A avea o pagină web nu este, întotdeauna, suficient. Dacă încercăm să vindem un produs sau un serviciu pe Internet, e clar că vrem ca foarte mulți oameni să știe despre oferta noastră. Promovarea este unul dintre instrumentele fundamentale de marketing prin care compania transmite calitățile produsului sau serviciului său clienților, astfel încât aceștia să fie determinați să-l cumpere.

Promovarea pe internet oferă soluții rentabile pentru întreprinderile mici pentru a-și dezvolta produsele și rețelele de distribuție. De exemplu, utilizarea portalurilor poate contribui la crearea de noi canale de vânzare sau poate oferi un acces mai bun și mai rapid la produsele comercializate.

Comparativ cu alte forme de marketing, promovarea vânzărilor unei firme pe Internet are avantajul de a reduce bugetul de promovare, în comparație cu tipărirea de broșuri sau producerea de reclame la televizor sau radio, și reprezintă o soluție rapidă și profitabilă pentru a pătrunde pe diverse piețe.

 

În ce constă promovarea online?

Promovarea online este setul de activități, tehnici și metode utilizate pentru a determina publicul țintă să intre, să navigheze sau să viziteze site-ul web în vederea achiziționării unui produs sau serviciu oferit de companie. Cei care aleg să vândă prin propriul magazin online pariază, de fapt, pe o strategie de marketing digital. Cu toate acestea, strategiile de marketing digital nu se concentrează doar pe cum să crească vânzările pe internet, în mod direct, ci și indirect, prin construirea unei comunități de cumpărători legați de marcă și prin fidelizarea celor care au făcut deja o achiziție în trecut. Ca să realizezi toate acestea și să-ți sporești vânzările, este posibil să implementezi mai multe tipuri de strategii de marketing digital:

  • Optimizarea motorului de căutare: esențial pentru a apărea în rezultatele căutării și pentru ca utilizatorii să îți cunoască oferta.
  • Rețele sociale: mediul ideal pentru a crea o comunitate segmentată și interesată de afacerea ta și către care să îndrepți oferta ta.
  • Marketing prin e-mail: implică acțiuni care permit utilizatorului să consume conținut de marcă, dar doar dacă este receptiv la acesta.
  • Anunțuri sociale și SEM: pentru a face publicitate atât pe rețelele sociale, cât și pe Google sau pe bannere destinate unui public vizat.
  • Blogging: Marketingul conținutului în cea mai pură formă, pentru a atrage clienți potențiali către diferitele canale digitale de acțiune.

 

Lucrul în toate sau într-o mare parte din aceste domenii strategice, încorporate într-un plan de afaceri global, este necesar pentru a promova posibilitățile de creștere a vânzărilor online și offline.

 

Cele mai eficiente metode de promovare online

Pentru majoritatea proprietarilor de afaceri mici, promovarea produselor sau serviciilor lor pe internet poate fi o sarcină descurajantă. Cu toate acestea, întreprinderile mici pot beneficia semnificativ de promovarea pe Internet, care, de fapt, s-ar putea dovedi a fi strategia de marketing care atinge cea mai mare rată a rentabilității investiției. În acest scop:

 

1# Îmbunătățește experiența utilizatorului și folosirea website-ului

Strategia ta de marketing ar putea fi compromisă dacă site-ul web nu oferă cea mai bună experiență. Percepția utilizatorului și folosirea website-ului sunt două aspecte de bază care trebuie luate în considerare la lansarea oricărui tip de proiect online și, cu atât mai mult, în cazul unui canal de vânzări.

Dacă un utilizator face o achiziție online, îi cerem să aibă încredere în cineva pe care nu îl vede și despre care nu își poate crea propria opinie. Prin urmare, ceea ce acesta va aprecia este site-ul web. Cu alte cuvinte, site-ul corporativ sau magazinul online va fi scrisoarea de intenție a afacerii tale. Dacă lucrurile nu sunt clare, nu va dura mult timp până când utilizatorii îți vor abandona website-ul pentru a merge pe cel al concurenților direcți. Din acest motiv, ar trebui oferite cele mai bune experiențe, făcând totul confortabil și prietenos și căutând armonie atât în design, cât și în conținut și utilizare.

 

2# Include îndemnuri la acțiune

Apelurile la acțiune sunt mesaje care sunt prezentate, în general, sub forma unui buton și direcționează utilizatorii către o acțiune specifică. În acest caz, ar putea fi apeluri pentru a vizita un meniu de produse, pentru a adăuga un articol în coș sau pentru a finaliza procesul de cumpărare. În funcție de canalul de promovare utilizat și de mesajul care urmează să fie difuzat, acestea pot fi folosite și pentru a obține abonamente la un buletin informativ sau pentru a descărca, de pe website, conținut valoros. Și apelurile la acțiune pot fi concepute ca elemente foarte flexibile și valabile pentru e-mail marketing, reclame pe rețelele de socializare, precum și orice alte elemente web (cum ar fi ferestre pop-up, formulare sau bannere). Desigur, pentru a fi eficiente, acestea trebuie să fie plasate în locuri vizibile, să aibă un design suficient de atractiv și un mesaj text foarte clar și direct.

 

3# Mărește comanda

Nu trebuie să aștepți finalizarea procesului de vânzare ca să crești venitul pe care îl obții de la un client. Poți începe din momentul în care clientul tău începe procesul de achiziție. Această metodă este cunoscută sub numele de „comandă în bloc”. Ce presupune asta, mai exact? Înregistrează datele comenzii de cumpărare. Apoi oferă-i clientului tău opțiunea de a achiziționa un produs sau serviciu mai bun sau adaugă un alt articol la comanda de cumpărare. Oferă-i un preț special valabil numai în cazul în care clientul acceptă achiziția în acel moment. Este surprinzător cât de receptiv este un client față de aceste tipuri de oferte atractive, atunci când se află în proces de cumpărare. Studiile pe această temă arată că, în aproximativ 50% din cazuri, clientul este de acord să finalizeze comanda. Este foarte profitabil să implementați această tehnică pe site-urile de comerț electronic. Atunci când vizitatorul comandă un articol, îi este sugerat să cumpere un al doilea articol la un preț special, o ofertă care va fi valabilă numai dacă el apasă opțiunea „DA” în acel moment precis.

 

4# Oferă produse alternative

Multe companii de succes obțin majoritatea profiturilor lor prin produse alternative, care nu sunt altceva decât vânzări către clienții actuali ai altor produse sau servicii legate de linia de afaceri respectivă. Odată ce o persoană sau o companie a achiziționat ceva este ușor pentru ei să facă o a doua achiziție. Dacă afacerea ta nu are aceste produse, găsește alte companii care vând articole sau servicii legate de oferta ta. Apoi, negociază cu aceste companii un contract pentru a le oferi produsele respective clienților tăi în schimbul unui procent din profituri.

Pe Internet, te poți înscrie pentru un program de afiliere care oferă produse sau servicii similare cu ale produsului tău principal. Apoi, informează-ți clienții despre produsele și beneficiile unui astfel de program prin intermediul site-ului tău web și include înregistrarea ta pentru referință. Programul de afiliere se va ocupa de restul și îți va plăti un comision.

 

5# Împărtășește-ți povestea într-un mod profesionist

Utilizarea emoțiilor în mesajele comerciale este una dintre cele mai bune modalități de a umaniza un brand. Un mesaj transmis printr-o poveste îi va apropia pe potențialii clienți de brandul tău pentru că el va deveni mai uman și mai de încredere.

În acest sens, povestirea se referă la tehnica prin intermediul căreia spui această narațiune în modul adecvat, pentru a crea o atmosferă plăcută, care îi invită pe utilizatori să se alăture poveștii. Lasă-i să simtă emoțiile pe care vrei să le transmiteți și fă în așa fel încât ei să le adopte. Această tehnică este folosită pentru ca utilizatorii să păstreze în memorie informațiile despre afacerea ta și să o includă pe ”lista lor scurtă” atunci când trebuie să găsească soluții la probleme ori nevoi specifice.

 

6# Include cuvinte-cheie relevante în textele care descriu produsele

Fie că vei dezvolta o strategie completă online sau vei vinde produsele și în mod fizic, trebuie să ai în vedere relevanța descrierii detaliate a produselor sau serviciilor pe care le oferi. Gândește-te că utilizatorii nu le pot atinge și nici nu pot avea o idee total fidelă asupra aspectului lor fizic. Din acest motiv, împreună cu imaginile, descrierile produselor au multe de spus într-o decizie de cumpărare online. Pentru a face o astfel de descriere, este necesar să cunoști cuvintele-cheie pe care utilizatorii le folosesc ca să-ți găsească produsul. De exemplu, dacă vinzi pe Amazon, poți utiliza planificatorul său de cuvinte-cheie, numit Sonar, care include o multitudine de termeni utili pentru a scrie o descriere bună.

 

7# Participarea motoarelor de căutare la promoție

Cei mai mulți oameni folosesc motoarele de căutare zilnic pentru a găsi informațiile de care au nevoie. Cu siguranță, există mii de site-uri care doresc să vândă produsul pe care îl căutăm, dar doar cele care sunt listate în primele poziții ale rezultatelor căutării sunt site-urile pe care le vom vizita, de fapt.

