Nu mai constituie un secret pentru nimeni să spațiul în care își desfășoară activitatea are o influență importantă asupra productivității angajaților.

Orice manager înțelege că nu se poate aștepta ca angajații să dea randamentul maxim dacă sunt nevoiți să lucreze în condiții improprii, neadecvate activităților pe care le desfășoară.

De aceea, alegerea spațiului adecvat pentru amenajarea birourilor este un demers care trebuie tratat cu toată seriozitatea, iar în cele ce urmează îți arătăm care sunt criteriile pe care trebuie să le ai în vedere.

 

Stilul de amenajare

Acest criteriu ține mai puțin de gusturi sau preferințe și mai mult de specificul activităților care se vor desfășura în birourile respective și de structura organizatorică a companiei.

 În funcție de acest detaliu birourile pot fi amenajate în stil open space, sau sub forma unor „insule” în care sunt grupate birouri din aceleași departamente sau echipe care colaborează. De asemenea, mai există opțiunea single office, reprezentată de birourile individuale.

Fiecare variantă impune anumite cerințe în ceea cep privește spațiul de amenajare, astfel că trebuie să fii decis asupra acestui detaliu când începi căutările.

 

Suprafața

În această privință, trebuie să ții cont de numărul angajaților care vor lucra în birouri, astfel încât suprafața spațiului să fie suficient de mare pentru a le permite liberate de mișcare.

Poți calcula simplu suprafața optimă, ținând cont că într-un birou individual, un angajat are nevoie de 8-20 de metri pătrați, în timp ce angajații din zonele open space au nevoie de 4-8 metri pătrați. În cazul în care ai optat pentru o amenajare tip insulă, trebuie să știi că fiecare angajat care lucrează într-un astfel de spațiu are nevoie de 6-10 metri pătrați.

Nu uita nici de spațiile comune care trebuie să reprezinte între 20% și 30% din suprafața totală.

Pentru a găsi soluții adecvate nevoilor companiei tale, închiriază spații de birouri prin 24real.ro, pentru că poți alege dintr-o ofertă foarte variată!

 

Luminozitatea

Este un fapt dovedit că iluminatul natural al birourilor crește productivitatea, așa spațiile de lucru destinate angajaților trebuie să fie cât mai luminoase. Pentru aceasta, trebuie că te orientezi către spații cu ferestre cât mai mari și cu o bună vizibilitate către exterior.

Nu doar ferestrele sunt importante din acest punct de vedere ci și „adâncimea” clădirii. Pentru a beneficia de o bună luminozitate, între fațada clădirii și zona din mijloc nu trebuie să existe o distanță mai mare de 7-8 metri. Spațiile amenajate în adâncime sunt mai întunecate, întrucât lumina nu reușește să răzbată prin ferestre până în capătul opus.

 

Sistemul de ventilație și climatizare

Și calitatea aerului poate îmbunătăți cu până la 20% productivitatea, protejând totodată sănătatea angajaților și reducând astfel absenteismul pe caz de boală.

Calculele făcute de specialiști arată că într-un birou este necesară de o cantitate de 30-40 de metri cubi de aer proaspăt pe oră pentru fiecare angajat, iar aceasta poate fi asigurată doar cu ajutorul unui sistem de ventilație.

Astfel, spațiul de birouri trebuie să fie dotat cu un sistem de ventilație care să facă față întregii suprafețe și să fie bine întreținut, pentru a furniza aer de cea mai bună calitate.

Totodată, este nevoie și de un sistem de climatizare care să asigure temperatura optimă în incinta spațiului de lucru pe tot parcursul anului.

 

Siguranța

Siguranța angajaților este un alt criteriu care trebuie luat în considerare, așa că un spațiu de birouri trebuie să dispună de anumite dotări în acest sens. În primul rând, trebuie să te asiguri de  existența unui sistem de detectare și stingere a incendiilor. De asemenea clădirea, trebuie să aibă prevăzură căi de evacuare în caz de urgență.

Un sistem de alarmă precum și un sistem de supraveghere video sunt alte dotări de siguranță recomandate pentru un spațiu de birouri.

Acestea sunt cele mai importante criterii de care trebuie să ții cont în alegerea unui spațiu de birouri care să asigure condițiile optime pentru angajați.

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe