Avizul de însoțire a mărfii va ține loc de chitanță, pentru entitățile cash & carry. Trebuie completat înainte de transmiterea facturii în RO e-Factura
- Ministerul Finanțelor a publicat marți, 16 iulie, un proiect de ordin potrivit căruia, în cazul entităților Cash and Carry, avizul de însoțire al mărfii va servi inclusiv ca document de înregistrare în registrul de casă și în contabilitate, documentul în cauză ținând loc și de chitanță. Proiectul în cauză completează Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile.
Potrivit referatului de aprobare, ”comercianții de tip cash & carry realizează vânzări de mărfuri inclusiv către clienți care nu reprezintă persoane impozabile din perspectiva TVA, din structuri de vânzare cash & carry unde vânzările sunt achitate prin card/numerar sau cu plata ulterioară vânzării.
Prin prezentul proiect de ordin se propune completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările şi completările ulterioare, cu documentul „Aviz de însoțire a mărfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA)”, atât în ceea ce privește normele specifice de utilizare a acestuia, cât și modelul documentului respectiv.”
În referat se precizează că noul document ”va servi inclusiv ca document de înregistrare în registrul de casă și în contabilitate a încasărilor și plăților efectuate în numerar. Ca urmare, în această situație, documentul în cauză ține loc de chitanță”.
Modificări
Proiectul de ordin completează anexa 2 a Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, respectiv Nomenclatorul documentelor financiar-contabile.
Astfel, la Grupa III „Bunuri de natura stocurilor”, se introduce un nou document – Aviz de însoțire a mărfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA)”, introdus după nr. crt. 18.
Proiectul introduce totodată normele de utilizare a noului aviz și prevede că ”avizul de însoțire a mărfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA) se întocmeşte de către entitățile care desfășoară activitate de comerț cash and carry, în momentul livrării din magazinele cash and carry, a produselor, mărfurilor sau a altor valori materiale, precum şi în alte situaţii stabilite prin procedurile proprii ale entității.
Rolul avizului
Potrivit proiectului, avizul serveşte drept:
- document de însoţire a mărfii pe timpul transportului, după caz;
- document ce stă la baza întocmirii facturii, după caz;
- document de primire/descărcare din gestiune, după caz;
- document de înregistrare în registrul de casă și în contabilitate a încasărilor și plăților efectuate în numerar, situație în care ține loc de chitanță.
Draftul mai prevede totodată că noul aviz ”se întocmeşte de către entităţile care desfășoară activitate de comerț cash and carry, în momentul livrării produselor, mărfurilor sau a altor valori materiale, precum şi în alte situaţii stabilite prin 2 procedurile proprii ale entităţii, cel târziu până la data transmiterii facturii în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura”.