Pentru orice tip de afacere, atât tradițională, cât și din mediul online, este nevoie de o strategie eficientă pentru o penetrare cât mai bună a pieței. În plus, ca urmare a evoluției accelerate a mediului online și a creșterii continue a pieței de e-commerce, o afacere trebuie să aibă o strategie bine pusă la punct și în sectorul digital.

Dacă, pentru consumatori, navigarea în mediul virtual a devenit din ce în ce mai facilă, pentru companii este nevoie de strategii tot mai atent elaborate pentru a-și face vizibilă prezența într-un spațiu deja aglomerat de oferte. Conectivitatea tot mai mare la nivel global a impus companiilor necesitatea dezvoltării de strategii de marketing digital care să funcționeze cât mai eficient.

 

Strategia de marketing online. Ce beneficii are pentru afacerea ta?

 

Ce este o strategie de marketing?

O strategie de marketing însumează acele tehnici și metode care au ca scop creșterea vânzărilor unei companii și obținerea unui avantaj competitiv, pe termen lung. O strategie bună trebuie să includă analiza (sau evaluarea) situației inițiale a societății respective și selectarea acelor mecanisme care îi permit să ajungă la un public din ce în ce mai mare, pentru a crește vânzările în mod eficient.

În condițiile evoluției continue a pieței de e-commerce la nivel global, procesul de marketing online este și el în permanentă evoluție și rafinare. O strategie digitală  de marketing însumează acele instrumente de promovare pe care compania le folosește în mediul online pentru a-și maximiza vizibilitatea, brandul și vânzările. Pentru a se adapta și a supraviețui în această piață extrem de competitivă, un business are nevoie de mixul potrivit de strategii pentru ca mesajul său să ajungă la publicul țintă dorit.

O strategie eficientă sau o planificare strategică pe termen lung indică antreprenorilor sau investitorilor dacă brandul respectiv va avea sau nu succes în mediul online și direcționează investițiile în direcția cea mai favorabilă.

 

Beneficiile unei strategii de marketing online

O strategie de marketing online are ca scop promovarea site-ului și, implicit, a produselor sau serviciilor oferite de către o companie, pentru ca aceasta să-și crească notorietatea și să-și mărească numărul de clienți. Acest tip de promovare este benefic în special în cazul firmelor mici, pentru a crește Brand awareness-ului, numărul de lead-uri și apoi cel al clienților.

Printre principalele beneficii  ale unei campanii de marketing online se numără:

  • costurile relativ reduse de promovare;
  • controlul asupra cheltuielilor și comunicării;
  • promovarea de conținut calitativ și constant;
  • comunicarea imediată și eficientă, prin mesaje cheie;
  • posibilitatea de segmentare a informației transmise în funcție de publicul țintă (de exemplu, targetare după criterii de zone specifice, data nașterii, preferințe de consum etc.);
  • măsurarea imediată a performanțelor campaniilor de promovare;
  • posibilitatea de retargeting (creare de reclame pentru cei care au vizitat site-ul, dar, încă, nu au cumpărat).

 

Ce trebuie să conțină o strategie eficientă de marketing online

În mediul online, promovarea este cheia succesului. În acest sens, o strategie eficientă de marketing  trebuie să acopere câteva aspecte cheie:

 

Obiectivele de marketing sau ținta spre care se îndreaptă afacerea

Deși fiecare companie își definește în mod diferit obiectivele dar și strategiile, promovarea în mediul online are ca scop creșterea vizibilității brandului pentru a maximiza vânzările dar și profitul. Obiectivul principal al unei promovări digitale eficiente este de a acoperi cât mai bine acel segment de piață care poate aduce mai mulți clienți.

 

Stabilirea unui buget

Chiar dacă o campanie de marketing e obligatorie pentru orice business care vinde online, rezultatul depinde, de multe ori, de bugetul alocat. Atunci când creezi strategia de marketing, trebuie să știi cât mai exact cât și cui vrei să vinzi, deoarece bugetul depinde de nișa căreia i te adresezi.

 

Segmentul țintă de public vizat

Definirea cât mai exactă a unui public țintă și a unui buyer persona este vitală pentru a putea să vinzi produsele sau serviciile în mediul digital. Odată cu digitalizarea tot mai accentuată și accesul la o bază de clienți în creștere, colectarea de date pentru personaliza serviciile a devenit un instrument de care multe companii se folosesc pentru a-și livra produsele în funcție de obiceiurile și interesele consumatorilor. Urmărind și ținând cont de aceste preferințe, se poate determina canalul de comunicare cel mai eficient cu aceștia.

 

Concurența afacerii sau a magazinului online

Clientul trebuie să afle exact ce tip de produs sau afacere oferi, ca să te poată diferenția de competitori. Stabilește o listă cu beneficiile pe care le oferi diferit de firmele de pe piață. Din analiza pieței și a competitorilor, caută să identifici punctele lor forte dar și pe cele slabe, vezi cum se prezintă pe piață, din perspectiva unui client, dar și ce anume valorizează aceștia la un brand sau produs.

 

Idei de strategii de marketing online

Cea mai bună metodă de promovare în mediul online trebuie să țină cont de investițiile pe fiecare canal în parte, de posibilitatea de targetare (accesul la publicul țintă), timpul de implementare a campaniei dar și de măsurare a rezultatelor. În funcție de acești indicatori vei putea selecta și prioritiza canalele optime pentru difuzarea mesajului tău. Iată câteva idei de strategii în acest sens:

 

Comunică eficient

Conectarea cu potențialii clienți este mai eficientă atunci când oferi conținut de calitate, deoarece te vei situa ca o autoritate în ochii clientului în domeniul în care activezi. În plus, pasul următor pe care clientul îl va face este să te urmeze, adică acest lucru îl va conduce spre o acțiune (să se înscrie la un newsletter, să te urmărească în continuare, să ia o decizie de cumpărare).

 

Măsoară performanțele

Felul în care analizezi performanțele campaniei de marketing online poate face diferența între una de succes și un buget direcționat aleatoriu, iar instrumentele cele mai eficiente sunt campaniile de tip Pay-per-Click din Google Ads sau Facebook Ads. Un expert PPC poate testa toate componentele unei campanii de pe diverse rețele sociale pentru a vedea care sunt mai eficiente.

 

Optimizează conținutul pentru mobil

Conform statisticilor Google, ¾ din căutările de pe tabletă sau telefonul mobil au ca rezultat o acțiune din partea utilizatorului, care se traduce printr-o căutare mai aprofundată, o vizită la magazin, o decizie de cumpărare sau de redifuzare a unei informații. Optimizează site-ul pentru mobil pentru a fi ușor de folosit dar și pentru a oferi consumatorului o experiență plăcută.

 

Ține cont de aceste idei și strategii de marketing online și testează varianta cea mai potrivită pentru specificul afacerii tale, cu ajutorul unor specialiști.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe