Cu o nouă serie de revendicări, angajații din Finanțe mai sunt dispuși să aștepte doar câteva zile un răspuns din partea guvernanților. În situația în care acesta nu va veni sau nu va fi satisfăcător, sunt deciși să continue protestele și chiar să declanșeze greva generală. După două săptămâni în care au pichetat sediile mai […]
O prevedere legală adoptată în urmă cu șase luni va figura și pe formularul de „Invitație” trimis de Agenția Națională pentru Administrare Fiscală (ANAF) contribuabililor. Noile prevederi au legătură cu termenul pe care îl au la dispoziție contribuabilii pentru a prezenta în scris un punct de vedere și de perioada în care acesta poate fi […]
Persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și cele familiale vor putea angaja, la rândul lor, zilieri, conform unei inițiative legislative înregistrate săptămâna aceasta la Senat. În prezent, munca zilieră este reglementată de Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri precum și de Ordinul nr. 1439/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de […]
O societate comercială poate deveni plătitoare de TVA (taxă pe valoare adăugată) dacă are o cifră de afaceri ce depășește un anumit plafon dar și în cazul în care este sub acel nivel, dacă își exprimă opțiunea. În funcție de domeniu, taxa are valori diferite. Nivelul care constituie plafonul pentru aplicarea regimului special de scutire […]
Operatorii platformelor de vânzări vor avea obligația de a strânge date despre vânzătorii care se înscriu pe platformele administrate de ei și de a le raporta, alături de cele privind activitățile derulate și contraprestațiile cumulate, către autoritatea din România. Informațiile apar într-un proiect de Ordin al Ministerului Finanțelor, lansat pe 31 mai în consultare publică. […]
Anularea din oficiu a codului de TVA poate fi generată de mai multe situații și generează probleme referitoare la dreptul de deducere și, respectiv, la ajustarea TVA. Autoritățile fiscale au dreptul sa anuleze din oficiu înregistrarea TVA a unui contribuabili in anumite situații clar precizate de legislație. Societățile comerciale care își pierd astfel calitatea de […]
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat calendarul obligațiilor fiscale pe luna iunie 2023. Prima lună a verii, după depunerea la sfârșitul lunii mai a bilanțurilor pe anul 2022, este una mai liniștită din punct de vedere fiscal, cel puțin pentru firmele care nu sunt plătitoare de accize. Cele mai impotante date din luna […]
Conducerea ANAF a pus în dezbatere publică pe 30 mai, un proiect de ordin de președinte privind procedura de determinare și regularizare a diferenței de impozit pe profit/impozit pe veniturile microîntreprinderilor care a fost redirecționată în plus față de sumele care pot fi redirecționate pentru a fi deductibile din taxele către Fisc. Firmele care au […]
Recomandarea ANAF făcută structurilor din teritoriu, de a nu sancționa nerespectarea termenului de depunere a declarațiilor fiscale, s-ar putea dovedi dificil de implementat din cauză că Fiscul nu a transmis și un Ordin care să prevadă aceste măsuri. Recomandarea era făcută pe 25 mai, în contextul în care platforma ANAF a fost blocată în repetate […]
Patru noi activități vor fi scutite de TVA de la jumătatea lunii iunie. Aplicarea noii dispoziții se face atât direct, prin facturare, cât și indirect, prin restituirea TVA. Modificările figurează în Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, promulgată de președintele Klaus Iohannis și publicată în Monitorul Oficial nr. 310 din […]
O propunere legislativă propune reducerea poverii fiscale în cazul a trei dintre cele mai numeroase categorii de mici întreprinzători: persoanele fizice autorizate (PFA), Întreprinderile Individuale și Întreprinderile familiale. Inițiativa a fost înregistrată la Senat la sfârșitul săptămânii și prevede noi plafoane de taxare a celor trei categorii. Actualul cadru legislativ Ordonanța Guvernului nr. 16/2022 pentru […]
Oricine antreprenor dorește poate obține un raport de la Registrul Comerțului (Recom) referitor la situația unei firme, a acționariatului și administratorilor, conform înregistrărilor oficiale. Datele pot fi obținute după achitarea unei taxe de 20 de lei, pentru datele la zi. Pentru istoricul firmei, suma ajunge la 250 de lei. Documentul eliberat de Oficiul Național al […]