Orice instrument de publicitate ar trebui să aibă vizibilitate maximă.

În cazul specific al site-urilor web, optimizarea pentru motoarele de căutare, împreună cu linkurile sponsorizate, sunt cele mai eficiente mijloace de promovare a unui produs sau serviciu pe internet. O companie trebuie să bugeteze nu numai costul proiectării site-ului, ci și difuzarea acestuia. Eșecul atât de multor campanii de marketing pe Internet este cauzat, în mare măsură, de faptul că majoritatea companiilor cred că doar pagina web le va ajuta să atragă mai mulți clienți.

Dacă ești în căutarea unei promoții și dorești să obții rezultate bune, optimizează serviciul de poziționare și dezvoltă-ți website-ul. Nu face greșeala de a proiecta site-ul mai întâi și mai târziu să încerci să-l optimizezi pentru motorul de căutare pentru că vei obține cu greu rezultatele pe care le aștepți.

 

8# Aplică tehnici de redactare a e-mailurilor

Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai apreciate canale de comunicare, fiindcă nu este intruziv și permite alegerea momentului de citire a mesajelor primite. Cu toate acestea, pentru ca o campanie trimisă prin poștă electronică să aibă efectul dorit, tehnicile de redactare a e-mailurilor trebuie aplicate în diferite câmpuri de text, cum ar fi subiectul, corpul mesajului și, desigur, apelurile la acțiune. De la acest canal de promovare este posibil să direcționezi utilizatorii către alte canale, precum și să îi conduci direct la efectuarea unui proces de cumpărare (deși, nu este, de obicei, cel mai recomandat, într-o primă expediere).

 

9# Concepe conținut VIP legat de produs

Promoțiile gratuite oferite utilizatorilor pentru a primi feedback, abonamente la servicii sau orice altă acțiune care poate fi utilizată pentru a-i contacta ulterior și a consolida vânzarea, funcționează foarte bine. Cărți electronice gratuite sau un conținut special pe care utilizatorii îl pot descărca funcționează, de asemenea, foarte bine pentru acest tip de acțiune. Idealul este să efectuezi aceste acțiuni centrat asupra produselor vedetă, ale celor mai bine vândute sau ale celor care sunt în promovare.

 

10# Vânzări prin recomandări

Ai un sistem pentru a obține recomandări de noi clienți de la clienții mulțumiți? O modalitate de a obține aceste recomandări este printr-un sondaj simplu pe care îl trimiți prin e-mail sau îl postezi pe site. Un sondaj tipic ar putea conține următoarele trei întrebări esențiale:

  1. Ce îți place cel mai mult la produsele (sau serviciile) noastre?
  2. Ce ne recomanzi să facem pentru a crește valoarea produselor sau serviciilor noastre?
  3. Pe cine știi că încearcă să rezolve o astfel de situație… ? (descrie problema pe care ai rezolvat-o pentru clientul tău)

 

Primele două întrebări se concentrează pe beneficiile pe care le oferi. Clienții se vor dovedi mai dispuși să îți ofere recomandări de perspectivă atunci când iau în considerare valoarea unor astfel de beneficii.

Plus că tu vei beneficia și de răspunsurile la primele două întrebări. Prima întrebare generează, de obicei, un răspuns pe care îl poți folosi ca o mărturie (bineînțeles, cu aprobarea clientului). A doua întrebare poate oferi mesaje de alertă cu privire la o problemă pe care trebuie să o rezolvi sau te poate informa despre noi oportunități de afaceri pe care le poți exploata.

 

11# Include grafică și animații în mesaje

Este mai mult decât dovedit că acest tip de conținut funcționează cel mai bine atunci când vrei mai multă implicare și o acoperire mai mare. Prin urmare, nu trebuie subestimată utilizarea GIF-urilor, a graficii, infograficelor, fotografiilor și videoclipurilor (conținut care are loc în toate canalele online și care poate fi folosit ca „protagonist” sau ca suport pentru conținutul textual).

Acestea servesc la atragerea utilizatorilor și arată, vizual, aspecte ale produselor care nu pot fi înțelese altfel. Prin urmare, acestea sunt esențiale atunci când se lucrează la creșterea vânzărilor online.

 

Concluzie

Înțelegerea modului de vânzare online este un proces lung prin care nu toți antreprenorii care se aventurează să își lanseze afacerea pe internet sunt dispuși să treacă. Amintește-ți că, în marketing, nu există o regulă scrisă universal valabilă și că strategiile care au funcționat pentru alții s-ar putea să nu funcționeze pentru tine.

Prin urmare, înainte de a lua măsuri în acest sens, este necesar să definești un plan de afaceri solid și să stabilești o serie de strategii bazate pe obiective concrete și măsurabile.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe