Business News

Prețul alimentelor atinge cel mai înalt nivel din iulie 2014

23 martie 2021, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Indicele FAO al prețurilor la alimente (FFPI) a avut în medie 116,0 puncte în februarie 2021, cu 2,8 puncte (2,4%) mai mare decât în ianuarie, marcând a noua lună de creștere consecutivă și atingând cel mai înalt nivel din iulie 2014. Creșterea din februarie a fost influențată în principal de creșteri mari la subindicii zahărului și uleiurilor vegetale, în timp ce au crescut și cei din cereale, lactate și carne, dar într-o măsură mai mică.

 

Ce este FFPI?

Indicele Global al Prețurilor Produselor Alimentare, FAO Food Price Index (FFPI), este un indicator publicat pentru prima dată în 1996 de Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO). FFPI este un indice de preț calculat ca medie ponderată în comerț a prețurilor la alimente mărfuri care acoperă piețele agricole cheie pentru cereale, uleiuri vegetale, zahăr, carne și produse lactate.

 

FAO Index

Pe scurt, creșterea prețului alimentelor nu mai este o prognoză pentru anul în curs, ci un trend în curs de desfășurare.

 

Amenințări și oportunități

Dacă afacerea ta este legată de comerțul cu alimente, atunci această știre ar trebui să te pună în alertă. Ar trebui să te gândești cum te va afecta, ce amenințări și oportunități decurg de aici.

Hai să vedem, ce fel de amenințări ar putea să apară:

  1. Ai putea să te confrunți cu scăderea profitului din cauza creșterii prețurilor la materiile prime alimentare. Trebuie să fii gata să mărești prețurile ca să compensezi creșterile de costuri.
  2. Ai putea să te confrunți cu sincope în aprovizionarea cu materii prime alimentare.
  3. Cererea pentru alimentele mai scumpe va scădea, urmând legile imuabile economice.

 

Ce fel de oportunități ar putea să apară dintr-un eveniment negativ, cum este creșterea prețurilor?

  1. Ai oportunități de arbitraj pe piața alimentară. Atât timp cât creșterile de prețuri sunt mai mari decât dobânzile bancare, înseamnă că poți cumpăra mărfuri alimentare sau contracte de tip ”futures”. În ambele cazuri poți aștepta să crească prețul ca apoi să vinzi în câștig.
  2. Când prețul unui produs crește, scade volumul cererii pentru acesta, dar crește cererea pentru produse de substituție. Creșterea prețului la vegetale poate conduce la creșterea cererii pentru produsele din carne, care sunt în acest caz un substitut.

Să îți dau un pont: prețul cărnii a crescut cel mai puțin!

 

Pret alimente

Odată ce vei fi descoperit cum să exploatezi mișcările de pe piețele internaționale de produse alimentare, vei avea nevoie cel mai probabil să discuți cu furnizori și clienți noi.

 

De unde ne luăm informațiile?

 

Pentru furnizori noi, îți recomand să folosești platforma termene.ro. Am scris un articol despre modul în care poți califica rapid furnizori pentru afacerea ta: Ghid practic – Cum identifici cel mai bun furnizor.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro