Business News

Avizul de însoțire a mărfii va ține loc de chitanță, pentru entitățile cash & carry. Trebuie completat înainte de transmiterea facturii în RO e-Factura

17 iulie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Potrivit referatului de aprobare, ”comercianții de tip cash & carry realizează vânzări de mărfuri inclusiv către clienți care nu reprezintă persoane impozabile din perspectiva TVA, din structuri de vânzare cash & carry unde vânzările sunt achitate prin card/numerar sau cu plata ulterioară vânzării.

Prin prezentul proiect de ordin se propune completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările şi completările ulterioare, cu documentul „Aviz de însoțire a mărfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA)”, atât în ceea ce privește normele specifice de utilizare a acestuia, cât și modelul documentului respectiv.”

În referat se precizează că noul document ”va servi inclusiv ca document de înregistrare în registrul de casă și în contabilitate a încasărilor și plăților efectuate în numerar. Ca urmare, în această situație, documentul în cauză ține loc de chitanță”.

Modificări

Proiectul de ordin completează anexa 2 a Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, respectiv Nomenclatorul documentelor financiar-contabile.

Astfel, la Grupa III „Bunuri de natura stocurilor”, se introduce un nou document – Aviz de însoțire a mărfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA)”, introdus după nr. crt. 18.

Proiectul introduce totodată normele de utilizare a noului aviz și prevede că ”avizul de însoțire a mărfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA) se întocmeşte de către entitățile care desfășoară activitate de comerț cash and carry, în momentul livrării din magazinele cash and carry, a produselor, mărfurilor sau a altor valori materiale, precum şi în alte situaţii stabilite prin procedurile proprii ale entității.

Rolul avizului

Potrivit proiectului, avizul serveşte drept:

Draftul mai prevede totodată că noul aviz ”se întocmeşte de către entităţile care desfășoară activitate de comerț cash and carry, în momentul livrării produselor, mărfurilor sau a altor valori materiale, precum şi în alte situaţii stabilite prin 2 procedurile proprii ale entităţii, cel târziu până la data transmiterii facturii în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura”.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro