevoie de mai multe dovezi de încredere pentru a cumpăra de la tine.

 

Dacă folosești platforma Gomag, de exemplu, folosește GoBotii sau aplicația Review-uri Automate pentru a automatiza procesul de solicitare recenzie/ testimonial din partea clienților tăi.

 

După ce ai obținut aceste dovezi de încredere, postează-le în magazin, pe social media și pe blog (dacă ai unul).

 

  1. Setează prețuri corecte

 

Odată ce vei începe să câștigi încrederea clienților potențiali, aceștia vor începe să îți viziteze magazinul. 

 

Drept urmare, a venit timpul să analizezi puțin prețurile practicate pentru a te asigura că vor fi tentați să cumpere.

 

Dacă nu vinzi produse unicat, ceea ce oferi în magazin este disponibil și în alte magazine. 

 

Studiază prețurile practicate în piață pe produsele respective și vezi în ce măsură le poți ajusta astfel încât să nu ieși în pierdere. 

 

Dacă prețurile sunt corecte (și profitabile) încearcă să vezi ce îi poți oferi clientului tău în plus pentru a nu-l pierde.

 

De exemplu, platforma Gomag îți pune la dispoziție o mulțime de funcționalități precum One-Time Offer, Puncte de Fidelitate sau Cadouri în coșul de cumpărături care te ajută să crești șansele de vânzare.

 

  1. Creează un USP (Unique Selling Point) puternic

 

Nu știi care este USP-ul magazinului tău? Atunci, e cazul să-l descoperi.

 

Pentru început, răspunde la câteva întrebări:

 

– Cu ce ești diferit față de competiția ta?

– Ce tipuri de produse vinzi (massmarket, premium, unicat etc.)?

– Ce prețuri practici în site?

– Ce alte beneficii oferi clienților tăi (suport telefonic, live chat etc.)?

 

Dar nu te opri aici, inclusiv clienții tăi te pot ajuta să-ți stabilești USP-ul. 

 

Intră pe rețelele de socializare, pe forumuri, bloguri și în Google și vezi ce spun clienții despre produsele tale și, mai ales, cum vorbesc despre produsele tale.

 

Aici poți identifica diverse cuvinte cheie (din modul în care adresează clienții tăi) pe care să le folosești în comunicările tale. 

 

Pont! Când faci promovare prin Facebook sau Google Ads, ai șanse să vinzi mai mult dacă vorbești pe limba audienței tale.

 

  1. Nu uita de experiența clientului în site

 

Experiența utilizatorului în site-ul tău te poate ajuta să închei vânzarea sau îți poate pune clientul pe fugă.

 

Verifică dacă:

 

– Site-ul este optimizat din punct de vedere SEO (H1, H2, metas, descrieri, nume imagini etc.);

– Site-ul are design responsive și e optimizat pentru mobil;

– Magazinul este împărțit pe categorii ușor de navigat;

– Procesul de finalizare a comenzii este simplu de inițiat și finalizat.

 

  1. Oferă un serviciu clienți ireproșabil

 

Clienții sunt mai tentați să cumpere de la magazinele pe care le pot contacta ușor și care le pot oferi soluții rapide la problemele lor.

 

De aceea este important să adaugi opțiuni de suport în magazinul tău. 

 

Iată câteva opțiuni:

 

Număr de telefon vizibil pe site. Listează un număr de telefon în magazinul tău unde clienții pot suna pentru a plasa comenzi, a solicita informații suplimentare sau pentru a primi sprijin suplimentar.

– Implementează o aplicație de live chat pe site

– Trimite email-uri personalizate clienților tăi în funcție de anumite acțiuni pe care aceștia le fac în site-ul tău (comenzi, retururi etc.) și asigură-te că răspunzi repede.

 

În platforma Gomag ai toate aceste funcționalități și multe altele care te pot ajuta să îmbunătățești nu numai experiența clienților tăi în site, dar și să vinzi mai bine.

SfatAnalizează aceste tehnici pentru a crește rapid vânzările în magazinul tău online și pune-le în aplicare, studiază rezultatele și adaptează-ți strategiile pentru ca business-ul tău să se dezvolte mai bine și mai repede.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe