Ai un furnizor strategic (care este important pentru tine), dar nu ești mulțumit de relația cu el. Ai vrea să-l înlocuiești, dar ești blocat pentru că nu știi cum e mai eficient să cauți.

 

Ai putea încerca să apelezi la prieteni sau la cunoscuți, la oameni care au afaceri similare cu a ta și să-i întrebi pe ei cu cine lucrează. Doar că n-ai atât de mare încredere în recomandările altora încât să riști să-ți destabilizezi businessul. Plus că oricât ar fi de asemnănătoare, două afaceri nu-s la fel. Dacă un furnizor e perfect pentru cineva, nu înseamnă că va fi la fel și pentru tine. Te simți captiv și ajungi să tot amâni decizia de teamă că vei da peste un partener mai slab decât cel actual.

 

Ai vrea să ai o listă cu toți furnizorii din domeniul de care ai nevoie și de o metodă de încredere prin care să-i poți compara. Dar unde găsești o astfel de listă personalizată pentru profilul afacerii tale? Poate dacă angajezi un consultant? Dar și aici o iei de la capăt: unde găsești un consultant bun și cât te costă? O grămadă de timp pierdut și energie irosită. Deja nu te mai poți concentra pe dezvoltarea ideii de business de care ești atașat fiindcă te macină compromisurile pe care le faci în fiecare zi doar fiindcă nu știi cum să găsești un furnizor strategic mai bun.

 

Există o soluție și o vei găsi câteva rânduri mai jos, dar aș vrea să începem prin a cataloga tipurile de furnizori, astfel încât tu să poți câștiga claritate și să definești cele mai bune criterii de selecție.

 

Ce este un furnizor strategic?

Sunt furnizori și furnizori. Unii nu sunt importanți, pentru că nu influențează valoarea și calitatea produselor sau serviciilor pe care le vinzi, alții sunt vitali. Aceștia din urmă sunt furnizori strategici. Ei sunt cel mai dificil de înlocuit tocmai fiindcă au un rol major în traseul către clientul tău final.

 

cum găsești un furnizor mai bun

 

Calitățile furnizorului strategic

  1. Ceea ce cumperi de la el trebuie să se afle pe lanțul valorii produsului sau serviciului tău. Poate că îți oferă materia primă, poate că îți întreține utilajele sau ți-a oferit software-ul de gestiune a companiei ori a vânzărilor, poate că îți livrează produsele către clienți.
  2. Impactul asupra competitivității tale: sunt cheltuiala și serviciul sau produsele pe care ți le oferă critice pentru competitivitatea ta?
  3. Unicitatea furnizorului: este acest furnizor distinct față de alternative?
  4. Tratamentul la care te supune furnizorul: ești important pentru el și te tratează ca atare sau ești unul dintre mulții săi clienți, dispensabil și puțin important? Cu cât este furnizorul tău mai important pentru tine, cu atât este bine ca tu să fii important pentru el, altfel nu va fi receptiv la cererile și dorințele tale.
  5. Orientarea furnizorului față de viitor: este furnizorul tău ancorat în trecut sau este angajat în schimbare? Cei care nu țin pasul cu timpul te trag înapoi și te fac vulnerabil față de schimbările care vor veni.

 

Cine sunt furnizorii tăi strategici?

furnizor bun

Dacă ai ajuns în punctul acesta cu lectura este păcat să te oprești aici. Dar e un moment bun să iei o pauză, să deschizi un document Word, o lista Notepad sau chiar să iei un pix și o hârtie și să-ți desenezi propriul lanț al valorii. Ce iei de la alții, cum transformi aceste lucruri adăugându-le valoare și cum ajung produsele sau serviciile tale la clienți? Cine sunt furnizorii tăi în acest parcurs? Care dintre ei se califică prin prisma celor 5 criterii pentru a fi declarat furnizor strategic?

 

Acum că ai lista furnizorilor strategici, împarte-i în trei categorii: de dezvoltat, de ținut și de înlocuit.

 

Cei ”de dezvoltat” sunt furnizorii strategici care performează, dar cu care știi că nu ai o relație suficient de bună. Sunt cei pe care trebuie să îi cunoști mai bine, să strângi colaborarea cu ei, să-i faci să te considere la rândul lor ca fiind un client strategic.

 

Furnizorii ”de ținut” sunt cei cu care relația are dimensiunea corectă, dar cu care nu poți sau nu vrei să dezvolți un parteneriat mai strâns. Sunt cei buni, dar mari, cei care performează bine, dar nu sunt unici, sunt cei la care există alternative comparabile. Este bine să îi pui în competiție și să ai o relație și cu concurența lor, pentru cazul în care vei decide vreodată să îi schimbi.

 

Cum te ajută termene.ro să găsești un nou furnizor strategic

Te sfătuiesc să fii atent la relația cu furnizorii pe care vrei să-i schimbi. Schimbarea trebuie să se producă atunci când vrei tu și în termeni care să nu-ți dăuneze. Continuă să lucrezi cu ei, îmbunătățește relația cu ei dacă poți, continuă să-ți plătești facturile la timp.

 

În paralel, ia-ți timp și măsuri de siguranță ca să poți căuta noi furnizori. Când redactezi criteriile pe care trebuie să le îndeplinească noul furnizor, nu uita de cele cinci criterii de mai sus.

 

Platforma termene.ro poate fi aliatul de care ai nevoie ca să găsești un nou furnizor strategic. Baza de date integrează informații complete financiare, fiscale și juridice despre toate companiile din România. Ai la un loc tot ce trebuie să știi despre o companie ca să poți decide dacă vrei sau nu să colaborezi cu ea. Am scris un alt articol exact pe tema aceasta, în care îți atătăm pas cu pas cum poți folosi platforma termene.ro ca să identifici un nou furnizor strategic.

 

Este un proces pe care oricine îl poate urma cu rezultate bune de fiecare dată. Poți scana întreaga piață din România în căutarea partenerilor care îndeplinesc criteriile tale de selecție în privința dimensiunii, a stabilității financiare, a seriozității și așa mai departe. Poți face singur această analiză, cu certitudinea că folosești informații exacte, complete și actualizate.

 

De ce să te limitezi la cercul de cunoștințe când poți să ai acces la orice firmă din România? Alege-ți înțelept furnizorii. E simplu când ai un cont în termene.ro!

 

Dacă ți pe par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletter-ul

 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe