Te gândești să începi un business online, dar parcă nu ai vrea să investești prea mulți bani de la început și să riști să rămâi cu produsele nevândute? Avem o soluție potrivită pentru tine: dropshipping. Este vorba despre o modalitate tot mai populară de comerț online, care câștigă din ce în ce mai mult teren și pe piața locală. Prin intermediul acestui proces de lucru, poți să vinzi produsele dorite pe internet, cu ajutorul unui website propriu sau chiar și în marketplace, dar fără a avea un stoc fizic pentru bunurile comercializate.

Însă, dacă vorbim de dropshipping în România, este foarte important să-ți verifici furnizorii și clienții cu atenție, pentru a limita orice risc legat de activitățile desfășurate. Pentru că este un concept relativ nou, află mai departe cum funcționează și care sunt avantajele pe care ți le poate oferi.

 

Ce înseamnă dropshipping?

În cazul în care activezi în industria e-commerce, probabil că ai auzit deja de dropshipping. Dacă ai intrat de curând în acest domeniu, află că dropshippingul este o formă de comerț online care se efectuează prin intermediul unui furnizor care livrează în numele companiei tale.

Mai exact, furnizorul creează stocuri cu produsele pe care tu le vinzi online și le livrează cu logo-ul tău pe ele, în momentul în care firma ta înregistrează o comandă. Treaba fizică, și anume depozitarea, ambalarea și livrarea mărfurilor, îi revine furnizorului, în timp ce tu trebuie să te ocupi de promovare și de atragerea clienților. Pentru toate acestea se plătesc taxe sau comisioane speciale, iar câștigul tău rezultă din diferența rămasă după ceea ce îi achiți sumele necesare furnizorului.

 

Cum să începi activitatea de dropshipping?

Poți să faci dropshipping în România fie prin deschiderea unui magazin online, fie prin implementarea conceptului într-o afacere deja existentă, dar pe care îți dorești să o extinzi.

La noi în țară este o oportunitate uriașă să faci dropshipping, deoarece multe dintre produsele care se livrează la nivel internațional prin diverși giganți din comerțul online, precum Amazon sau Aliexpress, încă nu sunt disponibile pe piața locală. Așadar, este foarte simplu să-ți dai seama că dropshipping în România înseamnă o experiență nouă pe o piață, care nu implică foarte multe riscuri.

 

Cum funcționează dropshippingul în România?

Chiar dacă, la prima vedere, poate părea dificil să faci dropshipping în România, în realitate, poate fi o afacere profitabilă. Începe cu o analiză de piață, ca să descoperi cât mai multe informații despre companii și mediul de afaceri în care vei activa. O astfel de prospectare este întotdeauna utilă atunci când lucrezi în vânzări și cauți clienți noi sau oportunități de business ori dacă vrei să afli mai multe despre concurență. Apoi, cu toate temele făcute, poți căuta o colaborare pentru dropshipping și să începi să vinzi produsele unui anumit furnizor, în numele companiei tale.

În țara noastră, poți face dropshipping fără să iei în considerare un spațiu de producție, depozitare sau ambalare a produselor. Există numeroși furnizori care nu își concentrează atenția pe găsirea clienților, vânzări online sau comercializarea mărfurilor en-detail. Iar modelul de business se bazează tocmai pe această organizare: un partener de afaceri produce bunurile, iar celălalt investește timp și resurse financiare în marketing și în consolidarea relației cu clienții.

Ca să faci dropshipping în România ai nevoie de un magazin online. Unele dintre cele mai populare platforme globale de e-commerce sunt Shopify, Magento, OpenCart, BigCommerce sau WooCommerce, însă există și soluții locale precum Gomag, Shopmania ori Contentspeed. După aceea, este important să-ți înființezi o firmă ca să poți desfășura activitatea de dropshipping în mod legal, să găsești un furnizor cu prețuri convenabile, iar apoi să începi promovarea și comercializarea produselor.

 

Taxele pentru dropshipping din România

Pentru fiecare marfă vândută în sistem dropshipping în România ai nevoie de factură de intrare și factură de ieșire. După cum am precizat deja, nu poți desfășura această activitate fără să deții o entitate juridică, SRL-ul fiind cel mai comun tip de societate.

Te-ar putea interesa și: Ghid de înființare a unui SRL: Acte, costuri, pași necesari

 

Astfel, chiar dacă ai unul sau mai mulți furnizori pentru dropshipping, aceștia nu vor emite facturi către clientul final. Prin urmare, chiar dacă stocul la finalul zilei sau al lunii este întotdeauna zero, trebuie să ai facturi de la furnizori și să facturezi marfa pe care o vinzi clienților, la rândul tău. Ca urmare a acestor tranzacții, este necesar să achiți și anumite taxe de dropshipping în România.

Pentru început, vei avea cheltuielile legate de înființarea unei societăți cu răspundere limitată, care pot ajunge la 300-400 de lei. La acestea se adaugă și taxa pe care o vei achita pentru deschiderea unui magazin online pe o platformă de e-commerce, dar și un comision ce va fi perceput la fiecare comandă. De exemplu, Shopify poate percepe o taxă între 0.5-2%. În funcție de furnizor, poți achita și comisioane de stocare și procesare.

În categoria costurilor intră și impozitul pe venit, pe care trebuie să-l achiți statului. În acest sens, ai posibilitatea de a plăti 1% impozit pe cifra de afaceri realizată, dacă ai cel puțin un angajat, sau 3%, dacă nu ai niciun salariat. În cazul în care veniturile firmei depășesc 1.000.000 de euro într-un an fiscal, se achită impozit de 16% pe profit. Dacă ai o cifră de afaceri care depășește plafonul de 88.500 de euro, societatea devine, în mod automat, plătitoare de TVA.

Tot la capitolul taxe de dropshipping în România avem și costurile percepute de către procesatorii de plăți. De pildă, PayPal sau Stripe pot lua un comision de aproape 3% pentru fiecare comandă procesată. Mai departe, apare și cheltuiala legată de conversia banilor dintr-o monedă străină și comisioanele percepute de banca unde ai deschis contul.

Nu în ultimul rând, pe lista cheltuielilor se adaugă și plata unui expert contabil, între 300 și 600 de lei/lună, care să țină evidența veniturilor și cheltuielilor, să întocmească și să depună declarațiile fiscale.

 

Cum poți face dropshipping în România?

Pentru a face dropshipping în România nu ai nevoie de foarte multe lucruri, însă trebuie să urmezi câțiva pași ca să-ți poți desfășura activitatea în condiții optime. Iată despre ce este vorba:

 

Înființează o firmă

Ca să faci dropshipping, ai nevoie de o societate, iar SRL-ul reprezintă cea mai bună formă juridică pe care o poți folosi pentru vânzări pe internet. Ai nevoie ca firma ta să fie autorizată în clasa CAEN 4791 – Comerț cu amănuntul prin case de comenzi sau prin internet. În ceea ce privește regulile generale aplicabile magazinelor online, trebuie să ai în vedere Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic, Legea nr. 363/2018 privind protecția persoanelor fizice la prelucrarea datelor cu caracter personal, Ordinul ANPC 433/2009 privind măsurile de informare a consumatorilor, OUG 130/2000 referitoare la regimul juridic al contractelor la distanță și Legea 12/1990 republicată, privind protejarea populației împotriva unor activități de producție, comerț sau prestări de servicii ilicite.

 

Studiază piața și stabilește publicul țintă

Chiar dacă știi foarte multe despre ce înseamnă dropshipping, asta nu înseamnă că nu ai nevoie să fii informat și să elimini riscurile de business. Dacă vrei să dezvolți o afacere profitabilă, stabilește ce fel de produse vrei să vinzi online, ce jucători sunt pe piață în această nișă sau dacă există șanse ca mărfurile pe care îți dorești să le comercializezi să nu existe pe piață. Așadar, observă ce produse sunt la mare căutare, care se vând mai puțin, dar și ce nu se comercializează deloc pe piața locală. Ia în considerare și un avatar de client, întrucât produsele tale nu se vor adresa tuturor oamenilor și nici nu trebuie să încerci să le vinzi oricărei persoane.

Citește și: Mixul de marketing: Care sunt cei 4P și 7P în marketing

 

Creează brandul și magazinul online

În mod sigur, trebuie să te gândești și la brandul pe care îl vei crea, dar și la ce logo vei folosi pentru vânzarea produselor prin dropshipping. Folosește o platformă de construire a magazinelor online și pune la punct un website pentru mărfurile pe care le vei comercializa. Această etapă nu este una facultativă, pentru că, atunci când vorbim de e-commerce, site-ul de pe care vinzi reprezintă cel mai important lucru pentru businessul tău.

 

Găsește un furnizor de încredere

În situația în care ai stabilit ce vrei să vinzi, știi cărui tip de client te adresezi și ai creat deja un magazin virtual, nu-ți mai rămâne decât să găsești un furnizor de încredere. Termene.ro te poate ajuta în acest sens, mai ales că trebuie să faci un research amănunțit pentru a lua cea mai bună decizie. Astfel, monitorizează firmele care îți stârnesc interes și caută să afli cât mai multe informații financiare despre potențialii furnizori pentru dropshipping.

Încearcă să cunoști mai bine companiile locale dispuse să lucreze în regim dropshipping, dar și firmele internaționale care îți pot oferi produse care nu există în România și pentru care poți avea exclusivitate. Gândește-te la un preț pentru mărfuri, asigură-te că profitul rămas îți va acoperi costurile operaționale, comandă câteva produse de test de la furnizori și construiește o relație bazată pe comunicare, cu partenerii de afaceri.

 

Concentrează-ți eforturile pe marketing și promovare

Având în vedere că nu trebuie să investești în stocuri, depozitare, ambalare sau livrare, investește în marketing și promovare. Construiește o strategie puternică, încearcă să-ți faci site-ul cât mai vizibil și oferă servicii de calitate clienților tăi. Este important să gândești un plan de afaceri pe termen lung, deoarece magazinul tău online nu va căpăta vizibilitate și notorietate într-un timp scurt.

 

Avantajele și dezavantajele dropshipping-ului

La fel ca orice alt tip de business, și dropshippingul prezintă atât avantaje cât și dezavantaje. Principalele puncte forte și puncte slabe ale acestui model de afaceri pot fi considerate următoarele:

 

Avantaje

  • Investiția este foarte redusă, deoarece nu te ocupi de producția, stocarea, livrarea sau ambalarea produselor;
  • Ca proprietar de afacere, poți folosi acest sistem ca să testezi noi idei de produse, fără a face cheltuieli inutile;
  • Costuri mai mici înseamnă riscuri mai mici în afaceri;
  • Nu ai nevoie de experiență financiară pentru a demara un business prin dropshipping în România;
  • Poți lucra de oriunde și să ai un program flexibil;
  • Poți câștiga bani muncind doar câteva ore pe zi;
  • Poți comercializa o gamă foarte variată de produse;
  • Afacerea este ușor de verificat, mai ales dacă nu comercializezi prea multe tipuri de mărfuri,
  • Dropshippingul este un model verificat la nivel global și există o mulțime de magazine online de succes în acest business;
  • Poți să-ți construiești un adevărat brand, urmând o metodă de afaceri de succes.

 

Dezavantaje

  • Livrarea produselor poate fi dificilă, mai ales în cazul activităților internaționale;
  • Pot exista numeroase probleme legate de depozitare și procesare asupra cărora nu ai niciun control;
  • Competiția este mare, așa că trebuie să studiezi cu atenție piața pentru a te asigura că obții profit;
  • Există riscul ca furnizorul tău să rămână fără produse, iar acest lucru afectează imaginea businessului tău, dacă nu procesezi comenzile la timp;
  • Marja de profit poate fi mică, întrucât se achită destul de multe taxe.

 

În concluzie, dropshippingul reprezintă o modalitate foarte bună de a începe un business online sau de a extinde o afacere deja existentă. Procesul de lucru este unul simplu: îți creezi un magazin online pentru a comercializa o anumită categorie de produse, clientul comandă mărfurile dorite, după care furnizorul se va ocupa să livreze produsul, în  numele companiei tale.

 

Încă nu ai cont pe Termene.ro?

Testează gratuit platforma

 

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe