Digitalizarea poate lua și forme vizuale, precum codurile QR. Aceste coduri încep să fie folosite în domenii atât de variate, încât ajungem să ne întrebăm dacă au omis ceva. În 2017, Apple a permis camerei iPhone-ului să citească coduri QR fără o aplicație terță parte. Android a urmat exemplul cât mai curând.

 

Ce este QR code

Wikipedia ne spune:

Codul QR este o gamă de standarde de codare cu formă de bare bidimensionale (cod matrice). Primul astfel de standard a fost creat în 1994 de către compania japoneză Denso Wave. QR este o prescurtare din engleză de la quick response („răspuns rapid”).

Explicat mai simplist, codul QR este o metodă de a stoca informație într-o etichetă vizuală, ce poate fi citită de o mașină. Conform Wikipedia, un cod QR poate stoca un maxim de 7.089 caractere numerice și 4.296 de caractere alfanumerice.

 

Japonia le folosește în domeniul funerar. Acolo există morminte cu coduri QR care te duc la pagini web cu informații despre cei decedați. În India, China, Mexic se folosesc pentru traduceri și diplome.

 

În 2020, codurile QR au devenit o parte integrantă a afacerilor, ajungând cel mai facil și vizual mod de a prezenta o afacere. Pentru proprietarii de afaceri a fost cea mai folosită metodă de a servi clienții de la o distanța socială optimă în timpul pandemiei de COVID-19.

 

Aplicabilitatea codurilor QR

Iată situațiile în care îți este util să ai un cod QR:

  1. Plățile prin intermediul PayPal. Codul QR pentru plată este mai bine conceput și conține mai multe informații decât un cod de bare. Scanarea unui cod QR cu un smartphone este mult mai ușoară decât utilizarea cardurilor, a aplicațiilor bancare sau a adreselor URL pentru a transfera bani.
  2. Meniuri. O simplă scanare a codului QR îi va duce pe clienții tăi direct pe pagina cu meniul restaurantului. Ulterior, restaurantul poate face cu ușurință variații în meniu fără a modifica codurile QR.
  3. Google Review. O modalitate simplă și eficientă prin care poți obține mai multe evaluări pe Google. Printr-o simplă scanare, clientul poate să îți lase o evaluare.
  4. Prezentare. Prin utilizarea acestui tip de cod îți poți duce publicul sau clientul direct către prezentarea pe care vrei să i-o arăți.
  5. Reguli inteligente. QRCodeChimp pentru codurile QR permite utilizatorilor să stabilească anumite condiții personalizate pentru codurile lor. De exemplu, un astfel de cod poate să redirecționeze către mai multe pagini, în funcție de tipul regulii inteligente adăugate.
  6. URL personalizat. Poți crea un cod pentru link-urile personale, cod ce poate fi personalizat conform brandului companiei tale, cu logo, grafică și culori.
  7. Afaceri. Cu ajutorul unui cod QR, vizitatorii tăi offline te pot adăuga în lista lor de contacte.
  8. Formulare Google. Creezi coduri QR care trimit către Google Forms, pentru a colecta răspunsurile consumatorilor din lumea offline. Ai analiză și management la un click distanță.
  9. Hărți Google. Codul QR pentru Google Maps este o soluție perfectă ca să-ți aduci clienții direct la ușa locației tale.
  10. Google Calendar. Pentru tine, e o metodă ușoară de a distribui către public informații despre evenimente și întâlniri, iar pentru utilizatorii tăi e o soluție simplă prin care să își salveze în calendare personale mementouri și evenimente.
  11. Formulare de feedback. Primești instantaneu recenzii și feedback de la clienți, dar și analize detaliate.
  12. Landing Page. Poți crea o pagină pe care vrei să-ți aduci vizitatorii, fără să cheltui bani pentru achiziția unui domeniu și a serviciilor de găzduire; pagina va fi optimizată și pentru mobil.
  13. Google Meet. Poți genera un cod QR prin care inviți publicul la o întâlnire pe platforma Google Meet.
  14. Descărcare aplicaţie. Un cod QR pentru descărcarea unei aplicații este o modalitate extrem de simplă prin care poți invita publicul tău țintă să descarce o anumită aplicație (cea a companiei tale) din magazinele de aplicații.
  15. Transfer de fișiere. Un cod QR pentru Google este un serviciu de partajare a fișierelor între dispozitive mobile. Acesta permite utilizatorului să trimită un document Google, o locație, o foaie, un formular, un diapozitiv, o recenzie comercială sau o fotografie către un dispozitiv țintă. Combinația dintre codul QR și serviciile Google este cea mai convenabilă modalitate de a partaja un document sau media.
  16. Recrutare. Poate fi folosit pentru a prezenta într-un mod inedit un CV sau un portofoliu.
  17. Întâlnire pe Zoom. Poți promova acest tip de întâlnire cu ajutorul un QR code.
  18. Previualizare video. Poți genera un cod QR care să trimită vizitatorul către un video pe care vrei să i-l prezinți.
  19. Adresa URL dinamică. Fără să intrăm în multe detalii tehnice, un URL dinamic va trimite persoana care scanează codul QR către o pagină personalizată în funcție de caracteristicile utilizatorului (de exemplu, locul în care se află). Altfel spus, un site web cu o adresă URL dinamică are asociată o bază de date, care completează cea mai mare parte a conținutului site-ului în funcție de utilizator.
  20. UPI (Unified Payments Interface). Este o facilitate care permite conectarea mai multor conturi bancare într-o singură aplicație mobilă, a oricărei bănci, îmbinând mai multe funcții bancare, transfer fără întreruperi de fonduri și plăți la comerciant sub o singură umbrelă. Utilizatorii pot primi plăți UPI prin generarea, imprimarea și descărcarea unui cod QR UPI. Comercianții pot afișa autocolante și standuri UPI QR Code.
  21. Eveniment. Generezi pagini de destinație pentru evenimentele pe care le organizezi sau vrei să le promovezi. Totodată, obții analize detaliate și aprofundate.
  22. vCard Plus. Folosind un cod QR, poți să generezi pagini de profil similare cărților de vizită; în acest fel, cei interesați te pot adăuga facil în agendă și, eventual, pot seta mementouri.

 

Concret, 17 zone din marea digitalizare și-au găsit o nouă metodă de accesare prin intermediul generatoarelor de coduri. Aceste zone sunt:

  • Website
  • PDF
  • Digital business card
  • Audio
  • Social
  • Coupon
  • Appstore
  • Text
  • YouTube
  • Mail
  • WhatsApp
  • Phone
  • Image
  • Multi language
  • WiFi
  • Bitcoin
  • PayPal

 

 

Top 8 generatoare coduri QR

În prezent există generatoare QR code gratuite sau cu plată. Conform unui studiu extern, o serie de generatoare au fost notate cu note de la 1 la 10. Acestea sunt primele 8 poziții, cele care au avut cele mai bune recenzii:

  • Beaconstac’s QR Code solution – 9.8
  • QR-Code-generator.com – 8.2
  • QR Code Monkey – 8
  • Scanova – 7.4
  • The-qrcode-generator – 6
  • GoQR – 5
  • Shopify’s QR Code generator – 5
  • QR Stuff – 4

 

Beaconstac’s QR Code solution

Vom detalia puțin despre Beaconstac pentru că ia cele mai multe măsuri pentru a asigura o experiență sigură și securizată cu codul QR:

Este un scut de detectare a anomaliilor. Identifică inconsecvențele în comportamentul de scanare al utilizatorului, notifică proprietarul contului și filtrează astfel de trafic. Acest lucru menține siguranța datelor.

Ajută la detectarea adreselor URL de phishing. Detectează phishing-ul bazat pe adrese URL pentru a proteja utilizatorii finali de legăturile rău intenționate atașate la codurile QR.

Oferă domeniu și URL personalizat. Similar cu ID-urile de e-mail deținute de companii, utilizatorii verifică dreptul de proprietate asupra codului QR analizând domeniul către care îl redirecționează. Beaconstac permite mărcilor să personalizeze adresa URL cu propriul domeniu.

Conform SOC-2 Type 2. Este singura soluție QR Code din 2022 compatibilă SOC-2. Aceasta este o asigurare din partea experților în securitate că firma care a generat codul este bine echipată pentru a face față atacurilor de securitate și se angajează să adopte măsuri de securitate riguroase.

 

Clasificarea codurilor QR

Alegerea generatorului de coduri QR potrivit poate avea un impact semnificativ asupra succesului campaniei tale. Poți spune că un QR code este o scurtătura către vizualuri și vizualizări.

Codurile QR se pot clasifica în:

  • Coduri QR de unică folosință
  • Coduri QR de lungă folosință
  • Coduri QR statice
  • Coduri QR dinamice

 

Să detaliem puțin!

Codurile statice nu expiră niciodată deoarece URL-ul țintă este codificat în codul QR și vei fi redirecționat direct la adresa URL. Sunt excelente pentru industriile de producție care folosesc coduri QR în vrac.

Codurile dinamice pot expira dacă ștergi codul QR sau dacă adresa URL țintă te redirecționează către un site web care este offline sau domeniul nu mai există.

 

Coduri statice vs. Coduri dinamice

Cea mai mare diferență dintre cele două este faptul că un cod QR dinamic poate fi editat chiar și după ce a fost imprimat, iar cel static nu. Prin urmare, codul QR dinamic ne permite să schimbăm atât funcția, cât și conținutul în orice moment și de câte ori dorim. O altă mare diferență este că un cod QR dinamic permite colectarea de date statistice de scanare pentru obținerea celei mai mari cantități de informații posibile. (conform qrty.mobi/ro)

 

Aspectul codului QR

Aspectul acestui QR code poate fi modificat dacă este nevoie sau dacă așa dorește compania. Un astfel de aspect diferit este codul numit „Design QR”, cod ce are imagini, logouri sau caractere speciale, pentru a-l face mai atrăgător și mai ușor de recunoscut. Dar acest lucru îngreunează utilizarea lui.

 

Unele cititoare de coduri nu reușesc să decodeze Design QR deoarece există prea multe elemente de design, cum ar fi un logo plasat în codul QR sau forme modificate. Există și unele scanere de coduri QR care nu citesc coduri inversate (adică acele coduri QR alb pe fundal negru).

 

Marile companii și codurile QR

Unde sunt vizibile codurile?

  • În diferite locații;
  • Pe cărțile de vizită;
  • Pe ambalajele smartphone-urilor și ale altor gadgeturi;
  • În reclamele TV, reclame de interior, exterior sau online;
  • Pe etichetele de inventar din companii;
  • Pe obiecte promoționale etc.

 

Marile companii au implementat inedit aceste coduri QR în locațiile lor. Iată câteva exemple:

  • Coca-Cola a creat fântâni de sifon fără contact care folosesc coduri QR pentru a turna băuturi.
  • Nike folosește coduri QR în magazinul său emblematic, unde cumpărătorii pot scana manechine pentru a avea îmbrăcăminte la dimensiunea lor.
  • Disney World Resorts a adăugat coduri QR în toate restaurantele lor pentru a elimina meniurile de unică folosință.
  • BCR – Semnătura – cod QR este o funcționalitate a aplicației eToken BCR care oferă posibilitatea de generare a codurilor unice de semnătură prin scanarea de coduri QR afișate în ecranul de semnare a tranzacțiilor din aplicația de Internet Banking versiunea desktop.

 

Oricine poate obține un cod QR. Nu este altceva decât un instrument. Ceea ce îl face eficient este modul în care îl utilizezi, deci e important să-ți planifici corect campania de marketing.

 

Dacă ți se par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletterul

 

Abonează-te la newsletterele Termene specializate

24/7 Finanțe | 24/7 Transporturi | 24/7 Construcții | 24/7 Consultanță | 24/7 Retail

 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe