Ești nemulțumit de unul dintre furnizorii tăi. Fie nu-ți livrează marfa la timp, fie calitatea nu e constantă. Sau poate că nu mai poate să țină pasul cu comenzile tale, fiindcă tu ai știut să te adaptezi noii realități și afacerea îți merge chiar mai bine decât înainte. Criza COVID-19 a scos încă și mai mult în evidență câteva adevăruri fundamentale, de care vrei să ții cont atunci când îți alegi furnizori strategici pentru afacerea ta:

  1. Marfa livrată mâine valorează mai puțin decât marfa livrată azi.
  2. Incapacitatea de a livra la calitate constantă este letală pentru furnizor și pentru clienții săi.
  3. Prețul nu este singura caracteristică a unui produs și, de obicei, nici cea mai importantă.

 

Afacerile solide se construiesc cu furnizori aleși pe sprânceană, cu parteneriate strategice, cu viziune și valori comune.

 

Ghid pentru identificarea unui furnizor strategic

Procesul de identificare și validare în cazul oricărui furnizor strategic este complex și se desfășoară în următoarele etape:

Slide-1-copy-1 (8)Slide-1-copy-1 (8)

Definirea obiectivelor

În această etapă trebuie să clarifici ce dorești să obții prin contractarea acestui nou furnizor:

    1. Reducerea costurilor
    2. Îmbunătățirea serviciilor (livrare just-in-time), ambalare, servicii pentru clientul final etc.
    3. Termeni de plată mai favorabili
    4. Colaborare strategică, respectiv un furnizor dispus să ia parte la inițiativele tale strategice
    5. Politica de grup prevede schimbarea periodică a furnizorilor

 

Profilul ideal al furnizorului

În această etapă vei face un profil al furnizorului ideal care te va ajuta să atingi obiectivele definite în etapa anterioară. Trebuie să fii cât se poate de specific, adică să pui o măsură criteriilor tale. De exemplu, rezultatul este ceva în genul:

  • Furnizorul ideal este o firmă cu obiect de activitate principal CAEN 6201.
  • Sediul firmei este în București.
  • Cifra de afaceri este mai mare de 5 milioane lei în 2019.
  • Furnizorul nu are datorii la ANAF și nu are un istoric negativ de plată.
  • Firma este solidă din punct de vedere financiar și nu se află în pericol de faliment.
  • Firma acceptă condițiile de calitate, livrare și plată de care avem nevoie, respectiv … (urmează descrierea clară a respectivelor condiții).
  • Elemente soft: aderența la valori comune, viziune complementară de dezvoltare a afacerii, deschidere pentru integrare etc.

 

Investigația

Aceasta este etapa în care identifici firmele care se apropie de profilul furnizorului ideal definit în etapa anterioară.

 

Selecția

În etapa selecției, contactezi companiile care corespund profilului și le propui să parcugeți un proces de ofertare și validare ca furnizori.

 

Semnarea contractului

În fine, în ultima etapă vei semna contractul cu noul furnizor. Fii precaut, astfel încât eventualele concesii comerciale pe care le acorzi să nu afecteze atingerea obiectivelor hotarâte la începutul procesului de selecție.

 

Investigarea furnizorilor candidați folosind platforma Termene.ro

Platforma de business intelligence Termene.ro este un instrument eficace cu care poți investiga amănunțit firmele candidate.

Odată definit profilul furnizorului ideal, accesezi BizZilla și introduci ca filtre criteriile care țin de profilul companiei. De exemplu, poți face selecția după codul CAEN, cifra de afaceri, indicatori financiari, datorii și multe altele – în total, peste 50 de filtre, astfel încât să poți face prospectarea pieței cât mai riguros. Odată finalizată selecția de filtre, dai comanda ”Aplică” și obții lista companiilor care respectă criteriile dorite.

 

Selecție furnizori cu BizZilla

 

Apoi, poți verifica individual fiecare companie și chiar îți recomandăm să faci asta. Multe informații depind de context și e bine să vezi profilul complet atunci când analizezi candidații. Platforma îți furnizează 36 de tipuri de date despre orice companie din România, ca să ai o imagine precisă asupra viitorului tău partener de afaceri. Această listă este baza primei selecții, cea a companiilor care vor fi abordate și li se va cere o ofertă.

 

Verificare firma in platforma Termene

Pe termene.ro găsești informații corecte și actualizate în timp real preluate din 15+ surse oficiale, adică de la instituții ale statului responsabile cu verificarea, prelucrarea și diseminarea datelor despre companiile românești. De ce e mai avantajos pentru tine să folosești platforma în loc să obții informațiile separat, de la fiecare autoritate în parte:

  • ai toate datele adunate într-un singur loc, așa că nu trebuie să cauți informațiile pe mai multe site-uri sau să mergi fizic la diverse instituții
  • informațiile sunt prezentate într-un format modern, intuitiv, simplu de înțeles, ca să eficientizezi timpul pe care îl petreci verificându-ți potențialii parteneri
  • platforma are o viteză impecabilă, adică îți afișează în câteva secunde orice informație cauți despre orice firmă din România
  • poți genera statistici și analize în funcție de criteriile tale de interes

 

Iată și o demonstrație de folosire a modulului BizZilla din platforma termene.ro pentru identificarea celor mai potriviți parteneri de afaceri pentru tine.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe