Dezvoltarea unor relații de durată și rezistente cu clienții este o prioritate pentru orice tip de business, indiferent de mărimea sa. Și una dintre cele mai bune metode pentru a crea aceste relații este un sistem software CRM. Soluțiile de tip CRM pot să ajute orice companie să organizeze informațiile importante despre consumatori în resurse pe care să le folosească pentru a îmbunătăți relațiile dintre companie și clienți. De asemenea, îți oferă abilitatea de a urmări și analiza fiecare interacțiune pe care o are business-ul tău cu clienții potențiali și actuali. 

 

Atunci când este folosit eficient, soluția de CRM crește gradul de loializare al clienților prin faptul că toate eforturile tale de business sunt centrate în jurul consumatorilor. Studiile au arătat că pentru fiecare leu investit într-o soluție CRM complet integrată în companie, vei obține un ROI între 10 și 23 lei. De asemenea, vei putea crește vânzările cu 29%, îmbunătăți productivitatea cu 32% și acuratețea prognozei de vânzări cu 44%.

 

Utilizarea soluției de CRM potrivită îți ajută angajații în vânzări să fie mai eficienți și, de asemenea, ajută la identificarea oportunităților prin care pot să facă cross-selling sau up-selling. De asemenea, te ajută să folosești mult mai bine tehnicile de inbound marketing pentru calificarea mai multor clienți. 

 

Indiferent de mărimea business-ului tău ești conștient că fiecare client contează. Cu atât mai mult cu cât competiția a devenit mai puternică datorită tehnologiei și pandemia pare că o să mai dureze, cel puțin până în toamnă. 

 

Așadar, care sunt semnele prin care să îți dai seama că ai nevoie de un sistem de CRM în compania ta? 

 

  1. Îți este greu să ții pasul cu lead-urile

 

Dacă te afli în poziția de a avea foarte multe lead-uri dar îți este greu să ții pasul, atunci ai nevoie de o soluție CRM. Un sistem inteligent de CRM îți va sorta și prioritiza lead-urile astfel încât echipa ta vânzări să poată răspunde rapid și eficient. 

 

  1. Echipei de vânzări îi este dificil să țină cont de toate datele clienților

 

Foile de Excel, emailul și sticky notes-urile sunt suficiente atunci când ai un număr foarte mic de clienți. Dar pe măsură ce business-ul tău crește, cu atât se îngustează vizibilitatea echipei tale cu privire la interacțiunile pe care le au clienții cu compania, dar și abilitatea de a lua decizii într-un timp scurt. Un sistem de CRM îți oferă business-ului o singură sursă centrală de date ușor de accesat care îți garantează o creștere mai mare a retenției clienților, dar și un volum mai mare de vânzări. 

 

  1. Îți este dificil să urmărești activitatea echipei de vânzări

 

Fie că sunt la birou sau în deplasare către client, este esențial să știi ce fac angajații din echipa de vânzări și, mai ales, cum performează. Un sistem CRM de încredere permite membrilor din echipa ta să actualizeze detaliile întâlnirilor pe care le au cu clienții folosind aplicații de smartphone, astfel încât informația este disponibilă instant și, astfel, poți câștiga chiar și un client aparent pierdut. 

 

De asemenea, o soluție CRM te ajută nu doar să urmărești modul în care funcționează business-ul tău, ci și unde ar trebui să aloci mai multe resurse și să identifici care produse nu performează la nivelul la care îți dorești. Astfel, îți poți eficientiza atât resursele financiare, cât și umane, conform cerințelor pieței – în orice moment. 

 

  1. Serviciul de relații cu clienții are nevoie de ajutor

 

Câștigarea clienților este dificilă. Ultimul lucru de care ai nevoie este să-i pierzi din cauza faptului că ai un serviciu de relații cu clienții care nu performează. Dacă descoperi că echipa de relații cu clienții are mai degrabă cazuri în care trebuie să reacționeze la plângerile clienților în loc să anticipeze nevoile acestora, atunci ar trebui să investești într-un sistem de CRM. Abilitatea de a administra inteligent numărul de incidente raportate de către clienți, în timp ce ai o vizibilitate clară a nevoilor acestora, îți crează oportunitatea de a-i surprinde plăcut și de a-i ține aproape de serviciile/produsele tale. 

 

În plus, un sistem de CRM îți permite să folosești agenții de relații cu clienții în mod inteligent, astfel încât să le fie repartizate cazurile în care dețin un know-how ridicat. Astfel, clienții petrec mult mai mult puțin timp în rezolvarea unor probleme, ceea ce crește gradul de satisfacție pe termen scurt, mediu și lung. 

 

  1. Ai clienți mari, foarte importanți pentru tine

 

Adevărul este că nu toți clienții sunt egali. De asemenea, îți dorești ca cei mai mari clienți să se simtă întotdeauna că pot să apeleze la tine pentru că se simte apreciat. Un sistem de CRM creat de Roweb Development este construit în jurul nevoilor reale ale business-ului tău, și-ți oferă toate instrumentele necesare pentru a mări gradul de loialitate al clienților. 

 

  1. Procesul de raportare durează mult prea mult

 

Dacă agenții de vânzări trebuie să introducă date manual pentru a produce rapoarte, atunci ei vor petrece mult mai puțin timp făcând ceea ce ar trebui să facă; și anume: să vândă. Sistemele de CRM te ajută să păstrezi datele într-un singur loc, ușor de accesat, iar crearea rapoartelor și a analizelor ar trebui să fie foarte ușoare. 

 

  1. Ești nesigur de direcția în care ar trebui să-ți investești resursele

 

Știi cum vor decurge procesele în organizația ta în condițiile în care vei avea un flux foarte mare de clienți într-o anumită perioadă? Ești încrezător în abilitatea companiei tale de a scala în mod eficient? Dacă nu crezi că procesele și tool-urile pe care le ai în momentul de față pot să răspundă afirmativ la întrebările de mai sus, atunci ar trebui să cauți o soluție de CRM care să se adapteze companiei și nevoilor tale. 

 

Un sistem CRM creat de Roweb Development se poate adapta ușor companiei tale, dar și unui volum intens de clienți (ocazional sau permanent). 

 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe