Beneficiile unui CRM automat în loializarea clienților
În Articol
Automatizarea CRM este din ce în ce mai căutat de companiile care caută să aibă relații mai bune cu clienții existenți și să crească într-un mod accelerat și stabil.
Trăim într-o societate unde clienții se așteaptă să primească servicii personalizate, conform propriilor provocări și nevoi. Un sistem propriu CRM este imperios pentru a putea aduna date despre clienții tăi, dar și modalitatea prin care poți să creezi automatizări pe care să le trimiți în mod direct clienților în funcție de unde se află pe funnelul de vânzări.
Însă, este indicat să folosești automatizarea CRM-ului ca un catalizator pentru discuțiile directe între agenții tăi de vânzări și clienți. Un sistem propriu CRM îți va extrage doar acele date care te interesează și prin care angajații tăi să înțeleagă mai bine ce au nevoie clienții și cum îi pot converti în clienți loiali.
În continuare îți prezentăm 3 moduri prin care automatizarea CRM te ajută să îmbunătățești relațiile pe care le ai cu clienții, astfel încât să ai o bază cât mai mare de clienți pe care să-ți crești business-ul.
-
Îți cunoști clienții, cu adevărat
Un sistem propriu de CRM are o valoare incredibil de mare deoarece te ajută să colectezi date despre clienți tăi. Dacă apelezi la o echipă cu experiență, asta este cea mai ușoară parte. Însă, elementul uman este necesar pentru a putea pune interpreta datele pe care le observă. Ce date poți să primești: care sunt cei mai buni consumatori ai tăi, în care stadiu al funnelului de vânzări se află clienții tăi potențiali și care sunt cele mai bine serviciile/procesele care prezintă cel mai mare interes pentru clienții tăi.
Factorul cheie este să interpretezi datele pe care ți le evidențiază propriul tău sistem de CRM pentru a putea crea noi canale de vânzare și pentru loializarea clienților existenți. Spre exemplu:
- Echipa ta de vânzări este notificată de CRM atunci când clienții potențiali sunt pregătiți să cumpere?
- Sunt notificați oamenii tăi de vânzări atunci când un client are o problemă cu serviciul sau produsul tău înainte ca aceștia să sune la call center?
Prin faptul că îți cunoști clienții, cu adevărat, vei putea să intervii de fiecare dată când acesta are o nevoie pe care tu poți s-o îndeplinești. Astfel, ai oportunitatea de a avea conversații personalizate, iar clienții tăi vor dori să rămână cât mai mult timp aproape de compania ta.
-
Vorbește personalizat cu clientul
Marketingul s-a schimbat. Comunicarea personalizată este cea mai sigură metodă prin care poți să te asiguri că vei câștiga clienți.
Printr-un CRM propriu prin care să îți automatizezi procesele de vânzare și comunicare, vei putea să segmentezi și să comunici cu fiecare persoană în funcție de nevoile sale. Astfel, în loc să trimiți un email general unei liste de contacte, business-ul tău poate să trimită emailuri cu oferte, automat, în funcție de comportamentul clientului cu website-ul tău.
-
Planifici mai ușor
Printre cele mai importante beneficii ale automatizării CRM sunt rapoartele și analizele.
Spre exemplu rapoartele cu privire la sursa leadurilor pe care le-ai avut în ultima lună pot fi generate automat astfel încât să știi în care canale de marketing să investești pe viitor. De asemenea, pot fi create rapoarte automate cu privire la impactul vânzărilor astfel încât să iei cele mai bune decizii cu privire la afacerea tău.
Un CRM automat este, de asemenea, foarte util pentru a analiza trendurile și tiparele în funcție de care cumpără clienții tăi, dar și ai competiției, astfel încât să îți dai seama care este următorul serviciu sau produs pe care să-l dezvolți. Atunci când ai avantajul automatizării CRM pentru a înțelege într-un mod cât mai intim clienții și care sunt serviciile și produsele pe care și le doresc, vei fi în poziția de a atrage și păstra clienții potriviți afacerii tale și să-ți asiguri creșterea companiei.
Prin folosirea unei platforme proprii de CRM automată poți să îți adaptezi comunicarea de marketing, să îți cunoști clienții, cu adevărat și să-ți îmbunătățești planurile de viitor, astfel încât să ai avantaje clare pentru a-ți loializa clienții și a oferi servicii mult mai bune.