Dacă deții o societate comercială în România, care este înregistrată în scopuri de TVA, trebuie să știi că ai posibilitatea de a opta pentru sistemul TVA la încasare. Ce înseamnă […]
Legislația fiscală din România a înregistrat o mulțime de modificări în 2020. Din rândul schimbărilor fac parte și plafoanele în funcție de care se realizează anumite încadrări fiscale. Astfel, este […]
Insolvența unei firme poate fi cerută doar în anumite condiții (pentru datorii ce depășesc un anume prag valoric), iar procesul efectiv, pentru a fi unul echitabil pentru fiecare creditor, are […]
Contabilitatea este activitatea specializată în măsurarea, evaluarea, cunoaşterea, gestiunea şi controlul activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, precum şi a rezultatelor obţinute din activitatea persoanelor fizice și juridice, după cum o […]
Un cod SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) este un cod format din opt până la unsprezece cifre care identifică o bancă, precum și țara în care se află. […]
Centrala Incidentelor de Plăți reprezintă o structură specializată în colectarea, stocarea şi centralizarea informaţiilor specifice incidentelor de plăţi produse de titularii de cont cu cecuri, bilete la ordin și cambii, după […]
Segmentarea pieței urmărește identificarea grupurilor de consumatori cu aceleași caracteristici (tipuri de piețe), pentru a adapta produsele și marketingul acestora într-un mod eficient pentru respectivele grupuri. Ce înseamnă segmentarea […]
În România, pentru autorizarea funcționării, un comerciant are nevoie de înregistrarea fiscală la Registrul Comerțului. O firmă primește un Cod Unic de Înregistrare după ce se înregistrează la Registrul Comerțului, […]
Cei 4P sunt cele patru elemente majore care au făcut posibilă definirea „mixului de marketing”, adică toate alegerile și acțiunile implementate de companie pentru a satisface piața și pe clienții […]
A avea o pagină web nu este, întotdeauna, suficient. Dacă încercăm să vindem un produs sau un serviciu pe Internet, e clar că vrem ca foarte mulți oameni să știe […]
Tendințele politice, economice, tehnologice și socio-culturale influențează în mare măsură orice afacere. Deși unii antreprenori își concentrează atenția mai mult asupra mediului intern al companiei și micromediului reprezentat de furnizorii […]
Diagrama Gantt reprezintă un instrument deosebit de important pentru analiza și planificarea proiectelor. Aceasta ilustrează grafic un program complex de activitate care ajută la planificarea, coordonarea și urmărirea sarcinilor specifice. […]
Conform prevederilor legislative în vigoare în România, orice companie care are angajați trebuie să dețină un document privitor la drepturile salariale ale acestora. Statul de plată sau statul de salarii, […]
Pentru orice tip de afacere, atât tradițională, cât și din mediul online, este nevoie de o strategie eficientă pentru o penetrare cât mai bună a pieței. În plus, ca urmare […]
Conform Ordonanței Guvernului nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizarea operatorilor și efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare, art. 2 alin. 1, AEGRM constituie un sistem de […]
Avantajul competitiv se referă la factori care permit unei companii să producă bunuri sau servicii mai bine sau mai ieftin decât rivalii săi. Avantajele concurențial/competitiv generează o valoare mai mare […]
În relațiile comerciale, un bilet la ordin reprezintă unul dintre principalele instrumente financiare de plată prin intermediul cărora entitățile își asigură o garanție pentru recuperarea anumitor sume de bani. Ca […]
Bilanțul contabil reprezintă unul dintre instrumentele fundamentale ale contabilității. Potrivit prevederilor legale, orice persoană juridică are obligația de a întocmi acest document oficial în care sunt prezentate toate bunurile și […]
Înființat în 2004, la inițiativa sectorului bancar românesc (mai exact, a 24 de bănci ce acționau în România), Biroul de Credit are ca scop „furnizarea de informații reale, actualizate şi […]
Chiar și companiile profitabile pot eșua, dacă activitățile lor operaționale nu generează suficienți bani pentru a rămâne lichidă. Acest lucru se poate întâmpla dacă profiturile sunt legate de creanțe restante […]