Amenajarea unui magazin reprezinta un instrument de marketing de sine stătător, cu impact direct asupra deciziilor pe care clienții le pot lua, conform cercetărilor realizate de-a lungul timpului. De aceea, vrem să dezvoltăm o serie de idei importante în jurul acestui subiect. 

Ești proprietarul unui magazin fizic și îți dorești o creștere accelerată a vânzărilor? Află sfaturile pe care experții în marketing le oferă, cu privire la modul în care un magazin trebuie amenajat, astfel încât produsele prezentate să genereze mai mult interes pentru clienți. 

 

Asigură-te că magazinul este foarte bine luminat 

Cea mai potrivită lumină pentru un magazin este cea rece (albă), emanată în perimetrul respectiv fie de spoturi LED cu focalizare punctuală, fie de baghete cu beculețe LED, dispuse pe tavan sau pe muchiile dulapurilor frigorifice. 

Consumul de lumina albă nu doar că asigură costuri lunare cu energia electrică mult mai reduse, dar stimulează și atenția la detaliile de pe ambalajul sau suprafața produselor expuse. Întregul magazin trebuie luminat astfel, pentru a crea ideea de spațiu aerisit, în care clienții au libertatea de a realiza cele mai bune alegeri pentru coșul de cumpărături. 

 

Stimulează simțurile celor care vin în magazin 

Experții în marketing afirmă că stimularea simțurilor vizual, auditiv și olfactiv îmbunătățesc percepția clienților față de experiența trăită în magazin. Or o astfel de atitudine poate genera mai mult timp petrecut în acel spațiu, cu un impact pozitiv asupra cumpărăturilor.

În cazul unei florarii, sau al unui anticariat, fundalul sonor poate fi asigurat de muzică jazz sau bossa nova, ce sugerează ideea de loc în care liniștea și armonia dictează. La polul opus, în spațiul unui magazin alimentar, muzica este una dinamică, dublată de mesaje cu promoții de tip call-to-action. Ex: Descoperă noua gamă de snacksuri Olla!

Ai observat că magazinele marilor branduri de produse cosmetice sau îmbrăcăminte sunt învăluite în arome cu care deja te-ai obișnuit? Nu doar că îți plac, dar te și determină să le asociezi cu modul în care companiile respective livrează întreaga lor comunicare.

 

Produsele de interes au pe raft poziție centrală 

Această recomandare se bazează pe faptul că privirea unei persoane este direcționată pe o traiectorie liniară, aflată la același nivel cu cel al ochilor. Așadar, produsele de interes (ex: produsele dedicate Sărbătorilor sau perioadei vacanței de vară) vor fi poziționate astfel. 

Pe rafturile de la nivelul picioarelor, precum și pe cele din zona tavanului, vor fi poziționate produse din aceeași categorie, dar cu prețuri mult mai mici, sau care aparțin unor branduri nu la fel de cunoscute ca cele din zona mediană. 

 

Selectează cu atenție produsele vândute la casă 

Clienții care așteaptă la rând pot fi atrași de anumite produse, precum guma de mestecat, acumulatorii pentru an anumit tip de device, pachetele de șervețele, apa plată, un baton proteic, sau poate chiar o pungă de snacksuri Olla. 

Adăugarea lor în coșul de cumpărături pe ultima sută de metri, înainte de a ajunge la casă, poartă denumirea de “last-minute purchase”. Astfel de alegeri se realizează pe baza deciziilor luate în timp real, pe baza observațiilor făcute în proximitatea casei de marcat. 

 

Evită depozitarea stocurilor în spațiul de vânzare 

Dacă încă te afli în căutarea unui spațiu pentru magazinul pe care dorești să îl inaugurezi, asigură-te că dispune de o zonă suficient de mare pentru depozitarea stocurilor noi de marfă. Ține cont de acest aspect, deoarece este important ca magazinul să fie aerisit. 

Stocurile de marfă, dispuse pe culoarele de tranzit din magazin, dintr-o lipsă clară de spațiu, pot genera un oarecare nivel de disconfort pentru clienți, mai ales la orele de după program, sau în perioada ce precede Sărbătorile. Această problemă poate cauza un timp mediu petrecut în magazin mai scăzut și, în consecință, volume de vânzări mult mai reduse. 

Amenajarea produselor în spațiul magazinului reprezintă un instrument de marketing pe care orice proprietar al unui astfel de business trebuie să îl trateze cu extrem de multă seriozitate. Respectarea sfaturilor de mai sus poate genera o fidelizare a clienților, consolidarea poziției magazinului în zona respectivă și vânzări foarte bune, lună de lună.  

 

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe