Nicio firmă nu poate să funcţioneze legal fără să aibă un sediu social, iar acest lucru este specificat direct de legislația în vigoare. Spațiul social, fiind locul în care firma îşi primeşte corespondenţa şi eventualele înştiinţări de la autorităţile statului, este indicat să fie ales cu atenție. Adresele sediilor sociale sunt printre ultimele detalii la care se gândesc cei care își înfiinţează o nouă firmă, însă acest aspect trebuie pus la punct înainte înainte de a depune dosarul pentru înregistrarea societăţii. Dacă te gândeşti să îţi găzduieşti firma în propria casă, iată câteva avantaje notabile pe care această alegere le poate oferi. 

Cheltuielile pentru amenajarea sediului sunt deductibile

Atunci când sediul social trebuie să fie renovat, poţi deduce cheltuielile aferente. Toate materialele utilizate în procesul de renovare pot fi achiziţionate pe firmă. Nu doar obiectele precum birourile, covoarele, draperiile şi scaunele pot fi cumpărate și facturate pe firmă, ci şi materialele de construcţii. Poţi deconta polistirenul, gletul, vopseaua şi alte astfel de materiale. Trebuie doar să verifici preţurile la polistiren expandat şi preţul tuturor celorlalte materiale necesare şi să faci o listă care să nu depășească un anumit buget, dedicat spre exemplu renovării. Factura aferentă o vei putea atașa în contabilitate, pentru a fi deductibilă. 

Nu vei înregistra costuri suplimentare cu chiria sau onorarii

Alegând propriul apartament ca sediu social, vei reuși în acest fel să elimini foarte multe costuri suplimentare, onorarii pe care le-ai fi plătit firmelor care oferă servicii de găzduire a sediului social, vei plăti un impozit mai mic, iar dacă activitatea se desfăşoară în apartament, ai eliminat şi plata lunară a chiriei, care creşte considerabil de la un an la altul.

Munca de acasă te poate ajuta să economiseşti bani întotdeauna. Firma ta poate solicita scutirea de impozit pe facturile interne pentru camerele în care este găzduit sediul social.  De asemenea, dacă eşti plătitor de TVA, poţi să deduci TVA-ul pentru diverse produse pe care le cumperi pentru firmă.

Sediul social găzduit în propria casă este funcţional şi accesibil

Pentru că sediul social se află în propria casă, ai la dispoziţie automat şi toate celelalte camere ale casei. Vei putea oricând se te ridici de la birou şi să îţi faci o cafea, să te relaxezi pentru o oră în propriul pat, să inviţi prietenii în vizită şi de ce nu, să te ocupi de treburile casnice.

Corespondenţa firmei ajunge direct acasă

Plicurile şi coletele vor ajunge acasă şi vei evita cu succes pierderea anumitor documente importante, care pot ajunge prin poştă sau cu ajutorul firmelor de curierat. În cazul în care nu eşti la sediu, dar un alt membru al familiei este acasă, acesta poate fi rugat să preia coletele ajunse de la curieri. În cazul în care anumite colete necesită ştampila firmei, curierii vor accepta de obicei să le predea şi altor persoane, atât timp cât este prezentată şi ştampila.

Având sediul acasă, economiseşti bani şi timp

Dacă alegi ca sediu social un birou şi îţi desfăşori activitatea acolo, va trebui să te deplasezi aproape zilnic pentru a ajunge la muncă. În cazul în care sediul este în propria casă, tot ce trebuie să faci este să te ridici de pe scaun şi să intri dintr-o cameră în alta. Astfel, dacă în mod normal mergi cu maşina, economiseşti carburant, iar în cazul în care utilizezi transportul în comun, nu mai este necesar să îţi faci abonament pentru a te deplasa la serviciu. De asemenea, având sediul acasă, vei economisi şi tot timpul pe care altfel l-ai fi petrecut în trafic.

 

Toate aceste avantaje au făcut ca un număr din ce în ce mai mare de antreprenori să îşi stabilească sediile sociale în propria locuinţă, indiferent de domeniul de activitate pe care îl au, iar o parte dintre aceştia chiar utilizează acest spaţiu şi aleg să lucreze din confortul propriei locuinţe, cu costuri mai mici decât închirierea efectivă a unui sediu de birouri.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe